راهنمای خرید نوروزی: گوشی هوشمند پرچمدار

راهنمای خرید نوروزی: گوشی هوشمند پرچمدار

انتخاب از میان گزینه‌های مطرح گوشی‌های بالا رده به‌ جز موارد ظاهری همچون طراحی و جنس بدنه، رنگ دستگاه و کیفیت دوربین به موارد حرفه‌ای‌تری وابسته است که از مهم‌ترین آن‌ها باید به نوع و فرکانس پردازنده، میزان حافظه رم، ظرفیت ذخیره‌سازی دائمی و چند مورد دیگر اشاره کرد.

نوروز صفات بی‌شماری دارد، با این حال نو شدن را می‌توان اصلی‌ترین ویژگی نوروز دانست. برخی در این ایام به فکر خرید البسه جدید هستند و این در سوی دیگر برخی نیز تصمیم دارند گوشی همراه خود را که بدون شک پرکاربردترین گجت آن‌ها در سال جدید است را  به روز کنند. ما نیز بر همین اساس به مرور زمان در طول تعطیلات عید نوروز چندین راهنمای خرید گجت‌های مختلف را برای شما گردآوری خواهیم کرد. در اولین راهنمای خرید نوروزی سال ۱۳۹۶، در ادامه  بهترین گوشی‌های هوشمندی که در بازار یافت می‌شود را مرور خواهیم کرد. توجه داشته باشید که در این لیست ممکن است گوشی‌هایی باشند که هنوز در بازار داخل کشور عرضه نشده است؛ از این رو در پایان قسمت مشخصات، مدل دیگری برای کاربران داخل کشور پیشنهاد شده است.

بر کسی پوشیده نیست که معیارهای مختلفی هنگتم مراجعه به بازار در جهت خرید یک گوشی هوشمند مدنظر افراد است. برخی تنها به برند گوشی همراه توجه می‌کنند و برخی نیز مشخصات دوربین و میزان حافظه رم آن برایشان اهمیت دارد. در این بین معدود افرادی نیز یافت می‌شوند که برخلاف عوام، تنها به چهار یا هشت هسته بودن تراشه دستگاه توجه نمی‌کنند و موشکافانه قبل از مراجعه به بازار، بنچمارک‌ها و حتی بررسی تخصصی وب‌سایت‌های خبری فناوری را هم مطالعه می‌کنند.

به طور کلی سخت‌افزار گوشی، بیشترین میزان مصرف باتری را به خود اختصاص می‌دهد. از طرفی برای رسیدن به نهایت پردازش و کارایی، نیاز داریم که سخت‌افزار قدرتمندی داشته باشیم. در بازار کنونی، پردازنده به کار رفته در آیفون ۷، بیشترین قدرت را ارائه می‌دهد و بعد از آن نیز اسنپ‌دراگون ۹۲۱ و اگزینوس ۸۸۹۰ دارای بالاترین قدرت پردازشی هستند. البته ناگفته نماند که کوالکام از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۳۵ نیز چندی پیش رونمایی کرده، با این حال فرایند توسعه این پردازنده هنوز به طور رسمی به اتمام نرسیده و این یعنی آنکه دست کم ۲ ماه تا عرضه اولین گوشی مجهز به این پردازنده زمان باقی مانده است.

اگر اخبار مربوط به گوشی‌های روز دنیا را دنبال کنید خیلی زود خواهید یافت که روزبه‌روز به کیفیت دوربین‌ گوشی‌ها اهمیت بیشتری داده می‌شود و بر عدد مگا پیکسل آن می‌افزایند و رزولوشن تصاویری که از دریچه دوربین این گوشی‌ها خارج می‌شوند کیفیتی بالاتر از گذشته دارد. البته از این موضوع نباید غافل شد که کیفیت دوربین‌های هر برند نیز متفاوت است. به عنوان مثال، دوربین یک گوشی ۸ مگاپیکسلی ممکن است در قیاس با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی یک گوشی دیگر از کیفیت بالاتر و بهتری برخوردار باشد. بهتراست به جای توجه به تعداد پیکسل دوربین گوشی جدید خود، نقطه نظرات و بررسی‌های صورت گرفته بر روی آن را مطالعه کنید.

عمر شارژ باتری نیز یکی از مهم‌ترین معیارها در زمان خرید گوشی همراه جدید است و این موضوع زمانی بیشتر نمود پیدا میکند که شما بنا به شرایط چند روز از دسترسی به پریز برق محروم باشید. در این بخش نیز توصیه می‌کنیم به جای توجه به ظرفیت باتری که اغلب با واحد میلی آمپرساعت مشخص می‌شود، به میزان زمانی شارژ دهی در حین مکالمه و یا پخش ویدئو که شرکت سازنده آن را ارائه می‌کند توجه فرمایید؛ چرا که ممکن است عمر شارژ یک باتری واحد بر روی دو دستگاه هیچ‌گاه یکی نباشد. دلیل این امر نیز می‌تواند به عوامل مختلفی ازجمله نوع و وضوح تصویر نمایشگر و یا میزان مصرف انرژی پردازنده بستگی داشته باشد.

در طول سال گذشته شاهد ارتقای فزاینده‌ مقدار رم گوشی‌های هوشمند اندرویدی بودیم؛ به طوری که پرچم‌داران این گوشی‌ها، از ۳ گیگابایت رم به ۴ گیگابایت رم ارتقا پیدا کردند و این در حالی بود که گوشی‌های میان رده، تنها به ارتقا از ۱ گیگابایت رم به ۲ یا نهایتاً ۳ گیگابایت رم بسنده کردند. به هر حال خیلی جالب است که سیستم‌های شخصی خیلی از کاربران با ۴ گیگابایت رم به خوبی کار می‌کنند. اندروید به عنوان یک سیستم عامل، به میزان مقدار رمی که به گوشی هوشمند اختصاص داده می‌شود، به همان مقدار خود را توسعه می‌دهد و این یعنی اگر مقدار رم گوشی بالا باشد، اپلیکیشن‌های در حال اجرا و در پس زمینه بیشتری توسط سیستم عامل مدیریت می‌شود و به سرعت می‌توان میان اپلیکیشن ها سوییچ کرد. البته این قاعده به شکل ضعیف‌تری برای گوشی‌های آیفون و مبتنی بر ویندوز صدق می‌کند.

درنهایت ظاهر و برند گوشی شما ممکن است نشان‌دهنده‌ شخصیت شما باشد. این مورد کاملاً سلیقه‌ای است و انتخاب از نظر ظاهر تنها به شما بستگی دارد؛ اما انتخاب یک گوشی  ضد آب یا یک گوشی که از معیار‌های مقاومت بالا برخوردار باشد، مهم به نظر می‌رسد. به جز موارد فوق، عوامل دیگری همچون نوع فناوری نمایشگر، جنس بدنه، نوع پلتفرم و چندین مورد دیگر هم برای خرید یک گوشی جدید حائز اهمیت هست که البته تمامی آن‌ها به سلیقه شما بستگی دارد.

فهرستی از بهترین گوشی‌های هوشمند بازار!

آیفون ۷

شاید بتوان به طراحی این دستگاه نسبت به نسل‌های گذشته خرده گرفت و آی‌فون ۵S را از آن زیباتر دانست ولی کیفیت ساخت آن را تنها می‌توان با واژه بی‌نظیر توصیف کرد. همچنین بر اساس آخرین بنچمارک‌های موجود، تراشه A۱۰ استفاده شده در آیفون ۷، قدرتمندترین تراشه موبایلی موجود است. سیستم‌عامل روان، دوربین‌های باکیفیت، شارژ دهی مناسب باتری و نمایشگر عالی باعث قرار گرفتن این مدل در لیست بهترین گوشی‌های بازار می‌شود. یکی از ویژگی‌هایی که شاید شما را از خرید این دستگاه منصرف کند، حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری صداست است. این گوشی در بازار داخل کشور با میانگین قیمت 3 میلیون  تومان قابل خرید است.

نقاط قوت

  • کیفیت عکس‌های بسیار خوب و قابلیت فیلم‌برداری ۴K
  • عملکرد سخت‌افزاری بی‌نظیر

نقاط ضعف

  • عدم برخورداری از جک صدا
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • عدم پشتیبانی از شارژر وایرلس

گلکسی اس ۷ اج

اگرچه به دلیل مشکلات گلکسی نوت ۷، نمی‌توان نام این گوشی فوق‌العاده را در لیست بهترین گوشی‌های موجود در بازار قرار دهیم، با این حال گلکسی اس ۷ اج جایگزین شایسته این محصول در لیست ما است. این گوشی در مقابل آب تا عمق یک‌ و نیم متر به ‌مدت سی دقیقه مقاومت دارد. قاب پشتی و جلوی فریم تمام فلزی گلکسی اس ۷ اج نیز با پوشش گوریلا گلس ۴ محافظت شده است. علاوه بر این دوربین ۱۲ مگاپیکسلی این محصول به فلاشی از نوع LED با دو رنگ سفید و زرد مجهز شده است. این دوربین همچنین به لرزشگیر اپتیکال هم مجهز شده تا هیچ‌چیز ازجمله لرزش دست نتوانند کیفیت تصاویر شما را تحت تأثیر قرار دهد.

سامسونگ با تعبیه دو انحنا در جلو و پشت گوشی، گلکسی اس ۷ اج را به یکی از خوش دست‌ترین و بهترین گوشی‌های موجود بدل کرده است. سخت افزار اس ۷ اج با نسخه صفحه تخت آن هیچ تفاوتی نداشته و دقیقاً مشابه یکدیگر هستند. این موبایل از پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۲۰ استفاده می‌کند با این حال نسخه دیگری از آن همچون گلکسی اس ۷ با تراشه اگزینوس ۸۸۹۰ نیز به بازار عرضه شده است. این گوشی در بازار داخل کشور با میانگین قیمت 2 میلیون و 400 هزار تومان قابل خرید است. هرچند گلکسی نوت ۵ در سال ۱۳۹۴ به بازار عرضه شد، با این حال هنوز هم یکی از بهترین گوشی‌های موجود برای علاقه‌مندان به برند سامسونگ محسوب می‌شود.


اکسپریا XZ پرمیوم

اکسپریا XZ پرمیوم به صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با دقت ۴K مجهز شده که به گفته شرکت سازنده، به دلیل پشتیانی از فناوری HDR، بالاترین وضوح تصویر را در بین پنل‌های موبایلی ارائه می‌دهد. سونی اکسپریا XZ پرمیوم قرار است با پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ روانه‌ی بازار شود. احتمالاً به همین دلیل است که عرضه‌ی آن تا اواخر بهار به تعویق خواهد افتاد

سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم همراه با رم ۴ گیگابایتی عرضه می‌شود که برای استفاده‌های روزانه معمولی و برنامه‌ها و بازی‌های سنگین، عملکرد یکسانی را ارائه می‌دهد. علاوه بر آن، این گوشی دارای ۶۴ گیگابایت حافظه است، با این حال دسترسی به حافظه ذخیره سازی بیشتر با بهره گیری از کارت حافظه جانبی در آن تعبیه شده است.

یکی نقاط قوت پرچم‌دار جدید شرکت سونی، دوربین آن است که می‌تواند تصاویر با وضوح ۴K را ثبت کند. سنسور ۱۹ مگاپیکسلی این گوشی با اندازه ۱/۲٫۳ می‌تواند تصاویر خوبی را در نور کم ثبت کند. نکته جالب اینجاست که این سنسور جدید قادر به ضبط ویدیوهایی با نرخ ۹۶۰ فریم در ثانیه است و امکان ثبت تصاویر اسلوموشن یا حرکت آهسته هیجان‌انگیزی را فراهم می‌کند. همچنین دوربین سلفی آن به سنسوری سلفی ۱۳ مگاپیکسلی  بسیار واید معادل ۲۲ میلی‌متر مجهز شده که می‌تواند تصاویر بسیار شفاف را ثبت کند. سونی اکسپریا XZ پرمیوم با برخورداری از گواهینامه‌ی IP۶۸ در مقابل آب مقاوم است، با این حال عایق‌بندی آن باعث شده تا وزن کلی دستگاه به ۱۹۵ گرم افزایش پیدا کند. البته توجه داشته باشید، از آنجا که این محصول هنوز به طور رسمی وارد بازار ایران نشده است، اکسپریا ایکس زد بهترین جایگزین آن خواهد بود. این گوشی در بازارهای جهانی با میانگین قیمت ۷۹۹ دلار قابل خرید است.

نقاط قوت

  • داشتن نمایشگری با وضوح ۴K
  • دوربین قدرتمند

نقاط ضعف

  • سبک طراحی یکسان نسبت به نسل قبلی

ال‌جی جی ۶

 این محصول برخلاف دیگر گوشی‌های پرچم‌دار سال ۲۰۱۷، به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۲۱ که قدرتمندترین پردازنده سال گذشته کوالکام محسوب می‌شود تجهیز شده و خبری از اسنپ‌دراگون ۸۳۵ نیست؛ دلیل این امر نیز عرضه دیگر هنگام اسنپ‌دراگون ۸۳۵ از سوی سامسونگ و انحصار طلبی این شرکت که وظیفه توسعه ۱۰ نانومتری پردازنده مذکور را بر عهده دارد است.

به هر حال امسال نیز ال‌جی پرچم‌دار خود را به نمایشگری تخت با وضوح تصویر QHD+ با نام فول ویژن مجهز کرده که تراکم پیکسلی آن به ۵۶۴ پیکسل در هر اینچ می‌رسد. البته برخلاف جی ۵، پرچم‌دار جدید شرکت کره‌ای دیگر دارای قابلیت طراحی ماژولار نیست. ال‌جی زمان زیادی را صرف مقاوم‌سازی گوشی خود کرده تا به کاربران تضمین کند که از آسیب‌های روزانه در امان خواهد بود. بر این اساس قاب پشتی جی ۶ توسط گوریلا گلس ۵ و نمایشگر آن توسط گوریلا گلس ۳ محافظت شده است.

در سوی دیگر حسگر اثرانگشت همانند ال‌جی جی ۵ در بدنه پشتی جای گرفته اما خبری از برآمدگی ماژول دوربین و حسگر اثرانگشت، نیست و به همین جهت، طراحی گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی جی ۶ در مقایسه با نسل قبل جذاب‌تر به نظر می‎رسد. دوربین عقب این گوشی ۱۳ مگا پیکسل بوده و مجهز به دو سنسور Sony IMX ۲۹۸ وی ۱٫۱۲ میکرو پیکسل است. این سنسور درون لنزی با زاویه دید ۷۱ درجه‌ای و گشادگی دیافراگم f/۱٫۸ قرار گرفته که امکان فوکوس خودکار مبتنی بر تشخصی فازی را هم به ارمغان می‌آورد. البته هرچند تعداد پیکسل‌های دوربین جی ۶ نسبت به نسل قبلی کمی کاهش یافته، با این حال گمان می‌رود که شرکت کره‌ای با بهره گیری از فن‌های نرم افزاری آن را جبران کرده است چرا که اکنون دیگر خبری از فوکوس لیزری هم نیست. این گوشی در بازارهای جهانی با میانگین قیمت ۶۴۹ دلار قابل خرید است. البته توجه داشته باشید، از آنجا که این محصول هنوز به طور رسمی وارد بازار ایران نشده است، ال‌جی جی ۵ بهترین جایگزین آن خواهد بود.

نقاط قوت

  • بهره‌مندی از بهترین پنل نمایشگر موبایلی حال حاضر

نقاط ضعف

  • تجهیز به پردازنده قدیمی

هواوی پی ۱۰

طراحی پی ۱۰ با نسل قبلی آن یعنی هواوی پی ۹ تفاوت چندانی ندارد، به طوری که ما اکنون نیز با گوشی هوشمندی مجهز به فریم فلزی با گوشه‌هایی گرد، نمایشگری تخت و دوربین دوگانه در قاب پشتی رو به رو هستیم. هواوی پی ۱۰ به یک نمایشگر ۵٫۱ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده است و پوشش گوریلا گلس ۵ نمایشگر را در بر گرفته است. مدل بزرگ‌تر گوشی پرچم‌دار جدید هواوی با نمایشگر ۵٫۵ اینچی Quad HD ارائه خواهد شد و رزولوشن صفحه‌نمایش، ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل است.

هواوی پی ۱۰ از تراشه هشت هسته‌ای Kirin ۹۶۰، چهار گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. یکی دیگر از قابلیت‌های مهمی که گوشی پرچم‌دار جدید هواوی از آن استفاده می‌کند، بهره‌مندی از اندروید ۷ نوقا با رابط کاربری  EMUI ۵٫۱ و پشتیبانی از نسل ۴٫۵ G LTE است و شرکت هواوی، ادعا می‌کند که گوشی‌های پرچم‌دار جدید این سازنده در مقایسه با آیفون‌های شرکت اپل تا ۶۰ درصد عملکرد بهتری در زمینه پوشش دهی خواهد داشت. درنهایت کاربران عادی می‌توانند با هر بار شارژ باتری ۳۲۰۰  این گوشی، ۱ روز و ۸ ساعت از آن استفاده کنند و این در حالی است که کاربران پر استفاده نیز می‌توانند چیزی در حدود ۱ روز و ۳ ساعت از آن بهره ببرند. این گوشی در بازارهای جهانی با میانگین قیمت ۶۴۷ دلار قابل خرید است.

نقطه قوت

  • کیفیت ساخت عالی

نقطه ضعف

  • عملکرد متوسط دوربین دوگانه

HTC ۱۰

از لحاظ طراحی و کیفیت ساخت HTC ۱۰ بسیار شبیه به پرچم‌داران گذشته‌ این شرکت  تایوانی است. علاوه بر این هرچند اچ تی سی همچنان پرچم‌داران خود را با تجهیز به نمایشگر Super LCD روانه بازار می‌کند با این حال این نمایشگر QHD توانایی رقابت با نمایشگر امولدی سامسونگ را به هیچ عنوان ندارد.HTC ۱۰ دارای بدنه‌ای یکپارچه آلومینیومی است و ظاهر مینیمالیستی و جذابی دارد؛ البته در قاب پشتی این محصول خطوط پلاستیکی آنتن دهی مشاهده می‌شود که به زیبایی قاب پشتی افزوده است.

علاوه بر این اچ تی سی ۱۰ برخلاف گوشی‌های پرچم‌دار سال گذشته این شرکت، در قاب پشتی میزان دوربینی تک ۱۲ مگاپیکسلی بوده که توسط پوشش کریستال سفایر از آن محافظت شده است. همچنین اچ تی سی ۱۰ دارای دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی بوده که البته برای اولین بار به فناوری لرزشگیر اپتیکال تصویر تجهیز گردیده است. این گوشی در بازار داخل کشور با میانگین قیمت 1 میلیون و 800 هزار تومان قابل خرید است.

نقاط قوت 

  • بدنه‌ی تمام فلزی زیبا و خوش‌ساخت
  • پردازنده‌ی قدرتمند و رابط کاربری روان
  • دوربین باکیفیت با امکانات زیاد
  • شارژ دهی بالا در مقایسه با گوشی‌های هم‌رده
  • حسگر اثرانگشت دقیق و سریع

نقاط ضعف

  • طراحی یکنواخت نسبت به نسل قبلی
  • عدم پشتیبانی از شارژر وایرلس

لومیا ۹۵۰

اگر خواهان استفاده از پلتفرم ویندوز ۱۰ موبایل هستید، لومیا ۹۵۰ ایکس ال بهترین گزینه پیش روی شماست. استفاده از دوربین اصلی ۲۰ مگاپیکسلی همراه با فلشی از نوع LED با نور سه رنگ و همچنین دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی می‌تواند نشان‌دهنده‌ی این موضوع باشد. در کنار این دوربین استفاده از یکی از تراشه‌ای تراز اول دنیا یعنی اسنپ‌دراگون ۸۱۰ شرکت کوالکام همراه با ۳ گیگابایت رم جای هیچ‌گونه نگرانی از لحاظ سخت‌افزاری برای کاربران گوشی باقی نمی‌گذارد. مایکروسافت در کنار این تراشه، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی قرار داده؛ البته امکان افزایش آن تا ۲۰۰ گیگابایت دیگر توسط کارت‌ حافظه‌ی جانبی برای کاربران لومیا ۹۵۰XL فراهم‌شده است. مثل سایر گوشی‌های مایکروسافت، امکان استفاده از Wi-Fi، بلوتوث، رادیو و NFC در این گوشی هم وجود دارد. از طرفی مجهز شدن این گوشی به USB Type C تضمین می‌کند که لومیا ۹۵۰XL می‌تواند با همین یک پورت از عهده‌ی هر کاری از شارژ شدن گرفته تا Continuum برآید. این گوشی در دو مدل دو و تک سیم‌کارت با پشتیبانی از شبکه‌ی ۴G روانه‌ی بازار شده است. استفاده از پنل‌های کم‌مصرف امولدی سامسونگ به مایکروسافت هم سرایت کرد. این گوشی در بازار داخل کشور با میانگین قیمت 1 میلیون و 900 هزار تومان قابل خرید است.

نقاط قوت

سنسور تشخیص چهره

  • قابلیت کوانتوم
  • نقاط ضعف

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

اچ‌پی الیت مدل X۳

​اچ‌پی الیت مدل X۳ که با ویندوز ۱۰ کار می‌کند با مشخصات سخت‌افزاری قوی معرفی شده. از نمایشگر ۶ اینچی با دقت تصویر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل گرفته تا تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ و ۴ گیگابایت رم. در مورد باتری هم با یک باتری بزرگ ۴۱۵۰ میلی‌آمپری طرف هستیم. این گوشی در برابر آب و گردوغبار هم مقاوم است و از مشخصات قابل‌توجه دیگر آن همچنین باید به حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی اشاره کرد. به جز این‌ها مایکروسافت با تجهیز این گوشی به قابلیت کوانتوم (Continuum) امکان استفاده از آن به‌عنوان یک کامپیوتر را هم فراهم کرده است. این گوشی در بازارهای جهانی با میانگین قیمت ۶۹۹ دلار قابل خرید است.


ال‌جی وی ۲۰

ال‌جی وی ۲۰ با صفحه نمایشی ۵٫۷ اینچی و ۲K، به تراشه اسنپ‌دراگون ۸۲۰، ۴ گیگابایت حافظه رم، دوربین پشتی ۱۶ مگاپیکسلی، دوربین جلویی ۸ مگاپیکسلی، سیستم صوتی پیشرفته و اندروید ۷ نوقا مجهز شده است. ال‌جی جی ۲۰ در حقیقت اولین گوشی هوشمندی بود که با بهره گیری پیش‌فرض از اندروید ۷ نوقا راهی بازار شد.

ال‌جی وی ۲۰ ارزان قیمت نیست و هر کاربری توانایی خرید آن را هم به خاطر قیمت بالا و هم به خاطر امکانات زیاد و پیچیده آن ندارد. این گوشی با دوربین فوق‌العاده خود مجدداً پرچم‌دار دو سال پیش ال‌جی را به ما یادآور شد. اغلب امکانات جدید دوربین ال‌جی وی ۲۰ به خاطر دوربین دوگانه آن به وجود آمده‌اند؛ یکی از دوربین‌ها به عکاسی عادی و ثبت تصاویر و ویدیوها با کیفیت بسیار بالا می‌پردازد و دیگری دارای یک لنز زاویه باز برای تصاویر برجسته است. گوشی وی ۲۰ به طور پیش‌فرض از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. به منظور شارژ کامل باتری این فبلت، یک ساعت و ۲۶ دقیقه زمان نیاز خواهد بود. این گوشی در بازار داخل کشور با میانگین قیمت 1 میلیون و 900 هزار تومان قابل خرید است.

نقاط قوت

  • دوربین اصلی قدرتمند با امکانات زیاد
  • کیفیت ساخت بدنه عالی

نقاط ضعف

  • عملکرد نه چندان مناسب پردازنده

گوگل پیکسل ایکس ال

گوشی گوگل پیکسل ایکس ال مجهز به صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی AMOLED با تفکیک‌پذیری ۲۵۶۰×۱۴۴۰ است که تکنولوژی گوریلا گلس ۴ به محافظت از آن می‌پردازد. این فبلت همچنین از تراشه توسعه‌یافته‌ی کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۲۱ به همراه سی پی یو ۴ هسته‌ای با فرکانس ۲٫۱۵ گیگاهرتز به همراه یک پردازنده گرافیکی آدرنو ۵۳۰ قدرت گرفته است. مجموعه حافظه این گوشی نیز شامل ۴ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۳۲ و ۱۲۸ گیگابایتی است.

دوربین عقب گوشی گوگل پیکسل ایکس ال دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/۲ است که در آن از تکنولوژی تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال استفاده شده است. دوربین جلوی آن نیز یک دوربین ۸ مگاپیکسلی است که جهت برقراری تماس‌های تصویری و عکاسی سلفی مناسب است. پیکسل ایکس ال به اندروید ۷٫۱ نوقا مجهز شده و سنسور تشخیص اثر انگشت نیز در قاب پشتی، زیر دوربین عقب جا خوش کرده است. باتری به کار رفته در این فبلت نیز یک باتری ۳۴۹۰ میلی‌آمپر ساعت است که با توجه به تکنولوژی شارژ سریع، با ۱۵ دقیقه شارژ تا ۷ ساعت جوابگوی نیازهای روزمره خواهد بود. این گوشی در بازار داخل کشور با میانگین قیمت 3 میلیون و 500 هزار تومان قابل خرید است.

نقاط قوت

  • پشتیبانی مستقیم گوگل
  • کیفیت دوربین مثال زدنی

نقاط ضعف

  • عمر شارژ متوسط باتری

 وان پلاس ۳ تی

این گوشی صرفاً مدل ارتقا یافته مدل وان پلاس ۳ محسوب می‌شود و شاید یکی از دلایل نام گذاری آن، تغییرات جزئی آن نسبت به پرچم‌دار قبلی وان پلاس بوده باشد، وان پلاس ۳ تی دارای نمایشگری ۵٫۵ اینچی AMOLED با وضوح تصویر فول اچ‌دی است.

در سوی دیگر گوشی بالا رده جدید وان پلاس از اسنپ‌دراگون ۸۲۱ با کلاک فرکانس ۲٫۳۵ گیگاهرتز بهره برده که نسبت به مدل اسنپ‌دراگون ۸۲۰ تقریباً ۱۰ درصد سریع‌تر بوده و علاوه بر آن قابلیت پشتیبانی از پلتفرم واقعیت مجازی دی ریم (Daydream VR) را هم به ارمغان می‌آورد. علاوه بر این گوشی وان پلاس ۳ تی دارای ۶ گیگابایت حافظه رم بوده که از این نظر با وان پلاس ۳ تفاوتی ندارد، با این حال به راحتی قادر است قابلیت مالتی تسکینگ اندروید ۷ را اجرا کند. همچنین گوشی جدید وان پلاس علاوه بر حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی در مدلی با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی قابل سفارش است که در هر دو مدل در قاب پشتی میزبان دوربینی ۱۶ مگاپیکسلی مجهز به سنسور IMX ۲۹۸ سونی با f/۱٫۷  هستند. این گوشی در بازار داخل کشور با میانگین قیمت 1 میلیون و 600 هزار تومان قابل خرید است.

نقاط قوت

  • بهره‌مندی از ۶ گیگابایت حافظه رم

نقاط ضعف

  • وضوح تصویر نمایشگر متوسط

موتورولا موتو زد 

اسمارت فون موتورولا موتو زد دارای نمایشگر کواد اچ‌دی ۵٫۵ اینچی با رزولوشن تصویری ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل است. در زیر این صفحه نمایش و در دل این گوشی تراشه هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۸۲۰ کوالکام قدرت‌نمایی می‌کند. قاب نازک این گوشی باعث شده موتورولا موتو زد دستگاهی بسیار باریک و خوش دست شود.

این گوشی با سنسور‌ها و پنلی که در جلو قرار گرفته، بسیار شکیل‌تر از مدل‌های قبلی به نظر می‌رسد. سنسور دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و موتو موزد در قاب پشتی قرار گرفته‌اند. البته در نظر داشته باشید که نمایشگر این محصول ۰٫۲ میلی‌متر کوچک‌تر از پنل گلکسی نوت ۷ بوده، با این حال به دلیل برخورداری از باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و قابلیت ماژولار بودن بدون شک یکی از گزینه‌های اصلی این فهرست خواهد بود. این گوشی در بازار داخل کشور با میانگین قیمت 2 میلیون و 400 هزار تومان قابل خرید است.

نقاط قوت

  • طراحی ماژولار

شیائومی می میکس

شیائومی می میکس یک نوآوری در دسته گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و دلیل آن نیز برخورداری از نمایشگری تقریباً بدون حاشیه کناری است. زیر این صفحه نمایش با کیفیت، چیپست اسنپ‌دراگون ۸۲۱ در کنار ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه اجرایی قرار گرفته که بسته به میزان حافظه داخلی می‌تواند متفاوت باشد. دوربین پشتی این دستگاه ۱۶ و دوربین سلفی آن ۵ مگاپیکسل در نظر گرفته شده است. می میکس همچنین به لطف اندازه بزرگ، به یک باتری غول‌پیکر 4 هزار و چهارصد میلی‌آمپری با قابلیت شارژ سریع مجهز شده است. این گوشی در بازار داخل کشور با میانگین قیمت 2 میلیون و 900 هزار تومان قابل خرید است.

نقاط قوت

  • طراحی چشم نواز

نقاط ضعف

  • محل قرار گیری نامناسب دوربین سلفی

بلک بری  پریو

بلک بری پریو حقیقتاً یک گوشی هوشمند هیجان انگیزی است. در سمت پایین پریو، بین شیشه نمایشگر و اسپیکر جلو، یک لبه فلزی نازک قرار گرفته که شما را قادر می‌سازد با قرار دادن انگشت به زیر آن و فشار دادن گوشی به سمت بالا صفحه کلید را آشکار کنید. بلک بری برای مدل پریو خود یک صفحه نمایش ۵.۴ اینچی QHD با دو انحنای نرم در دو طرف این نمایشگر انتخاب کرده که شکل چشم نوازی را به آن داده است. پریو با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ با گوشی‌هایی چون LG G۴ و Galaxy S۶ تطابق دارد و در تمام سطح نمایشگر ۵.۴ اینچی خود تراکم پیکسلی ۵۴۰ppi  را دارا هست. یکی از نکات برجسته بلک بری پریو، دوربین ۱۸ مگاپیکسلی با سنسور Schneider-Kreuznach در پشت این گوشی هست. این دوربین در کنار دو فلاش LED با سرعت فریم بالا و فوکوس سریع در پشت پریو جا خوش کرده است. بکار گیری برنامه دوربین پریو امری نسبتاً آسان است؛ با یک کلید مجزا برای شاتر که در کنار کلید دوربین قرار گرفته است. این گوشی در بازار داخل کشور با میانگین قیمت 1 میلیون و 500 هزار تومان قابل خرید است.

نقاط قوت

  • داشتن کیبورد فیزیکی
  • بهره‌مندی از نرم افزارهای امنیتی بلک بری

نقاط ضعف

  • پردازنده رده متوسط

"با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید "


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

الهام

شنبه, 05 فروردین 1396

چه کار قشنگی، امیدوارم ادامه بدین این حرکتی که شروع کردینو

پاسخ

مهلا

سه‌شنبه, 08 فروردین 1396

سلام
لطفا واسه لپ تاپ های دانشجویی هم چنین مطلبی بزارید.ممنون

پاسخ

ثبت نظر