ورود موتورهای کانتینر شرکت گوگل (Google) به بازار

ورود موتورهای کانتینر شرکت گوگل (Google) به بازار

ورود موتورهای کانتینر شرکت گوگل (Google) به بازار


کانتینرها گونه ای جدید از فناوری مجازی سازی هستند که با ایجاد نمونه هایی از چند فضای جداگانه کاربری ، انجام کارها را با استفاده از پردازشگرهای اینترنتی ممکن می سازد . از دید هر کاربر ، هر نمونه یا کانتینر دارای تمام ویژگیهای یک سرور معمولی است .
این تکنیک ایمنی را افزایش و تاثیر فعالیتهای یک کانتینر بر کانتینر دیگر را کاهش می دهد . در بسیاری از کاربردها از مزیت کانتینرهای چندگانه استفاده می شود بطور مثال ممکن است یک وب به کانتینرهای جداگانه ای برای سرور وب ، حافظه (cache) و پایگاه داده ها مجهز باشد .
مزایای کوبرنتس (Kubernetes)
 موتور کانتینر گوگل بمنظور مدیریت کانتینرهای تغیرپذیر داکر (Docker) ، گونه خاصی از مجازی سازی سرور که کاربردها را مرتب می کند ، طراحی شده است .
موتور کانتینر گوگل برروی یک کوبرنتس ، سیستمی قابل دسترس که گروه های کانتینر لینوکس (Linux) را کنترل می کند ، ساخته شده است . کوبرنتس سیستمی تغیرپذیرتر و سبک تر است که می تواند براساس گوگل در پردازشگرهای اینترنتی پیوندی ، خصوصی و عمومی چندگانه ، ارایش ایجاد کند .
یکی از مزایای اولیه کوبرنت و موتور کانتینر گوگل ذات اخباری این سیستمها می باشد . شرکت گوگل هنگام ورود این سرویس به بازار گفت : " موتور کانتینر ، کانتینرها را در گروه های تعین شده زمان بندی و بصورت خودکار براساس شرایط موردنیاز مدیریت می کند . "
گوگل گفت : " تنها نیازهای کانتینر مانند مقدار ذخیره حافظه یا عملکرد پردازشگر ، تعداد نسخه ها و نحوه کارکرد را تعین کنید تا موتور کانتینر انجام شدن کارها را مطمئن سازد . " توانایی موتور کانتینر در تغیر اندازه پویای گروه ها برای حافظه و کارکرد پردازشگر خلاصه می شود تا کاربران را قادر سازد کارهای خود را با نیاز کمتری به منابع انجام دهند .
جی الن (Jay Allen) ، مقام ارشد فناوری شرکت پورچ (Porch) گفت : " زیرسازی ما در موتور کانتینر با 40% توان اصلی کار می کند و تخفیفهای کابردی شرکت گوگل و قیمت گذاری دقیقه ای صرفه جویی بیشتر هزینه ها را برای ما به ارمغان اورد . "  
پشتیبانی گسترده
به گفته شرکت مزیت دیگر کوبرنتس طبیعت گسترده پشتیبانی ان است . سازندگان بزرگی مانند ردهت (Red Hat ) ، میکروسافت (Microsoft) ، ای بی ام (IBM) ، میرانتیس (Mirantis) ، اپن استک (OpenStack) و وی ام ور (VMware) در حال حاضر در پایگاه های خود از کوبرنتس استفاده می کنند که انها را قادر ساخته است حجم کاری خود را بین پردازشگرهای اینترنتی بیشتری تقسیم کنند یا در یک زمان از پردازشگرهای اینترنتی بیشتری استفاده کنند .
به گفته شرکت ، موتور کانتینر مدیران شبکه را قادر می سازد تنها در چند دقیقه گروه های کنترل شده کانتینری از ماشینهای مجازی بسازند . این سرویس دارای ویژگیهایی نظیر واقعه نگاری و بررسی سلامت کانتینر است که مدیریت کاربرد را اسانتر می کند .
گوگل طول عمر سالم سرویس جدید را 99.5 % اعلام کرد که توسط مهندسان بازرسی شرکت استفاده کننده کاملا قابل مدیریت است .
گوگل از کد سری استخدام پرده برداشت
بسیاری از برنامه های رایانه ای دارای سوپرایزهای مخفی نظیر بازیهای پنهان ، جکها یا دیگر ویژگیهایی هستند که با دادن فرمانهای مخفی اجرا می شوند . معلوم شد که گوگل نیز برای سالیان زیادی در تحقیقات و برنامه های خود ازبسیاری از این سوپرایزهای مخفی استفاده می کرده است .
مکس روست ، محقق اطلاعات ، اخرین برنامه نویسی بود که ویژگیهای متفاوت مخفی شده در الگوریتم موتور تحقیقاتی گوگل را کشف کرد : یک دعوتنامه خودکار برای کار در شرکت که با واردکردن بعضی از عبارات برای جستجو ، ظاهر می شود .
روست اوایل این هفته تجربه خود را در مجله هاستل (The Hustle) که به چاپ مطالب برای کارفرمایان ، خوداشتغالان و افراد کنجکاو می پردازد ، چاپ کرد . موضوع مقاله وی این بود : " روند مصاحبه مخفی گوگل به من کار داد . "
روست محقق اطلاعات پیشین تیم پژوهشی ApartmentList.com سان فرانسیسکو اکنون مهندس جدید نرم افزار شرکت گوگل است . روست می گوید همه چیز زمانی شروع شد که عبارت ""python lambda function list comprehension" را در سایت گوگل جستجو کردم .
آماده مبارزه اید ؟
او می گوید " بعد از فشردن کلید اینتر لینکهای ابی اشنا پدیدار شدند و من به جستجوی لینک مرتبط پرداختم . اما بعد اتفاقی غیرعادی افتاد ، جستجو تمام شد و یک جعبه ظاهر شد و گفت : تو به زبان ما حرف می زنی ! برای یک مبارزه اماده ای ؟ "
روست یک صفحه مخفی با ادرس http://www.google.com/foobar پیدا کرده بود . اگر بطورعادی این ادرس را وارد کنید به یک صفحه مشکی با یک مکعب صورتی و یک پیغام مواجه می شوید ؛ " قبلا اینجا بودید ؟ وارد شوید . " اما نابغه های رایانه که یک عبارت پیچیده مورد نظر شرکت گوگل را تایپ می کنند ، پیغامی را می خوانند که روست خواند و به مبارزه ای دعوت می شوند که به زبان برنامه نویسی مانند پیتون (Python) یا جاوا (Java) برگذار می شود .
روست می گوید " من شروع کردم و متوجه شدم واقعا در یک رقابت هستم . "
پازلها جالب هستند !
برنامه نویسان دیگری در سال گذشته با پیغامهای مشابهی روبرو شده بودند . بطور مثال پاییز گذشته یکی از کاربران هکر نیوز (Hacker News) زمانیکه در حال جستجوی موضوعی با زبان برنامه نویسی پیتون بود با عبارات مشابه ای مواجه شد .  کاربران متعددی با صفحات استخدامی مشابهی از طرف شرکت گوگل برخورد کردند .
کاربر دیگری می گوید که بعد از نوشتن پیغامی در مورد کد پیتون در مخزن گیت هاب (Github) یک دعوتنامه مصاحبه از طرف شرکت گوگل دریافت کرده است . این کاربر می گوید افراد دیگری را می شناسم که بعد از نوشتن مطلبی در مورد زبان برنامه نویسی پیتون دعوتنامه مصاحبه گرفته اند .
 برای کسب توضیحات بیشتر به دفتر انتشارات گوگل رفتیم و به ما یک کد هکس (hex) دادند . سخنگوی شرکت گفت : " انچه شما می خوانید این نوشته است : ISO/IEC 10646 :). "
ترجمه کد هکس پیام فوق این عبارت است : " پازلها جالب هستند . بگردید . "

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر