انتظارات و جزئیات در مورد AMD Radeon R9 Nano

انتظارات و جزئیات در مورد AMD Radeon R9 Nano

انتظارات و جزئیات در مورد AMD Radeon R9 Nano

البته R9 Nanoدر زمان موعود ، که مرداد ماه امسال بود منتشر نمی شود، اما شرکت AMDهمه ویژگی های و جزئیات طراحی این کارت گرافیکی را تا پیش از 20 شهریور امسال اعلام خواهد داد.
این کارت می تواند ، از نظر تئوری، یک کامپیوتر مینی ITX را بدون نیاز به سازگار کردن های معمول به یک مرکز بازی تبدیل کند.
ویکتور کامارو از شرکت AMD در نشست خبری خود گفت: " Fury X دارای خنک کننده مایع است، مناسب برای کسانی که از کارت گرافیک خود زیادی کار می کشند، و Fury برای کسانی که محصولی معمولی تر و سنتی تر می خواهند. حال Nano را معرفی می کنیم، برای کسانی که می خواهند کارت گرافیکشان قدرت بالایی داشته باشد و اندازه و ضریب فرم برایشان مهم است.  

radeon-nano-mini-itx-100610400-large

زیر نقاب AMD Radeon R9 Nano
کارت  175W طولی به اندازه 6 اینچ می باشد.
Nano نیز مانند Fury و Fury X ، GB دارای 4 حافظه با پهنای باند بالا با سنجش زمانی GB/s 512 می باشد و از یک گذرگاه با پهنای  بالای 4096 بیتی گذر می کند.
البته، جا دادن همه این پردازنده های جریانی در یک پکیج به این کوچکی – که برعکس Fury X توسط هوا خنک می شود- نیاز بدقت و زیرکی دارد. در حالی که Fury X دارای سرعت زمان سنجی GPU بالای MHz 1050 می باشد، R9 Nano دارای سرعت حداکثر MHz 1000 می باشد. تنظیمات PowerTune، که باعث می شود کارت درW 175 کار کند، به این معناست که  در اگثر مواقع سرعت سنجش زمانی را هنگام بازی روی MHz900خواهید دید.
به گفته کامارو، می توان انتظار داشت که سطح عملکرد Nanoهمانند Furyمی باشد که به قابلیتاجرای بازی هایK4  سه بعدی را دارد. کامارو گفت : " هیچ محصول دیگری در این سطح وجود ندارد که بتواند رزلوشنK4 را پشتیبانی کند.

radeon-nano-specs

طراحی AMD Radeon R9 Nano
اگر قصد داشته باشید که شرایط را بهتر کنید، می توانیدنیروی کارت را افزایش دهید و سرعت هسته آن را اورکلاک کنید ( البته نه حافظه) اما برای این کار شما ناچارید که برخی از ویژگی های کلیدی Radeon Nano را کنار بگذارید: نیاز ناچیز W 175 آن به نیرو و بی صدا بودن آن. AMD می گوید که این کارت با تقریبا 42 دسی بل ، یا صدایی در حدود سر و صدای درون کتابخانه ایجاد می کند که تقریبا 16 دسی بل کمتر از صدای تحت بار Radeon R9 290X می باشد.
AMD به اعتراضات در مورد خنک کننده های بد کارت گرافیک های سری R200رسیدگی کرده است.  هدف Nano دمای 75 درجه در هنگام بازی است، که 20 درجه کمتر از R9 290X می باشد، که دارای یک خنک کننده توسط هوا و طول شش اینچ است!
این نوع از بهره وری باعث می شود که AMD آنچه را که ارائه می دهد با عملکردی دو برابر در مقایسه با 290X بالا ببرد. کامارو گفت که شرکت تلاش بسیار زیادی در زمینه طراحی سیستم خنک کننده Nano انجام داده است.
این کارت شامل یک لوله مرکزی مسی می باشد که فقط مختص خنک کردن ماژول تنظیم کننده ولتاژ می باشد. کامارو گفت : " فکر نمی کنم که هیچ کس دیگری در این صنعت این کار را کرده باشد. "

1radeon-nano-gpu-bare
درNanoعمدتا فن ها به صورت افقی کارمی کنند تا هوای گرم ، به جای این که آن را به سمت مادربورد فرستاده شود آسانتربهبیرونکیسهدایتشود. زیر GPU، یک دستگاه محفظه بخار/ لوله داغ مسطح  ترکیبی وجود دارد که آن را خنک می کند. هیچ صفحه ای پشت کارت وجود ندارد که چرخش هوا را ساده تر کند و خود فن در پوشش کارت ترکیب شده است- که به این معنی است که مانند  Fury X شما قادر نخواهید بود که صفحه جلویی Fury X خود را پرینت سه بعدی بکنید.

radeon-nano-ports-100610405-large
Radeon R9 Nano طرح خود را از Fury X گرفته است، با یک بدنه براق آلومینیومی، پوشش فلزی، یک برد مدار جامد مات سیاه و سفید. که طرحی بسیار زیبا است.
البته اگر این طرح را نمی پسندید بد شانسی آورد اید، چرا که Nano فقط در این طرح موجود است ، گرچه کامارو اعلام کرد که صفحه های سفارشی را می توانید تا پایان امسال دریافت کنید.

radeon-nano-rear-w-copper
کمتر با بیشتر
کامپیوترهای بازی K4 در این زمان کوتاه مسیر طولانی را طی کرده اند. تا همین پارسال، بازی کردن با رزلوشن K 4 نیاز به چندین کارت های گرافیک خیلی گران قیمت در یک کیس کامپیوتر خیلی بزرگ داشت. اوایل امسال، انتشار کارت های گرافیکی مثل Nvidia beastly GeForce GTX 980 Ti و Radeon Fury X از AMD بازی های K4 تک GPU را امکان پذیر کردند. و حال، چند ماه بعد، Radeon Nano وعده داده است که بازی های با رزلوشن خیلی بالا را در جعبه های بسیار کوچک ITX که حتی از کامپیوترهای radical Project Quantum نیز کوچک تر است، جا خواهد داد.

radeon-nano-heat-sinks-
کامارو گفت: " هیچ چیز مانند این محصول در این سطح وجود ندارد. برای هرکسی که سیستمی می خواهد که با آن قادر به بازی های K 4 باشد، Nanoمحصول مناسبی است و این دقیقا هدف ماست: برای کسانی که بهره وری نیرو ، عملکرد بالا  و محصولی خوب برای بازی کردن می خواهند ، این محصول بسیار پر استفاده است."

radeon-nano-evolution-of-4k-gaming-
البته از نظر تئوری این محصول بسیار جالب توجه و پر استفاده است اما باید منتظر ماند و دید که آیا در حقیقت نیز عملکرد این محصول به همین صورت است یا خیر.البتهAMDبسیار از کیفیت محصولش مطمئن می باشد!

radeon-nano-performance

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر