ایده پرسروصدا و رویایی این روزهای ایلان ماسک متعلق به یک ایرانی است!

ایده پرسروصدا و رویایی این روزهای ایلان ماسک متعلق به یک ایرانی است!

ایلان ماسک دارد روی رویای تازه‌اش (ارتباط مغز انسان با کامپیوتر) مانور می‌دهد. شرکت جدیدی برای پیگیری این هدف تاسیس کرده است و در سخنرانی‌هایش به هر بهانه‌ای درباره‌اش حرف می‌زند اما مشخص شده این ایده و شرکت متعلق به یک محقق ایرانی است.

 ایلان این روزها به دنبال ساختن یک رابط برای ارتباط مغز انسان با کامپیوتر است. ماسک در هفته گذشته شرکت جدیدی برای پیگیری این رویای خود ثبت کرده است. شرکت Neuralink به طور ویژه روی رابط مغز انسان با کامپیوتر کار خواهد کرد. اما سایت تکنولوژی ریویو گزارش داده است شرکت Neuralink در ابتدا متعلق به یک محقق ایرانی به نام پدرام محسنی بوده که در سال ۲۰۱۵ به عنوان یک استارت‌آپ پایه‌گذاری شده است.

محسنی در ژانویه گذشته عنوان Neuralink را به ماسک فروخت. محسنی از محققان دانشگاه کیس وسترن رزرو آمریکا است که همراه با یکی از همکارانش نام تجاری Neuralink را در سال ۲۰۱۵ به عنوان یک استارتاپ پایه‌گذاری کرد.

آنها دستگاهی تولید می‌کنند که می‌تواند به افراد متأثر از جراحات مغزی کمک کند. اما این دو محقق در جذب سرمایه‌گذار موفقیتی به دست نیاوردند تا اینکه با پیشنهاد چشمگیری برای خریداری عنوان شرکت‌شان روبرو شدند. آنها پذیرفتند اما نمی‌دانستند که خریدار کسی نیست جز ایلان ماسک که بر اساس اعلام نشریه معتبر «فوربس» ارزش خالص دارایی‌اش چیزی در حدود ۱۴.۷ میلیارد دلار است.

محسنی درباره این معامله می‌گوید: او (ماسک) با ما مذاکره کرد و اکنون مالک قانونی Neuralink است. به نوشته تکنولوژی ریویو، این محقق ایرانی نه تنها احساس بدی ندارد بلکه هیجان‌زده است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر