به زودی می توانید از طریق گوگل مپس موقعیت مکانی خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

به زودی می توانید از طریق گوگل مپس موقعیت مکانی خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

به زودی می توانید از طریق گوگل مپس به طور مستقیم موقعیت مکانی، روند سفر و زمان تقریبی رسیدن خود به مقصد را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دنبال کردن موقعیت مکانی دوستان و محاسبه میزان زمانی که می رسند قابلیتی است که روی بعضی از اپلیکیشن های مسیر یاب مثل ویز موجود است. حال در آینده خیلی نزدیک این قابلیت به اپلیکیشن گوگل مپس می آید. 
همین که این قابلیت به روز رسانی شود یک گزینه به نام " Share Location" در منو کناری اپلیکیشن فعال می شود. با لمس کردن این گزینه یک پنجره باز می شود که در آن می توانید فردی را که می خواهید موقعیت مکانی خود را با اون به اشتراک بگذارید ببینید. اگر فرد مورد نظر در لیست مخاطبین گوگل شما باشد می توانید به صورت مستقیم موقعیت خود را به اشتراک بگذارید، در غیر این صورت باید از یک اپلیکیشن مسنجر استفاده کنید. 
علاوه بر آن، می توانید مدت زمانی که موقعیت مکانی شما به اشتراک گذاشته می شود را نیز کنترل کنید. 


علاوه بر به اشتراک گذاری موقعیت مکانی، گوگل مپس به شما اجازه می دهد که روند جهت یابی خود را نیز به اشتراک بگذارید. وقتی که یک جا به جایی را روی اپلیکیشن تنظیم کنید گزینه  “Share Trip” در منو “More” ظاهر می شود. از آنجا کسانی که اطلاعات سفر خود را با آن ها به اشتراک گذاشته اید زمان رسیدن شما را دریافته و می توانند روند سفر شما را روی گوگل مپس دنبال کنند. وقتی که به مقصد رسیدید به اشتراک گذاری سفر به پایان می رسد. 
تا چند هفته ی آینده هر دو قابلیت به اشتراک گذاری مکان و سفر به صورت جهانی برای پلت فرم های اندروید و آی او اس موجود خواهد بود. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر