سفر در زمان، با شبیه‌ساز MacOS 7‌ به ۲۵ سال قبل برگردید

سفر در زمان، با شبیه‌ساز MacOS 7‌ به ۲۵ سال قبل برگردید

تقریباً تمام نرم‌افزارهایی که بیش از ۲۰ سال قدمت دارند، امروز هیچ شباهتی به نسخه‌های اولیه خود ندارند. اگر تجربه سیستم عامل مک در ۲۵ سال قبل برایتان جالب و هیجان‌انگیز است با شبیه‌ساز آن در ادامه مطلب همراه شوید.

در دورانی به‌سر می‌بریم که چنان غرق دستگاه‌های جدید و نرم‌افزارهای خوش رنگ و لعاب آنها شده‌ایم که به‌ندرت کسی دوران کامپیوترهای اولیه را به‌یاد می‌آورد. اما ۲۵ سال پیش رابط کاربری و سیستم عامل مکینتاش چه تجربه‌ای را در اختیار کاربرانش قرار می‌داد؟

محیط سیاه و سفید MacOS 7.0.1 یکی از زیباترین و ساده‌ترین سیستم عامل‌های زمان خودش بود. دورانی که بیشتر کامپیوترها به محیط داس محدود بودند و برای کار با آنها، داشتن دانش کار با کامندلاین الزامی بود.

مک‌اواس 7.0.1 کار با کامپیوتر را برای هرکسی ساده کرده بود. کار با نرم‌افزارهایی مانند Microsoft Word, BBEdit Lite, HyperCard, Microsoft Excel و ابزارهای طراحی مثل Pagemaker, MacDraw, MacPaint برای تمام کاربران ساده و ممکن شده بود و به نوعی یک انقلاب در تاریخ کامپیوترهای رومیزی پدید آمد.

وب‌سایت Archive.org یک شبیه‌ساز از محیط مک‌اواس 7.0.1 آماده کرده که دقیقا حس و حال کار با کامپیوترهای ۲۵ سال پیش را تداعی می‌کند. در این شبیه‌ساز بیشتر اپلیکیشن‌های محبوب آن زمان وجود دارد و امکان تجربه بازی‌هایی مثل Risk, Cannon Fodder وShufflepuck را فراهم می‌کند.

برای اجرای شبیه‌ساز باید چند دقیقه صبر کنید تا فایل‌های مورد نیاز آن که حجم چندانی هم ندارند دانلود شوند. سپس می‌توانید آن را به حالت فول اسکرین ببرید و به ۲۵ سال قبل برگردید.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر