RAD Studio 10 برای ویندوز 10

RAD Studio 10 برای ویندوز 10

امبارکادرو آخرین نسخه RAD Studio را با پشتیبانی از ویندوز 10 منتشر کرد. Rad Studio برای ساخت برنامه های دلفی و سی پلاس پلاس در ویندوز 10، OS X و برنامه های موبایلی می تواند استفاده شود. نسخه جدید دارای یک محیط توسعه پیشرفته، کارایی اجرای بهتر و بیشتر از 20 نوآوری جدید در بهره وری کد دارد. بهبودها در نسخه جدید شامل کنترل های VCL ویندوز 10، استایل ها و مولفه های سرویس های پلت فرم ویندوز جهانی می شود.


نسخه جدید  RAD Studio 10 Seattle  نام گرفته است و دارای مولفه های UWP/RT محلی و ویندوز 10، کنترل های User Experience در VCL ویندوز 10 و پشتیبانی از FMX ویندوز 10 می شود.
کنترل های VCL جدید شامل اکتیویتی ایندیکیتور (ActivityIndicator)، ریلیتیو پنل (Relative Panel)، سرچ باکس (SearchBox)، اسپلیت ویو (SplitView)، سلکت دایرکتوری (Select Directory) و تاگل سوئیچ (ToggleSwitch) است. کنترل های سفارشی VCL مطابق با کنترل های واسط کاربری جدید ویندوز 10 می باشد و می توانند همراه با نسخه های قبلی ویندوز نیز استفاده شوند. همچنین می توان استایل های VCL مخصوص ویندوز 10 را استفاده کرد که در این صورت می توانید برنامه هایی مطابق با ظاهر مدرن مایکروسافت ایجاد کنید و نیز بهبودهایی در استایل VCL داده شده است که مولفه TWebBrowser را شامل می شود.
بررسی کننده اشیا (Object Inspector) نیز بهبود یافته است بنابراین می توان به راحتی خصوصیات و وقایع را تنظیم کرد. ظرفیت محیط توسعه نیز افزایش یافته و در زمان مدیریت پروژه های بزرگ چند پلت فرمی، پایدار و سریعتر شده است.
سازنده C++ در RAD Studio، اولین کامپایلر C++ گسترش یافته CLANG برای ویندوز و موبایل است که با VCL مخصوص ویندوز یکپارچه می شود و محاسبه خودکار منابع یا ARC آن بر پایه مدیریت حافظه برای C++ در موبایل است. اصلاحات دیگر نیز در مستندات این نسخه از نرم افزار آمده است.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر