نینتندو سوئیچ: آیا پیکسل های خراب یک نقص است؟

نینتندو سوئیچ: آیا پیکسل های خراب یک نقص است؟

نینتندو سوئیچ کنسول جدید نینتندو با مشکلی سخت افزاری مواجه است: پیکسل های خراب. شرکت نینتندو از پذیرفتن آن به عنوان یک نقص خودداری می کند. اما آیا وجود پیکسل های خراب چیزی طبیعی است یا یک نقص؟

نینتندو سوئیچ این روزها خیلی پرطرفدار شده است. اگر یکی خریده اید بازی  The Legend of Zelda: Breath of the Wild را از دست ندهید. اما زیاد از نزدیک به صفحه نگاه نکنید چون ممکن است متوجه پیکسل های خراب شوید که وقتی یک بار آن ها را ببینید دیگر نمی توانید آن ها را نادیده بگیرید. اما آیا پیکسل های خراب یک نقص است؟ 
در اکتبر سال 2016، نینتندو کنسول جدید خود، سوئیچ را معرفی کرد. حال پس از شش ماه این محصول به دست کسانی که بی صبرانه منتظر آن بودند رسیده است. متاسفانه سخت افزار این محصول بدون مشکل نیست و گیمرهای بسیار زیادی نقوص سخت افزاری را گزارش کرده اند. 
به نظر می رسد اصلی ترین اعتراضات در مورد نقص سخت افزاری بوده است. 
بیشترین شکایات در مورد پیکسل های خراب روی صفحه بوده است. پیکسل های خراب مانند نقطه های سفید یا سیاه خود را نشان می دهند اما در موارد حاد به صورت یک تکه سیاه یا سفید هستند. با این حال بحث ما این است که تعداد کم پیکسل های خراب را می توان یک نقص در نظر گرفت یا خیر؟ 

تشخیص نقوص مورد بحث 
بنا به اطلاعیه وبسایت پشتیبانی نینتندو، تعداد کم پیکسل های خراب یکی از شاخصه های صفحات ال سی دی است. این امر طبیعی است و نباید آن را یک نقص در نظر گرفت. در نتیجه نینتندو از پس گرفتن سوئیچ هایی که مشکل پیکسل خراب دارند اجتناب می کند. 
صاحبان سوئیچ با این سیاست نینتندو به شدت مخالف هستند که کاملا قابل درک است. در وبسایت ردیت بیش از دو هزار نظر در این مورد وجود دارد. در بین این نظرها هم نظرات موافق و هم مخالف دیده می شود. 
جدا از موضع رسمی نینتندو هیچ چیز دیگری نیست که بتواند شما را از بازپس دادن دستگاه نینتندو سوئیچ به فروشگاهی که آن را خریده اید بازدارد. با توجه به جایی که در آن زندگی می کنید ممکن است فروشنده ها دستور قانونی نداشته باشند که دستگاه خراب شما را پس بگیرند. با این حال بیشتر فروشگاه ها سعی می کنند که حداقل مشتریان خود را خوشحال نگاه دارند. 

تاریخ تکرار می شود 
جالب است که این اتفاق قبلا هم برای نینتندو افتاده است. در سال 2004 این شرکت  DS را منتشر کرد و بعضی از واحدها به خاطر پیکسل های خراب پخش نمی شدند. پس از فشارهایی که طرفداران وارد کردند، نینتندو اعلام کرد که واحدهای خراب را با ضمانت تعمیر می کند. ما امیدواریم که شرکت نینتندو نظر خود را در مورد سوئیچ نیز تغییر دهد. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر