ربات‌ها به زودی می‌توانند در نظارت بر افراد همکاری کنند!

ربات‌ها به زودی می‌توانند در نظارت بر افراد همکاری کنند!

محققان در حال کار بر روی هوش مصنوعی‌ای هستند که در آن اجزا با هم، برای پیگیری اشیاء کار کنند.

کامپیوترها در زمینه تشخیص اشیا در حال بهتر شدن  هستند، اما آن‌ها به کار در انزوا تمایل دارند. اگر ربات‌های امنیتی‌ای وجود داشته باشند که بتوانند با همکاری یکدیگر شخص مزاحم را پیدا کرده و دنبال کنند، چقدر مفید خواهد بود؟! دانشمندان دانشگاه Cornell جوابی برای دارند. آنها در حال طراحی سیستمی هستند که به ربات‌ها و دستگاه‌های مستقل دیگر اجازه می‌دهد با یکدیگر همکاری کنند و اشیا را ردیابی نمایند.

هر ربات تصاویر خود را به یک واحد مرکزی که می‌تواند هم با سیستم‌ دوربین‌ها و هم با اینترنت ارتباط داشته باشد، برای کمک به ردیابی اشیا، ارسال می‌کند. واحد مرکزی تصاویر را برای پیگیری اشیا، مقایسه و ترکیب می‌کند.

به عنوان مثال یک ربات می‌تواند یک فرد مشکوک را بین تماشاچیان یک مسابقه تشخیص دهد. این تیم می‌تواند با استفاده از یکی از ویژگی‌های برنامه‌ریزی، آن شخص را هر کجا که برود دنبال کند، این کار نیاز به دوربین‌‌‌ دارد و اینکه ربات در چه جایی قرار بگیرد تا تصاویر بهتری را ارسال کند.

در این مورد، هنوز هم خیلی کار باید انجام شود. دانشمندان Cornell در حال کار بر روی آن هستند تا بتوانند کاملش کرده و آن را آزمایش کنند. با این حال، به نظر می‌رسد این ویژگی برای امنیت ساختمان‌ها به مراتب مفیدتر باشد. نیروی دریایی آمریکا از این پروژه پشتبانی می‌کند و امیدوار است تا نیروی دریایی بتواند از این فناوری در هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کند. نکته‌ای که در آخر باید به آن پرداخت این است که این ویژگی به طور اتوماتیک برای مدت طولانی معقول و منطقی نخواهد بود.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر