دستگاه های iOS مایکروسافت (Microsoft) ، مجهز به ابزار نرم افزاری دارای منبع قابل بازیابی برای ویندوز 10

دستگاه های iOS مایکروسافت (Microsoft) ، مجهز به ابزار نرم افزاری دارای منبع قابل بازیابی برای ویندوز 10

دستگاه های iOS مایکروسافت (Microsoft) ، مجهز به ابزار نرم افزاری دارای منبع قابل بازیابی برای ویندوز 10


ایده این طرح این است که برنامه نویسان بتوانند بمنظور تسهیل انتقال کدهای خود به پایگاه ردموند (Redmond's platform ) برنامه هایی برای Windows Universal در قالب Objective-C بنویسند . نرم افزار رابط یک برنامه مترجم Objective-C دارد که با ویرایش بعدی برنامه ویژوال استودیو (Visual Studio) ترکیب شده است ، یک زمان عملکردی Objective-C برای ویندوز که کارهایی نظیر انتقال اطلاعات و شمارش خودکار مرجع را انجام می دهد ، مجموعه ای از پرونده های سرامد و برنامه ها که زیر مجموعه ای از برنامه های کاربردی میانجی iOS ( iOS API ) را ایجاد می کنند .
هدف از ساخت برنامه رابط iOS ، تنها اجرای برنامه های iOS در ویندوز نیست ؛  بلکه کمک به برنامه نویسان در نوشتن برنامه های اصلی ویندوز مد نظر قراردارد بنحوی که طراحی انها از حداکثر کدها و دانش موجود برنامه نویسان استفاده شود .
برنامه هایی از ویندوز که در قالب Objective-C نوشته می شوند به برنامه های کاربردی میانجی ویندوز دسترسی کامل دارند و می توانند بدون نیاز به برنامه های دیگر در کنار نرم افزارهای Windows Universal کار کنند . کدهای قابل بازیابی MIT روی  GitHubبه بیشتر کدهای مرجع برنامه رابط دسترسی دارند . تنها استثنا برنامه مترجم بود ،  ویرایش اصلاح شده نرم افزار مترجم LLVM clang دارای کد ترجمه Visual Studio's cl.exe که قالب دوتایی داشت . کارهای زیادی درحال انجام است و برخی از اجزایی که در کنفرانس Build in April از انها گفته شد هنوز تکمیل نشده اند و یا در مراحل اولیه طراحی قرار دارند . نسخه جدید برنامه های کاربردی ویندوز 10 و ویندوز 8.1 را که برای ساختارهای پردازشی x86 و x64 طراحی شده اند ، پشتیبانی می کند ، با تکمیل شدن بخش بیشتری از برنامه رابط  ، قابلیتهای بیشتری به این نسخه اضافه می شود .  
از میان ان دسته از ویژگیهایی که برنامه مترجم در ساختار پردازشی ARM پشتیبانی می کند ، تنها برنامه های معنادهی که در قالب Objective-C نوشته می شوند، روی ویندوز 10 گوشی همراه (نسخه ای از سیستم عامل گوشیهای هوشمند) نیز قابل اجرا هستند . استراتژی انتقال برنامه های گوشی هوشمند ردموند ( پروژه استوریا - Project Astoria ) ، که در حال حاضر ویندوز بریدج (Windows Bridge) اندروید نامیده می شود تنها بصورت برنامه پیش فرض دعوتی (invite-only preview program) موجود است .
هدف مایکروسافت این است که تا پایان ماه اوت ( دهه اول شهریور )همه  به برنامه دسترسی داشته باشند و ویندوز بریدج اندروید در پاییز بعنوان نسخه عمومی بتا ارائه شود . یک نسخه با نام ویندوز بریدج برای کاربردهای وب نیز در بازار وجود دارد که با نام پروژه وست مینیستر (Project Westminster) شناخته می شود و برنامه نویسان را قادر می سازد برنامه هایی برای وب بنویسند که عملکرد برنامه های عادی Windows 10 را داشته باشند . پروژه سنتنیال (Project Centennial) یک برنامه رابط است که برنامه نویسان را قادر می سازد نرم افزارهای ویندوز Net کلاسیک و Win32 را به برنامه های ویندوز یونیورسال برای ازمایش در سال 2016 مبدل سازند .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر