پس از چهار سال شرکت اپل مک پرو را ارتقا می دهد

پس از چهار سال شرکت اپل مک پرو را ارتقا می دهد

شرکت اپل پس از چهار سال نقاط ضعف مک پرو را پذیرفته و گفته است که تا سال آینده آن را ارتقا می دهد.

تقریباً چهار سال پیش شرکت اپل مک پرو جدید خود را معرفی کرد و ادعا کرد که مفهوم "ایستگاه کار " یا Work station را کاملاً تغییر خواهد داد. این سیستم قطعاً ایده بسیار جالب بود، چرا که توسعه داخلی را به شش درگاه تاندربولت 2 کاهش داد و به کاربرانی که درایو های سخت، اینترنال داشتند گفت که شاسی های اکسترنال بخرند و از آن ها استفاده کنند. این دستگاه با کارت گرافیکی دوگانه به فروش می رسید.  با وجود این که اپل هیچ گاه علاقه ای به تولید کامپیوترهای جی پی یو محور نداشته است ( سیستم های این شرکت سال هاست که تنها نسخه های قدیمی OpenGL را پشتیبانی می کنند). 
اما حال این شرکت بالاخره تصمیم گرفته است که طراحی مک پرو را ارتقا دهد، این شرکت همچنین بالاخره پذیرفت که ظاهر سطل زباله مک پرو 2013 واقعا زشت است و نیاز به تغییر دارد. تا امروز مک پرو 3000 دلاری دارای یک سی پی یو شش هسته ای و مدل 4000 دلاری دارای سی پی یو هشت هسته ای بوده است. جی پی یو نیز از این ارتقا بی نصیب نمانده . حال سیستم 3000 دلاری با دوD500 و نسخه 4000 دلاری با دو D700 ارائه می شود. این جی پی یو ها GCN 1.0 با D700 هستند که معادل HD 7970 قدیمی AMD است که به نظر می رسد ایده ی بسیار جالبی نباشد. 
بنا به گفته دارینگ فایربال ( ِDaring Fireball)، اپل قصد دارد تغییرات اساسی را تا سال آینده در خط تولید مک پرو با طراحی مدولار بیشتر ارائه دهد تا نه تنها ظاهر بهتری داشته باشد بلکه ارتقای آن نیز راحت باشد. در مورد این که چرا چهار سال است که مک پرو به روز رسانی نشده دارینگ فایربال می گوید: 
"فکر کنید که شما اپل هستید و با این مشکلات رو به رو هستید. سه سال پیش یک خط تولید رادیکال جدید مک پرو ایجاد کرده اید. به دلایل مختلف از آن زمان تا به حال آن را به روز رسانی نکرده اید. شما به این نتیجه می رسید که  ایده مک پرو 2013 اساساً ناقص بوده است و به روز رسانی آن کاری دشوار خواهد بود. این ایده که با لوازم جانبی تاندربولت اکسترنال می توان آن را ارتقا داد در ابتدا به نظر ایده ی خوبی می رسد، اما در عمل جواب نداده است. طراحی جی پی یو نیز پیش بینی بدی بود. اپل در ابتدا قصد طراحی جی پی یو دوگانه ( چند جی پی یو کوچک تر با عملکرد حرفه ای و پردازش موازی) را داشت اما در راهی دیگر قدم گذاشت. ( ماشین هایی با یک جی پی یو بزرگ) ."
کمی مسخره است که شرکت ها سال ها پس از این که کاربران شروع به شکایت می کنند تازه می پذیرند که اشتباه کرده اند. رقیبان اپل سال هاست که طراحی آن را به خاطر محدودیت سطل زباله آن مسخره می کنند. 
این که اپل چیزی جدید و متفاوت ساخته است قابل احترام است. اما اپل برای این که مک پرو را به محصولی خاص تبدیل کند کمی زیاده روی کرده بود. یک " ایستگاه کار" کم صدا با لوازم جانبی آخرین مدل هدفی بسیار خوب است اما نه در صورتی که باعث شود که کاربر و شرکت نتوانند پلت فرم اساسی آن را ارتقا بخشند. 
در حالی که مک پرو زئون درونی مک پرو را به روز رسانی کرده است پیشنهاد می کنیم که تا زمانی که اطلاعات بیشتری در مورد این که این تراشه ها چه کارهایی می توانند بکنند منتشر نشده از خرید آن اجتناب کنید. در حالی که سرعت ساعت تراشه های مدرن از سال 2013 تا کنون تغییر چندانی نکرده اند، بعضی از قابلیت ها مانند AVX2 ممکن است هنوز ناموجود باشند. بستگی دارد که آیا هنوز اپل از زئون های ایوی بریج ارا استفاده می کند و یا آن را به معماری هسته ای اینتل ارتقا داده است. 
مک پرو اپل و همچنین صفحه نمایش پرو کاملاً جدید سال دیگه روانه بازار می شود. باید دید که آیا نسل جدید اکولوس ریفت نیز آن را پشتیبانی می کند یا خیر. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر