7 نکته ی ایمنی برای آن هایی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند

7 نکته ی ایمنی برای آن هایی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند

هر کس و در هر جای جهان که از لنز تماسی استفاده می کند وقتی در مورد دختری شنید که نصف سال لنزهای خود را از چشم خارج نکرده و چشم هایش توسط آمیب های گوشت خوار آسیب دیده، بدنش از ترس به لرزه افتاد.

نمی‌دانیم که آیا این داستان واقعیت دارد، اما این عفونت کاملاً واقعی است، اما برای افرادی که از دستورالعمل بهداشتی لنز پیروی می‌کنند می‌تواند بسیار نادر و کاملاً اجتناب پذیر باشد.

  1. قبل از اینکه دستتان به لنزها بخورد، آن‌ها را بشوئید و پاک کنندهٔ لنز را در یک مکان مناسب و تمیز نگه دارید. دست زدن به لنزها با دست کثیف می‌تواند باعث عفونت چشمی شود که حتی می‌تواند باعث کور شدن چشم‌ها شود.
  2. افراد مبتلا به آلرژی با استفاده از لنز می‌توانند علائم بیماری خود را بدتر کنند. به این دلیل که گردوخاک به همراه سیلیکون مستقیماً به مردمک چشم می‌رسد. به جای لنز عینک بزنید و اگر نمی‌توانید بازهم مشکلی نیست، فقط سعی کنید بصورت مکرر لنز جدید بخرید و به خوبی آن را تمیز کنید.
  3. قطرهٔ چشمتان را فراموش نکنید – باید یک قطره بگیرید و در هر جایی، در محل کار یا در خانه از آن استفاده کنید. دیدن از طریق لنزهای خشک غیرممکن است و آن‌ها واقعاً می‌توانند مردمک چشم را منبسط کنند. هر چند دفعه که می‌توانید از مایع استفاده کنید و اگر مبتلا به آلرژی هستید، آن‌هایی که اثرات آنتی هیستامین دارند را بخرید.
  4. لنزها را فقط به اندازه‌ای که روی بسته نوشته شده در چشم قرار دهید. اگر نوشته شده دو هفته، آن‌ها را بعد از 14 روز دور بیاندازید، نه بیشتر. لنزها متراکم می‌شوند و رسوبات پروتئین را جذب می‌کنند که می‌توانند جای مناسبی برای رشد میکروب باشند و همچنین می‌توانند به علت سوزش باعث درد چشم شوند.
  5. هنگامی که دوش می‌گیرید یا در استخر شنا می‌کنید، آن‌ها را جدا کنید. سیلیکون یک جاذب بزرگ است و می‌تواند هر عفونت یا انگل درون هوا یا آب را به داخل بکشد.
  6. اجازه بدهید چشمانتان بعد از قرار دادن لنز استراحت کنند. ممکن است خیلی سخت باشد چون چشمان شما همیشه به یک دید خوب با لنزها عادت کرده‌اند، اما آن‌ها نیاز به مقداری تنفس آزاد هم هستید. برای اینکه به مردمک‌های خستهٔ چشم اکسیژن برسد، دو ساعت در روز آن‌ها را خارج کنید.
  7. برای چک کردن نسخه، با چشم پزشک خود هر سال ملاقات کنید. بدون هیچ توصیهٔ به روز شده‌ای، قادر نیستید لنز بخرید و اگر چشمانتان ضعیف‌تر شد، نباید از لنزهای قدیمی استفاده کنید، زیرا ممکن است باعث سر درد یا مشکلات بینایی شوند.

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

منبع خبر: wmnlife

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر