نگاه نزدیک فیسیت به تلویزیون هوشمند ال‌جی 55UH850V

نگاه نزدیک فیسیت به تلویزیون هوشمند ال‌جی 55UH850V

تلویزیون یکی از وسیله‌هایی است که امروزه تقریباً در هر خانه‌ای وجود دارد. شرکت‌های سخت افزاری همه‌ساله طیف وسیعی از تلویزیون‌های مدل جدید خود را با به کار گیری فناوری‌های نوین به بازار عرضه می‌کنند. اگر هم اکنون به بازار سری بزنید، با خیلی از مدل‌هایی روبه‌رو خواهید شد که هرکدام مدعی بهترین بدون هستند. یکی از راه‌های تشخیص تلویزیون مناسب، مطالعه قابلیت‌ها و ویژگی‌های مدل‌هایی است که با رنج قیمت مورد نظر هم‌خوانی دارد. ما در ادامه در فیسیت نگاهی خواهیم انداخت به تلویزیون هوشمند ال‌جی 55UH850V که احتمالاً مدل مونتاژ شده آن به زودی در بازار داخلی عرضه خواهد شد.

تلویزیون یکی از وسیله‌هایی است که امروزه تقریباً در هر خانه‌ای وجود دارد. شرکت‌های سخت افزاری همه‌ساله طیف وسیعی از تلویزیون‌های مدل جدید خود را با به کار گیری فناوری‌های نوین به بازار عرضه می‌کنند. اگر هم اکنون به بازار سری بزنید، با خیلی از مدل‌هایی روبه‌رو خواهید شد که هرکدام مدعی بهترین بدون هستند. یکی از راه‌های تشخیص تلویزیون مناسب، مطالعه قابلیت‌ها و ویژگی‌های مدل‌هایی است که با رنج قیمت مورد نظر هم‌خوانی دارد. ما در ادامه در فیسیت نگاهی خواهیم انداخت به تلویزیون هوشمند ال‌جی 55UH850V که احتمالاً مدل مونتاژ شده آن به زودی در بازار داخلی عرضه خواهد شد.

 تلویزیون هوشمند ال‌جی 55UH850V یکی از جدیدترین مدل‌های تولید شده توسط کمپانی ال‌جی است که هرچند هنوز به طور رسمی در بازار داخلی ایران قابل خرید نیست، اما با کمی خوش‌شانسی و البته ریسک، می‌توان آن را از مناطق آزاد سفارش داد. نقطه قوت این مدل، بهره‌مندی از امکانات منحصر به فرد، طراحی زیبا و فناوری دالبی ویژن است و همین موضوع نیز آن را به یکی از محبوب‌ترین مدل‌های 55 اینچی شرکت ال‌جی تبدیل کرده است.

جدول مشخصات

صفحه نمايش

سايز صفحه55:  اينچ

تکنولوژی صفحه :  LED

نوع صفحه : تخت

 تصوير

کيفيت تصوير: Ultra HD - 4K

رزولوشن:  2160 × 3840

نسبت تصوير:16:9

قابليت ارتقاء کيفيت تصوير

3D

تبديل 2D به 3D

تبديل 3D به 2D

تعداد حالت‌های تصوير:10 حالت

ساير توضيحات تصوير:- پشتیبانی از HDR Pro

 صدا

سيستم صوتي2 کاناله

تعداد بلندگوها: دوعدد

توان خروجي کلي صدا:20 وات

توان هر بلندگو:10 وات

سيستم‌هاي صوتي: Dolby Digital، Dolby Digital Plus، Ultra Surround

حالت‌های صدا: 6  حالت

 امکانات

رابط هوشمند

نوع رابط هوشمند :WebOS 3.0

پردازنده چهار هسته‌ای

دوربين

قابليت کنترل حرکتي

مرورگر اينترنت

حسگر نور محيطی

بازی قابل نصب

قفل کودک

گيرنده ديجيتال

رسیور داخلی

تيونرDVB-T2

راه‌ها ارتباطي : Miracast

فرمت‌هاي صوتي قابل پشتيبانيWMA - MPEG-1 - MPEG-2 - MP3 :LPCM - ADPCM - DTS - DTS-HD - AAC

فرمت‌هاي عکس قابل پشتيبانيJPEG - PNG - BMP

 درگاه هاي ارتباطی

درگاه :  USB

تعداد درگاه‌های  :USBسه عدد

درگاه:  HDMI

تعداد درگاه های   :HDMIسه عدد

کامپوزيت (Composite)

تعداد رابط کامپوزيت : يک عدد

کامپوننت

تعداد رابط کامپوننت (Component)يک عدد

اتصال بي‌سيم (Wi-Fi)

پورت شبکه (LAN)

ورودی آنتن

خروجي صدای: ديجيتال

ورودی آنتن ماهواره

نوع خروجي صدای ديجيتال: اپتيکال

خروجي هدفون

 ريموت کنترل

ريموت کنترل

نوع هوشمند

جنس بدنه:  پلاستيک

ريموت کنترل روي صفحه

تاچ پد

ميکروفون

کنترل حرکتی

دستور صوتی انگليسی

نور پس زمينه

قابليت اسکرول (پيمايش)

NFC

 ساير توضيحات

عينک سه‌بعدي

نوع پايه روميزي

قابليت اتصال به ديوار

ابعاد تلويزيون بدون پايه6.1 × 72.1 × 124: سانتي‌متر

وزن تلويزيون بدون پايه:16.5 کيلوگرم

ابعاد تلويزيون با پايه28.2 × 78.7 × 124: سانتي‌متر

وزن تلويزيون با پايه:18.2 کيلوگرم

 

طراحی 

این مدل در صفحه‌ 55 اینچی خود می‌تواند تصاویر را با کیفیت بسیار بالا نمایش دهد. رابط هوشمند، صدای مناسب و تنوع درگاه ارتباطی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول است. از قابلیت‌های تصویری این مدل می‌توان به ارتقاء کیفیت تصویر اشاره کرد که به لطف آن می‌توان کیفیت تصاویر و فیلم‌های قدیمی را که 4K ضبط نشده‌اند به این کیفیت نزدیک کرد. همچنین قابلیت نمایش 3D به شما کمک می‌کند تا با زدن عینک، خود را در جایی ببینید که فیلم در حال رخ دادن است.

قاب باریک دور صفحه‌ تلویزیون به این سری از محصولات ال‌جی کمک کرده تا باوجود صفحه‌نمایش‌های بزرگ، ابعاد جمع‌وجوری داشته باشد. مدل ۴۳ اینچی این تلویزیون تنها نزدیک به یک متر طول دارد و این عدد در مدل ۵۵ اینچی به ۱٫۲ متر می‌رسد. مدلی که ما در اختیار داریم، 55 اینچی بوده و تقریباً 19 کیلوگرم وزن دارد.

 بدون در نظر گرفتن بخش پایه، ضخامت این تلویزیون‌ها کم به نظر می‌رسد و اگر کاربر با محدودیت فضا مواجه باشد، مشکلی از بابت اتصال آن به دیوار نخواهد داشت. هنگام خرید سایزهای مختلف این تلویزیون‌ها، بهتر است که به فاصله‌ی بین دستگاه و بیننده دقت کنید؛ این موضوع نه تنها در لذت تماشای محتویات تلویزیون تأثیر دارد بلکه از خستگی یا آسیب رسیدن به چشم هم جلوگیری می‌کند. با توجه به اینکه تمام مدل‌های UH65200 از دقت Ultra HD استفاده می‌کنند، ال‌جی پیشنهاد کرده که کاربران برای لذت بردن از این کیفیت، فاصله‌ی ایده‌آل را برای مدل ۵۵ اینچی، ۲٫۱ تا ۳٫۵ متر را رعایت کنند.

ویژگی فوق باریک باعث طراحی ابتکاری باریک و شیک در این تلویزیون شده است. این طراحی فوق باریک نه تنها به بهره‌وری عالی از فضا کمک می‌کند، بلکه به دکوراسیون شما جلوه‌ای مدرن و زیبا نیز می‌بخشد. می‌توان از این مدل‌ها به‌عنوان یک ابزار زینتی هم برای زیباتر کردن خانه استفاده کرد. به گونه‌ای که حتی در حالت خاموش هم به محیط اطراف خود زیبایی می‌بخشند.

این مدل‌ها بدنه‌ای با روکش شبه فلزی دارند که ال‌جی این نوع طراحی را «Metallic Design» نامیده است. در کنار بدنه‌ی باریک و قاب نازک، پایه‌ی نیم هلالی این تلویزیون که از فلز ترس‌خورده ساخته شده تا حد زیادی به زیبایی آن افزوده است.

کیفیت تصویر

کیفیت پخش تصاویر در استاندارد 4K به ۳۸۴۰x۲۱۶۰ پیکسل می‌رسد؛ وضوحی نزدیک به ۴ برابر آنچه پیش از این چشمان ما تجربه کرده بود. هرچند ممکن است گفته شود که محتوای تصویری با کیفیت Ultra HD هنوز به قدری نیست که بابت تلویزیونی با این کیفیت هزینه کنیم، اما به یاد داشته باشید که فناوری با سرعت باورنکردنی در حال پیشرفت است و هم اکنون نیز به راحتی می‌توان به نسخه‌های سه‌بعدی یا 4K بسیاری از فیلم‌های روز دنیا دسترسی پیدا کند.

در سوی دیگر نسل جدید کنسول‌های بازی از نمایشگرهای 4K پشتیبانی می‌کنند، از این رو می‌توان پیش‌بینی کرد که تا سال آینده حجم انبوهی از بازی‌های مختلف با پشتیبانی از این نوع نمایشگرها به بازار عرضه شوند. استفاده از پنل IPS باعث شده است علاوه بر نمایش جذاب رنگ‌ها، شاهد زاویه‌‌ دید بالایی نیز باشیم و ایرادی از این بابت نتوان بر این تلویزیون گرفت.

 فارغ از ویژگی‌های پنل iPS، این نوع نمایشگرها دارای معایبی نیز هستند. به عنوان مثال اگر شما هم جز افرادي هستيد كه به مشكل CLOUDING يا نشت نور از بك لايت TV حساس هستيد پنل‌های  IPS مناسب شما نخواهد بودنمایشگر IPS 4K کوانتوم از فناوری انتقال سطح انرژی که در نظریه شکاف باند در فیزیک کوانتوم وجود دارد استفاده می‌کند. تلویزیون SUPER UHD ال‌جی با نمایشگر IPS 4K کوانتوم گاموت رنگ وسیع‌تری نسبت به تلویزیون UHDD دارد. به دلیل گستره رنگ وسیع‌تر، تصاویر و عکس‌ها مثل آنچه در طبیعت خود هستند واقعی دیده می‌شود. مهم نیست در هنگام تماشای تصویر کجا نشسته‌اید! هر کجا باشید تصویر به یک شکل دیده می‌شود.

با استفاده از فناوری Color Prime ال‌جی طیف کامل رنگ‌ها را به خانه خود ببرید. حالا تصاویری سرشار از رنگ‌ها و سایه‌ها که هرگز تصور آن را نمی‌کرده‌اید پیش روی چشمان شماست. از این پس می‌توانید زیبایی‌های پنهان دنیای اطراف خود را با عمق و واقع‌گرایی بیشتری مشاهده کنید .رزولوشن تصویر در تلویزیون هوشمند ال‌جی 55UH850V، چهار برابر Full HD است. این ویژگی وضوح تصویر فوق‌العاده و جزئیات دقیق را حتی زمانی که به صفحه تلویزیون نزدیک باشید، به نمایش می‌گذارد. ارتقاء طیف روشنایی و کنتراست تصویر به شما این امکان را می‌دهد تا کوچک‌ترین تفاوتی را در تصاویر احساس و تصاویر درخشنده‌تر از قبل نمایش داده شوند. با این فناوری تصاویری واضح‌تر و واقعی‌تر از قبل را تجربه کنید.

HDR Pro نور صفحه را به گونه‌ای که تصویر حالتی زنده و جذاب به خود می‌گیرد، تنظیم می‌نماید. با  تلویزیون هوشمند ال‌جی 55UH850V می‌توانید کیفیت تصویر و رنگ‌ها را از طریق تنظیمات رنگ‌ها انجام دهید تا شاهد نمایش تمام جزئیات در تصویر باشید .3D Color Mapping تطبیق رنگ سه‌بعدی با استفاده از الگوریتم سه‌بعدی، رنگ‌ها را به شکلی زنده به نمایش در می‌آورند و موجب می‌شود تا شما از تجربه نزدیک به طبیعت لذت ببرید. با پشتیبانی از Dolby Vision، نمایش تصاویر واضح‌تر و روشن‌تر با کنتراست بالاتر و رنگ‌های بهبود یافته را تضمین می‌کند. با موج جدیدی از ویدئوهایی که در ساخت آن‌ها از فناوری Dolby Vision استفاده شده، می‌توانید مطمئن باشید که سرگرمی شما به بهترین شکل ممکن به نمایش درخواهد آمد.

هرچند این محصول از یک ریموت همه کاره موسوم به ریموت جادویی بهره می‌برد، با این حال کلیدهای سنتی همچنان در زیر لوگوی شرکت سازنده به شکل زیرکانه ای تعبیه شده است. البته در نظر داشته باشید که محل قرار گیری این کلیدها، امکان استفاده از آن‌ها را کمی سخت کرده است.

ریموت جادویی می‌تواند تلویزیون و سایر دستگاه‌ها را به صورت هم‌زمان از طریق صدا و حرکت کنترل کند. با سطح جدیدی از راحتی در کنترل از راه دور، کنترل تجربه سرگرمی خود را در اختیار بگیرید. زمان خود را کمتر صرف جست‌وجو کنید و از آن بیشتر لذت ببرید. غلتک به شما امکان می‌دهد تا کانال‌های مختلف را راحت‌تر از همیشه عوض کنید. مرورگر وب را مانند ماوس برای استفادۀ آسان بالا و پایین کنید. همچنین با حرکت دادن ریموت کنترل به سمت راست و در حالی که کلید OK را نگه داشته‌اید، به کانال قبل می‌روید. با درست کردن شکل حرف V انگلیسی، فهرستی از برنامه‌هایی که شما به تازگی روی صفحه مشاهده کرده‌اید را می‌توانید ببینید. بر روی قسمت فوقانی این ریموت کنترل میکروفن هایی تعبیه شده است که می‌توان از آن برای تایپ صوتی استفاده کرد. البته در نظر داشته باشید که برای بهره‌مندی از این قابلیت که توسط هوش مصنوعی تشخیص داده می‌شود، حتماً بایستی به اینترنت متصل باشید.

کیفیت صدا

استفاده از دو بلندگوی 20 واتی با کیفیت فوق‌العاده و سیستمی که از فناوری‌های Dolby و dts پشتیبانی می‌کند، لذت تماشای برنامه‌های تلویزیونی را دو چندان می‌کند. فناوری صوتی دیگر این تلویزیون Clear Voice نام دارد. این فناوری صدای پس‌زمینه را از صدای اصلی جدا می‌کند تا بهتر و به صورت تفکیک شده شنیده شود. این فناوری هنگام تماشای فیلم، بسیار کاربردی است و به کاربر کمک می‌کند به راحتی روی محتوای فیلم تمرکز کند. پخش‌کننده‌ی چندرسانه‌ای قدرتمند این تلویزیون نیز به کمک سیستم صوتی‌اش آمده و با پشتیبانی از اکثر فرمت‌های صوتی، می‌تواند نقش یک سیستم صوتی را برای کاربر خود ایفا کند. یک تکنولوژی مهم دیگر که در این تلویزیون به کار گرفته شده صدای فوق فراگیر یا ULTRA Surround است که صدا به کمک آن از طریقه دو اسپیکر جانبی، به هفت کانال مجازی منتقل می‌شود. این عملکرد لذت تجربه مشاهده تصاویر با کیفیت 4K را در کنار صدای فوق فراگیر، چندین برابر می‌کند. کیفت تصویر بالای این مدل با که با سیستم صوتی ممتاز تولید شده توسط تولید کننده مشهور جهان ®harman/kardon تکمیل شده است. دوچندان شده است.نیازی به انتخاب مد موسیقی ، فیلم ، ورزش به صورت دستی نیست با سیستم کنترل هوشمند صدا خود دستگاه با توجه به نوع محتوا صدای مورد نظر را تنظیم می کند

سیستم عامل

تلویزیون هوشمند ال‌جی 55UH850V همانند سایر مدل‌های هوشمند این شرکت کره‌ای از پلتفرم وب او اس نسخه 3 بهره می برد.رابط کاربری آسان و دسترسی یکپارچه به قابلیت های مختلف را میتوان نقطه قوت این پلتفرم دانست.ال‌جی webOS 3.0 سه قابلیت هوشمند جادویی ارائه می‌دهد: Magic Zoom (زوم جادویی)، اتصال موبایل جادویی (Magic Mobile Connection) و کنترل جادویی Magic Remoteee ارتقا یافته که تجربه کاربری را به سطح کاملاً جدیدی می‌رساند. قابلیت زوم جادویی به کاربران امکان می‌دهد تا بر سوژه‌ها و حروف، بدون افت کیفیت تصویر، زوم کنند.

با اتصال موبایل جادویی، کاربران می‌توانند از طریق برنامه کاربردی LG TV Plus بر روی گوشی موبایل خود به آسانی یک تلفن همراه را به تلویزیون هوشمند متصل کنند تا به برنامه‌های کاربردی موبایل از طریق صفحه تلویزیون دسترسی پیدا کنند. قابلیت کنترل جادویی ارتقا یافته با افزون کلید روی دستگاه کنترل از راه دور برای کنترل آسان‌تر دستگاه‌های ست‌تاپ باکس طراحی شده است. قابلیت Screen Remote نیز برای تسهیل رابط کاربری برای پیچیدگی و راحتی بیشتر از نو طراحی شده است.

ال‌جی webOS 3.0 که با هدف ارائه راهی آسان‌تر برای لذت بردن از کیفیت دیجیتال محتوا طراحی شده است، قابلیت Channel Plus را معرفی می‌کند. این قابلیت منحصربه‌فرد گستره وسیعی از برترین محتوا را در یک فرمت کاربرپسند ارائه می‌دهد. قابلیت Channel Plus فهرست یکپارچه‌ کانال‌ها را فراهم می‌کند که ترکیبی از برترین محتوا با کانال‌های پخش تلویزیونی آشناست. به همین علت، کاربران می‌توانند برترین محتوا را با مرور کانال‌ها، به همان شیوه معمول، تماشا کنند. قابلیت Channel Plus می‌تواند با یک برنامه کاربردی برای ارائه بهترین پیشنهادات از طریق ویجت‌های روی صفحه کنترل شود. پلتفرم مورد نظر از یک فروشگاه نرم افزاری نیز بهره می‌برد، با این حال در نظر داشته باشید که برنامه ارائه شده در آن بستیگی به مکان جغرافیایی شما دارد.در بررسی ما نیز این موضوع صدق کرد و ما تنها به چند اپلکیشن رایج تنها دسترسی پیدا کردیم.

اتصال جادویی تلفن همراه برای تماشاگران این امکان را فراهم می‌کند که به ‌آسانی از محتوای موجود در گوشی هوشمند، بر روی تلویزیون خود لذت ببرند. به‌ علاوه آنها می‌توانند تنها با استفاده از یک اتصال Wi-Fi از برنامه‌های ویدئویی و موسیقی بر روی صفحه نمایش بزرگ لذت ببرند.

اتصالات

همان‌طور که گفته شد، Web OS 3 دارای رابط کاربری بسیار ساده‌ای هست و حتی مبتدی‌ترین کاربران می‌توانند پس از کمی کار با آن، به تمامی قابلیت‌هایش دسترسی پیدا کنند. مدلی که ما آن را مورد بررسی قرار دادیم، علاوه بر داشتن گیرنده دیجیتال، از یک رسیور داخلی اچ‌دی نیز بهره می‌برد که شما را از خرید این تجهیزات به صورت جداگانه بی‌نیاز خواهد کرد.

این مدل از 1 یو‌اس‌بی 3، 2 درگاه یو‌اس‌بی 2، ورودی HDMI، ورودی پورت شبکه (LAN)، صداي ديجيتال اپتیکال، ورودی، بلوتوث داخلی، ورودی Component In و اسلات کارت حافظه بهره برده که تقریباً هر نیازی را پاسخگو خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه تلویزیون هوشمند ال‌جی 55UH850V، پشتیبانی از فناوری میراکست است.میراکست یکی از استانداردهایی است که قرار است جای HDMI و دیگر کابل‌ها را بگیرند. کابل همیشه دست و پاگیر بوده و صد البته مزیتی مثل پهنای باند بالاتر و نویز کمتر را به دنبال دارد. با میراکست می‌توان ابزارهای مختلف را بدون سیم به هم مربوط کرد، حال ممکن است هدف شما ارتباط بی‌سیم برای نمایش فیلم باشد و یا ممکن است دیدن و کار با رابط کاربری اندروید روی تلویزیون بزرگ منزل، منظور شما بوده باشد.در واقع وقتی تمام صفحه عیناً منتقل یا به اصطلاح آینه (Mirror) می‌شود، می‌توان فیلم تماشا کرد و یا کارهای بسیار متنوع دیگری هم انجام داد.

کامپیوترهای ویندوزی که از نسخه‌ی ۸٫۱ این سیستم عامل استفاده می‌کنند و همچنین گوشی‌ها و تبلت‌های ویندوز فونی که دارای ویندوز فون ۸٫۱ و جدیدتر هستند، می‌توانند استریم کردن به سایر محصولاتی که از میراکست پشتیبانی می‌کنند را انجام دهند.اندرویدی‌هایی که نسخه‌ی ۴٫۲ این سیستم عامل به بعد را یدک می‌کشند و همین‌طور سیستم عامل Fire OS آمازون که مبتنی بر اندروید است هم از میراکست پشتیبانی می‌کنند.خوشبختانه در قسمت اتصال اسمارت شیرینگ این مدل، راهنمای کاملی برای اتصال انواع گجت‌ها از طریق فناوری میراکست ارائه گریده است.

فناوری سه بعدی

در فناوری سه‌بعدی FPR شرکت LG Display، دو تصویر جداگانه به چشم‌های چپ و راست روی صفحه هم‌زمان نمایش داده می‌شوند و عینک‌های سه‌بعدی که بینندگان بر چشم می‌زنند دو تصویر را با هم روی صفحه ادغام می‌کند و تصویر سه‌بعدی را ایجاد می‌کند. در نتیجه، این فناوری پرش یا تداخلی ندارد و بر مشکلات فناوری عینک‌های شاتر غلبه کرده است. فناوری سه‌بعدی FPR به بینندگان را قادر می‌سازد تا محتوای سه‌بعدی را از هرجایی که نشسته یا دراز کشیده‌اند ببینند. در حالی که عینک‌های شاتر (SG) بینندگان را به نشستن در کنار هم و زاویۀ دید باریک محدود می‌کند. ر خلاف این شرکت، دیگر سازندگان نمایشگر از فناوری سه‌بعدی عینک شاتر (Shutter Glass) استفاده می‌کنند. در این فناوری جلوۀ سه‌بعدی با غربالگری تصاویر نمایشگر در سکانس‌های سریع و پشت سر هم به چشم راست و چپ ایجاد می‌شود و در همان حال عینک‌ها با باز و بسته کردن میدان دید مناسب پاسخ می‌دهند.

جمع بندی

از آنجا که هرساله شرکت‌های سخت افزاری فناوری‌های جدیدی را به بازار عرضه می‌کنند، به طور قاطع نمی‌توان گفت که کدام یک از پنل‌های LED، OLED، AMOLED، آی‌پی‌اس و یا ال‌سی‌دی برای به کار گیری در تلویزیون‌های نسل جدید مناسب است. در رابطه با مدل مورد بحث ما نیز همین موضوع صدق می‌کند و از آنجا که این مدل هنوز به طور رسمی وارد بازار کشور نشده است، نمی‌توان آن را با توجه به قیمت نهایی با سایر مدل‌ها مقایسه کرد. به طور کلی ما در مطالب فوق سعی کردیم به اغلب قابلیت‌های تلویزیون هوشمند ال‌جی 55UH850V بپردازیم، با این شاید می‌توان از عمق کم رنگ مشکی در قیاس با رقبای هم‌رده و قیمت تقریباً بالا 1100 دلاری به عنوان دو نقطه ضعف آن اشاره کرد.

"با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید "

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر