جالب‌ترین خودروهای ارائه شده در نمایشگاه اتومبیل شانگهای

جالب‌ترین خودروهای ارائه شده در نمایشگاه اتومبیل شانگهای

فصل نمایشگاه‌های اتومبیل به سرعت در حال پیشروی است. پایان نمایشگاه اتومبیل بین‌المللی نیویورک نشانه شروع نمایشگاه خودروی 2017 شانگهای است و امسال هیچ نشانه‌ای از نبود خودروهای مجلل با طراحی‌های جالب و تکنولوژی عجیب غریب نبود. با فیسیت همراه باشید تا نگاهی به تعدادی از رونمایی‌های اصلی در این نمایشگاه بیاندازیم.

رنو R.S 2027

در نگاه اول، رنو R.S 2027 یک ماشین‌مسابقه مفهومی زیبا است که با چراغ‌های ال‌ای‌دی بسته‌بندی شده است. اما برای یک مفهوم، در واقع خیلی مردد است. اینکه این طرح خوب باشد یا نه به نقطه‌نظر شما بستگی دارد. از یک طرف، ایده‌هایی که رنو با این ماشین پیشنهاد می‌دهد (چهار چرخ محرک، بازده سوخت بهتر، افزایش درگیری فن) شکل عملی‌تری از ده سال بعدی فرمول وان هستند.
اما از سوی دیگر، اگر هدف عملی بودن یک خودرو باشد چرا باید خود را برای یک خودروی مفهومی به زحمت انداخت؟ بیشتر ایده‌هایی که رنو با R.S 2027 ارائه کرده، از قبل اگر با F1 نه، پس با نزدیک‌ترین رقبایش روی آن‌ها کار شده. ما نمی‌گوییم که خودروهای مفهومی فقط باید برای ارائه ایده‌های ممکن استفاده شوند. ما فقط می‌گوییم خوب است که چیزی کمی دیوانه کننده تر از رنو ببینیم.


Lynk & Co

Lynk & Co، یک استارت‌آپ محصول مشترک با ولوو، متعلق به خودروساز چینی جیلی است. شاید اولین کمپانی‌ای نباشد که ایده مالکیت مشترک یک ماشین را ارائه می‌دهد- اما این هفته با مفهوم 03، یک سدان سنگین اما هوشمند در تمجید از شاسی بلندی که پاییز گذشته ارائه شد، به این ایده شراکت قوت بخشید. ممکن است یک روز خودتان این ماشین را داشته باشید، یا اینکه آن را با خانواده خود شریک شوید. یا شاید زمانی که به آن نیاز دارید فقط اجاره‌اش کنید، که یعنی به دیگران هم امکان می‌دهید به این ماشین دسترسی داشته باشند، دقیقاً در زمان‌هایی که تنها چیزهایی که حرکت این سدان را کنترل می‌کنند، جاذبه و ترمزدستی هستند.
برخلاف برخی دیگر از خوروهای استارت‌آپ اخیر با آینده‌های نامعلوم، Lynk & Co حداقل یک اصل‌ونسبی دارد که باعث می‌شود باور کنیم این کمپانی می‌تواند تلاش زیاد برای ساخت یک ماشین را در حجم قابل توجهی زنده نگه دارد. Lynk & Co امیدوار است مفهوم 03 بتواند موجی ایجاد کند، اما در هر صورت وارد شدن به صنعت آشفته خودروسازی سخت است.


NIO ES8

NIO (née NextEV) به طور ناامیدکننده‌ای درباره مفهوم شاسی بلند تمام الکتریکی خود مبهم است. ما در مورد نیرو و مسافت باتری این استارت‌آپ چینی به چیزهایی رسیده‌ایم و همه اطلاعاتی که دوباره به دست آوردیم مشخصاتی درباره ابعاد، فنربندی و رانندگی تمام چرخ ES8 بود. این‌ها مشخصاتی نیستند که بیشتر مردم از ماشین‌های الکتریکی می‌خواهند. در واقع مردم می‌خواهند بدانند تا چه فاصله‌ای می‌توانند با آن رانندگی کنند و مخزن آن تا چه اندازه‌ای است.
نیو قبلاً یک سوپراسپرت فوق سریع، یک مفهوم خودران و نه چیز دیگری بیش از این را به نمایش گذاشت. بنابراین اینکه ES8 به مرحله تولید برسد یا نه را فقط می‌توان حدس زد و به‌جز مدل X تسلا، ماشین‌های شاسی بلند الکتریکی زیادی در بازار نیست. پس خوب می‌شود اگر مدل‌های بیشتری باشند که بتوان از بین آن‌ها انتخاب کرد.


آئودی E-tron Sportback

به علامت درخشان جلوی کانسپت اترون اسپرتبک جدید آئودی نگاه کنید! هیچ چیز مثل یک علامت درخشان نمی‌گوید "سلام، من از آینده آمده‌ام". در واقع، نشان می‌دهد چرا خودروسازان دیگر مثل مرسدس‌بنز و اینفینیتی هم لوگوهای درخشانی جلوی کانسپت‌های آینده خود چسبانده‌اند. درست مثل یک نشان دیجیتالی روی یک ربات سرد و بی‌روح است.
منظور این نیست که اسپرتبک یک ماشین خیلی خوب نباشد. آئودی می‌گوید این کانسپت 320 کیلووات توان خواهد داشت- به اضافه حالت "boost mode" آن که به 370 کیلووات می‌رسد- و می‌تواند به سرعت 62 مایل در ساعت در 4.5 ثانیه برسد. بسته باتری 95 کیلووات ساعتی آن بیش از 310 مایل مسافت برای هر بار شارژ را ممکن می‌سازد، هرچند از آنجا که این خودروساز آلمانی از سیستم امتیازدهی اروپا برای طیف وسایل نقلیه الکتریکی خود استفاده می‌کند، احتمالاً این عدد به 275 مایل نزدیکتر باشد. این خودروساز می‌گوید که این کراس‌اوور کوپه الکتریکی در سال 2019، حدود یک سال بعد از Quattro E-tron، اولین کانسپت الکتریکی آئودی که قبلاً در 2015 معرفی شد، به بازار می‌آید.


فولکس‌واگن I.D. Crozz

کانسپت شاسی‌بلند I.D. Crozz فولکس‌واگن به چالاکی کانسپت E-tron نیست، اما هنوز در تفاسیر خیلی خوب به نظر می‌رسد. همانطور که ما از microbus پلاستیکی و نیرومند فولکس واگن با بدنه داخلی زمخت آن با نام I.D. Buzz در دیترویت یاد گرفتیم، تفاسیر موجود از یک کانسپت بیانگر همه‌چیز نیستند. اما یک شاسی‌بلند کراس‌اوور الکتریکی به نظر می‌رسد که در واقع بیشتر می‌خواهد در جاده بتازد تا اینکه احیاکننده microbus ی باشد که فولکس‌واگن بسیار دوست دارد برای آن تلاش کند، بنابراین اینجا امید داریم که این کمپانی بالأخره بتواند چیزهایی مثل مسافت بیش از 300 مایل و توانایی شارژ سریع را ارائه کند.


سدان مفهومی کلاس A مرسدس-بنز

مرسدس‌بنز این روزها در حال ساخت چند کانسپت زیبا است. در نمایشگاه موتور ژنو، مرسدس کانسپت Mercedes-AMG GT زیبا را به ما داد و حالا خودروی مفهوم سدان A را به شانگهای آورده است. A اشاره‌ای به این است که نسل بعدی خودروهای کامپکت این خودروساز آلمانی، که توسط زبان طراحی "خلوص احساسی" مرسدس مجسم شده‌اند، به چه شکل خواهند بود. مدیر تیم طراحی به Daimler می‌گوید: "این مفهوم نشان می‌دهد که دوره خطوط تیز و شکسته در طراحی خودرو به پایان رسیده و با تناسبی کم‌نظیر و حالتی احساسی در بدنه، حجم خطوط کاهش یافته‌اند". خب پس موافقید که این سدان خوب به نظر می‌رسد؟


MG E-motion

از ام‌جی موتور خیلی زیاد ندیده و نشنیده‌ایم، اما جدیدترین کانسپت این برند مستقر در بریتانیا، E-motion، به نظر می‌رسد بیشتر سر زبان‌ها باشد. یک رانشگر الکتریکی قدرتمند پیچیده شده در بدنه یک کوپه اسپرت شدیداً دلربا، E-motion هم سرگرم‌کننده است و هم سازگار با محیط‌زیست. ام‌جی، که شرکت تابعه SAIC موتور شانگهای است، می‌گوید این وسیله نقلیه صفر تا 60 مایل در ساعت را در کمتر از 4 ثانیه می‌رود و با یکبار شارژ مسافت بیش از 310 مایل را می‌تواند طی کند. این اعداد و آمار بسیار شگفت‌انگیز هستند، بنابراین امیدواریم در پایان ام‌جی به این کانسپت بخصوص تحقق ببخشد.

 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

منبع خبر: theverge

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر