10 کار که نمی دانستید Google Assistant می تواند انجام دهد

10 کار که نمی دانستید Google Assistant می تواند انجام دهد

Google Assistant دستیار دیجیتالی گوگل قابلیت های بسیار جالبی دارد که احتمالاً با آن ها آشنایی ندارید.

Google Assistant نرم افزاری بسیار هوشمند است که تنها نقطه قوت فروش گوشی پیکسل محسوب می شد تا این که اوایل امسال این قابلیت برای همه ی گوشی های هوشمند اندروید 6.0+ قابل دسترسی شد. 
حال که تعداد بسیار زیادی از کاربران اندروید می توانند از دستیار گوگل یا گوگل اسیستنت استفاده کنند زمان مناسبی است که ده قابلیت فوق العاده آن را که تا به حال نمی دانستید به شما معرفی کنیم. 
البته ما فرض را بر این گذاشته ایم که شما از قبل می دانید که اسیستنت می تواند تماس تلفنی برقرار کند، پیام کوتاه بفرستد، برای شما زنگ هشدار تنظیم کند و کارهایی از این قبیل. با فیسیت همراه باشید.
1-    اسیستنت می تواند اخبار را برای شما بخواند
این قابلیتی بسیار عالی است که احتمالاً از آن بی خبر هستید. گوگل اسیستنت اخبار مربوط به موضوعاتی که دوست دارید را از منابعی که ترجیح می دهید برای شما می خواند. جالب اینجاست که انسان های واقعی اخبار را برای شما می خوانند نه یک صدای کامپیوتری. 
برای فعال کردن این قابلیت باید اول  Google App را باز کرده به منو سمت چپ بروید، سپس به Settings رفته، زیر Google Assistant روی Settings > News کلیک کنید. در این قسمت می توانید منابع جدید مانند بی بی سی، سی ان ان و غیره را اضافه کنید.


وقتی که این قابلیت را تنظیم کردید، کافی است که به گوگل اسیستنت بگویید " اخبار را پخش کن". حال منابعی که انتخاب کرده اید یکی یکی شروع به پخش شدن می کنند. شما همچنین می توانید با گفتن “Next” به خبر بعد رفته و با  “Pause” یا “Stop” اخبار را متوقف کنید. 
شما همچنین می توانید با گفتن نام منبع به صورت مستقیم فقط به اخبار آن منبع گوش کنید. 

2-    یادآورها ولیست های خرید 
حتماً می دانید که می توانید به دستیارهای دیجیتالی بگویید که در زمانی خاص چیزی را به شما یادآوری کنند. اما آیا می دانستید که می توانید از یادآورهای مکانی نیز استفاده کنید که وقتی که به مکانی خاص رسیدید چیزی را به شما یادآوری کنند؟ فقط کافی است که آن بگویید: به من یادآوری کن تا وقتی به خانه رسیدم کمی زمان با خانواده ام بگذرانم و وقتی که به خانه رسیدید گوگل اسیستنت این موضوع را به شما یادآوری می کند. شما می توانید به این روش اطلاعات لازم را وارد کنید: به Settings در  Google app بروید ، سپس Settings را در زیر قسمت Google Assistant یافته و انتخاب کنید و در آخر روی Personal Info در زیر کلیک کنید. 


علاوه بر این شما می توانید با استفاده از گوگل اسیستنت چیزهایی را به خاطر بسپارید که زمان و مکان ندارند. برای مثال بگویید: "به یاد داشته باش که کلید های خانه پیش همسرم هستند" یا " به یاد داشته باش که برای بستن گاز فلکه آن را به سمت پایین بکشی". حال می توانید بپرسید: " درمورد گاز چه گفتم؟" یا " کلید های من کجاست؟" و گوگل اسیستنت پاسخ مربوطه را به شما نشان می دهد. 
در نهایت برای زمان هایی که باید چیزی به لیست خرید خود اضافه کنید، فقط کافی است بگویید " فلان چیز را به لیست خرید من اضافه کن". 
گفتن این جمله یا این که این گزینه را به لیست خرید موجود در اپلیکیشن گوگل کیپ اضافه می کند و یا در به روز رسانی های جدید آن را اپلیکیشن هوم اضافه می کند. برای سریع تر پیدا کردن لیست خرید بگویید " چه چیزی در لیست خرید من موجود است؟ " 
مشکل اینجاست که نمی توانید موارد لیست خرید را حذف کنید. 

3-    برنامه های پرواز و چیزهای دیگر را چک کنید 
اگر تا به حال از گوگل استفاده کرده باشید به گراف ها برخورده اید. کارت های کوچکی که در آن جواب آنچه جست و جو کرده اید را می بینید. 
برای مثال وقتی جست و جو می کنید " مورگان فریمن در چه تاریخی به دنیا آمده" کارتی می بینید که روی آن نوشته شده است " اول ژوئن سال 1937". اسیستنت همچنین قابلیت مکالمه دارد چرا که وقتی می پرسید " نام اولین فیلمش چیست" می داند که شما در مورد مورگان فریمن صحبت می کنید. 


حال گوگل اسیستنت این کارت ها را برای شما می خواند. در نتیجه شما می توانید بپرسید  UA 48 الان کجاست تا موقعیت پرواز آن هواپیما را دریابید. البته شما می توانید هرچیزی را که معمولاً از گوگل می پرسید بپرسید و پاسخ مناسب دریافت کنید. 

4-    همه ی تبدیل ها را انجام دهید 
مانند جست و جوی وب گوگل می توانید از اسیستنت برای تبدیل هر واحدی به هر واحد دیگر استفاده کنید. " چند کیلومتر در ده متر" یا " ششصد هزار ریال چند دلار امریکاست؟" تا نتیجه با صدای بلند برای شما توضیح داده شود. شما همچنین می توانید بپرسید که ساعت دو نصف شب در ایران چه ساعتی در لس آنجلس است؟ " و پاسخ دریافت کنید. 

 

5-    ترجمه جملات 
با کمک گوگل ترنسلیت، اسیستنت می تواند یک جمله را که برایش خواندید برایتان ترجمه کند. برای مثال " چگونه به زبان فرانسه بگویم متشکرم؟ چگونه به زبان ژاپنی بگویم سلام." ترجمه جمله نه تنها برای شما خوانده می شود روی صفحه نیز نشان داده می شود. 

6-    اطلاعات در مورد ترافیک 
گوگل اسیستنت می تواند شما را از ترافیک ها نجات دهد. علاوه بر مسیر یابی با شما می توانید اطلاعات ترافیک را نیز دریافت کنید. برای این کار برای مثال بپرسید " زمان باقی مانده برای رسیدن به میدان ونک؟" تا پاسخ را دریافت کنید .

7-    پخش موزیک و ویدئو 
شما می توانید با استفاده از سرویس های پخش موزیک مانند پلی میوزیک خود گوگل و حتی ویدئوهای یوتوب را پخش کنید. البته کمی عجیب است که نمی توانید از اپلیکیشن های شخص ثالث مثل اسپاتیفای و پاندورا استفاده کنید ( مانند گوگل هوم). در حال حاضر به نظر می رسد که نمی توان این تغییرات را ایجاد کرد. 


با این حال برای مثال با گفتن " حامد همایون پخش کن" موزیک برای شما پخش می شود ولی با گفتن  " روی یوتوب حامد همایون پخش کن" موزیک ویدئو برای شما پخش می شود. شما همچنین می توانید با استفاده از اسیستنت موزیک خود را تنظیم کنید. برای مثال صدای آن را زیاد و یا کم کنید. 

8-    تغییر تنظیمات 
در کنار کنترل موزیک با استفاده از اسیستنت چیزهای دیگری را نیز می توانید کنترل کنید. برای مثال بگویید " بلوتوث را خاموش کن" یا " چراغ قوه را روشن کن". قسمت What Can I Do در تنظیمات به شما چیزهایی مانند سلفی گرفتن را پیشنهاد می کند. 

9-    گوگل اسیستنت با همه دستگاه های اینترنت اشیا کار می کند.

از فیلیپس هیو گرفته تا لامپ های هوشمند لیف ایکس تا ترموستات های نست و پریز برق هوشمند بلکین ویموو حتی دستگاه های هوشمند سامسونگ. اگر یکی از این دستگاه ها را دارید می توانید با استفاده از گوگل اسیستنت آن را کنترل کنید. 
برای مثال اگر بگویید " لامپ های اتاق خواب را خاموش کن" لامپ ها خاموش می شود. برای جفت کردن دستگاه های هوشمند با گوگل اسیستنت به Settings در Google app رفته، گزینه Settings زیر Google Assistant را انتخاب کنید و روی Home Control کلیک کنید. 


شما همچنین می توانید آن ها را طبقه بندی کنید. علاوه بر اضافه کردن این دستگاه ها می توانید در تنظیمات گزینه " اتاق هایی را اضافه کنید که این دستگاه ها در آن ها قرار دارند. با این کار فقط کافی است بگویید که " لامپ های اتاق خواب را خاموش کن" تا همه لامپ های هوشمند خانه شما خاموش نشوند. 
10-    در اپلیکیشن ها چیزهایی که می خواهید را بیابید
اگر از قابلیت های دیگر گوگل مانند گوگل فوتوز استفاده می کنید، اسیستنت می تواند دقیقاً چیزی که می خواهید را پیدا کند. اما باید مواظب باشید چه چیزی را جست و جو می کنید!
برای مثال با گفتن " عکس های سگم را به من نشان بده" هرچه تصویر سگ در گوگل فوتوز شما ذخیره شده است به شما نشان داده می شود. حتی شما می توانید سوال های خاص تر بپرسید، برای مثال " عکس های سگ من را در سال 2014 به من نشان بده". 


اما حتماً باید بگویید که عکس های "من" را نشان بده در غیر این صورت نتیجه های جست و جوی تصویری گوگل را به شما نشان می دهد. 
در نهایت شما می توانید پیام های خود را جست و جو کنید و یا برای مثال بپرسید " آیا پیامی از مریم دارم؟". اگر در حال رانندگی باشید اسیستنت پیام های کوتاه شما را برایتان با صدای بلند می خواند .فقط کافی است به او بگویید که " پیام های کوتاه مرا بخوان". البته هنوز گوگل اسیستنت قادر به خواندن پیام های کوتاه اپلیکیشن های پیام رسانی مثل واتس اپ و تلگرام نیست. 
شما چگونه از گوگل اسیستنت استفاده می کنید؟
حال که این مقاله را خوانده اید حتماً دوست دارید این قابلیت ها را امتحان کنید. گوگل هم باید سعی خود را بکند که با گذشت زمان قابلیت های بیشتری را به دستیار دیجیتالی خود اضافه کند به خصوص که روز به روز افراد بیشتری به آن دسترسی پیدا می کنند. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر