چگونه هارد درایو پلی استیشن 4، پلی استیشن 4 اسلیم و پلی استیشن 4 پرو را ارتقاء دهیم؟

چگونه هارد درایو پلی استیشن 4، پلی استیشن 4 اسلیم و پلی استیشن 4 پرو را ارتقاء دهیم؟

با این روش به راحتی می توانید هارد درایو پلی استیشن 4 خود را ارتقا دهید.

با هر بازی پلی استیشن که وارد بازار می شود، هارد درایو ما نیاز به قابلیت های بیشتری پیدا می کند.

خوشبختانه ارتقای هارد درایو پلی استیشن 4 روندی ساده است در نتیجه می توانید نهایت استفاده را از دنیای دیجیتال ببرید.

اگر ارتقای هارد درایو داخلی کنسول به نظر کار خیلی سختی می رسد می توانید با استفاده از به روز رسانی سفت افزاری 4.50 پلی استیشن 4 بازی ها را روی یک درایو اکسترنال نصب کنید که راهی بسیار ارزان تر برای دسترسی به فضای ذخیره سازی بیشتر است. فقط مطمئن باشید که درایو اکسترنالی که انتخاب می کنید یو اس بی 3.0 باشد. 

اما اگر قصد دارید هارد درایو خود را ارتقاء دهید ما راه را قدم به قدم به شما نشان می دهیم. تنها چهل دقیقه زمان می برد تا شما فضای ذخیره سازی کنسول خود را دو یا چهار برابر افزایش دهید. 
اگر هارد درایو پلی استیشن 4 خود را ارتقاء داده اید اما حال می می خواهید آن را به پلی استیشن 4 پرو خود منتقل کنید نیز می توانید به راحتی این کار را انجام دهید. فقط مواظب باشید، چرا که سیستم درایو را فرمت می کند. پس حتماً پیش از هر اقدامی از دیتای خود روی پلی استیشن پلاس کلود یا یک درایو دیسک سخت بکاپ بگیرید. 
پیش از باز کردن پلی استیشن 4 خود نگاهی به گلچین هارد درایو ما بیندازید. با توجه به نیازهای شما ما هارد درایوی داریم که پلی استیشن شما را سریع تر می کند. درضمن همه ی این هارد درایو ها با کنسول های سونی سازگار هستند. 
بهترین هارد درایو برای ارتقای پلی استیشن 4 
Seagate 1TB SSHD


اگر هارد درایوی می خواهید که ظرفیت و سرعت را بدون هزینه زیاد به شما ارائه دهد به یک SSHD هیبرید نیاز دارید. 
این SSHD بهترین تکنولوژی را از SSD( درایو حالت جامد) و هارد درایو استاندارد ترکیب می کند. با نصب  Seagate 1TB SSHD پلی استیشن شما سریع تر شده، بازی ها سریع تر بارگذاری می شوند و در نهایت یک ترابایت فضای ذخیره سازی دریافت می کنید. 

بهترین درایو حالت جامد برای ارتقای پلی استیشن 4
Crucial MX300


درایو های حالت جامد، یا SSD ها یکی از روش های ارتقای کامپیوترهای شخصی و حتی پلی استیشن 4 است. 
درایو های حالت جامد سریع تر از هارد درایو های معمولی مکانیکی هستند. این درایوها زمان بارگذاری بازی را به شدت کاهش می دهند. 
اما با این حال چند نقطه منفی نیز دارند. 
اول این که درایوهای حالت جامد از درایوهای مکانیکی به شدت گران تر هستند. هرچه باشد بارگذاری سریع ارزان قیمت نیست. 
دوم این که درایوهای حالت جامد تاثیر کمتری روی پلی استیشن 4 نسبت به کامپیوتر شخصی دارد. قطعاٌ سرعت را کمی بالا می برند اما این تغییر خیلی محسوس نیست. 
ارتقای درایو حالت جامد روی پلی استیشن 4 پرو بهتر عمل می کند اما با این حال نیز تغییر خیلی محسوس نیست. 
البته به نظر ما ارتقای درایو حالت جامد خیلی ایده ی جالبی نیست، اما با این حال اگر تصمیم خود را گرفته اید و می خواهید این تغییر را انجام دهید ما به شما Crucial’s MX300 را پیشنهاد می دهیم. اگر می خواهید فضای ذخیره سازی پلی استیشن شما ثابت بماند نسخه یک ترابایتی و اگر می خواهید دو برابر شود نسخه دو ترابایتی را بخرید. 


مقرون به صرفه ترین روش برای ارتقای هارد درایو برای پلی استیشن 4 
HGST 1TB Travelstar 7K1000


اگر هنگام ارتقای هارد درایو پلی استیشن 4 خود نمی خواهیم پول زیادی خرج کنید مجبور نیستید که ظرفیت را فدا کنید. 
HGST 1TB Travelstar 7K1000 یک ترابایت ظرفیت دارد و با سرعت RPM 7200 می چرخد که سریع تر از هارد درایو خود پلی استیشن 4 است که با سرعت RPM 5400 می چرخد. در نتیجه عملکرد هارد درایو شما اندکی افزایش می یابد. 

به چه چیزی نیاز دارید: 
•    یک پلی استیشن 4 
•    یک پیچ گوشتی 
•    یک SATA HDD 2.5 اینچی
•    یک فلش مموری ( ترجیحا 8 گیگ) یا یک FAT32 USB HDD
•    یک کامپیوتر یا لپ تاپ با اینترنت
•    یک کنترل گر پلی استیشن 4
•    یک کابل میکرو یو اس بی
•    قدم اول: خریدن یک درایو دیسک سخت 
قدم اول: جایگزین مناسب را بیابید
اولین کاری که باید بکنید یافتن یک هارد درایو جایگزین است. پلی استیشن 4 از یک هارد درایو SATA 2.5 اینچی استفاده می کند، مدلی که معمولاٌ در لپ تاپ ها و یا هارد درایوهای اکسترنال سوپر اسلیم استفاده می شود. 
طول این هارد درایو همچنین باید کمتر از 9.5 میلی متر باشد تا درون سخت افزار پلی استیشن 4 جا شود. این امر باعث می شود که انتخاب های شما کمی محدود شود چرا که بیشتر درایوهای دو ترابایتی خیلی بزرگ هستند. 


ما از یک درایو یک ترابایتی  Western Digital استفاده کردیم که فضای ذخیره سازی آن دو برابر هارد درایو  500 گیگابایتی پلی استیشن 4 است. این درایو ها مقرون به صرفه نیز هستند. 
شما هنگام خریدن هارد درایو علامت  'rpm' را می بینید. این علامت بیانگر سرعت درایو است. بیشتر مدل ها، از جمله هارد درایو استاندارد پلی استیشن 4 rpm 5400 می باشند. 
اگر می خواهید سرعت شما به صورت چشمگیری نغییر کند یک درایو rpm 7200تهیه کنید. البته قیمت آن کمی بیشتر است. 
اگر می خواهید عملکرد شما خیلی بهتر شود می توانید یک درایو حالت جامد نصب کنید. البته این ارتقا خیلی برایتان گران تمام می شود. 

قدم دوم: از پلی استیشن 4 خود بکاپ بگیرید
هارد درایو را دریافت کردید؟ قدم بعدی این است که از هر چیزی که نمی خواهید روی پلی استیشن خود از دستش بدهید بکاپ بگیرید. خبر بد این است که نمی توانید از نصب بازی ها بکاپ بگیرید. باید خیلی چیزها را دوباره دانلود کنید. 
البته مشترکین پلی استیشن پلاس لازم نیست نگران ذخیره سازی بازی ها باشند چرا که بازی های آن ها به صورت خودکار روی فضای ابری ذخیره می شود. با این حال اگر می خواهید خیلی امن پیش بروید می توانید با استفاده از یک فلشش مموری یا هارد درایو اکسترنال از آن بکاپ بگیرید. 
فقط کافی است که درایو را متصل کنید، سپس در منو پلی استیشن مراحل زیر را طی کنید: settings > application saved data management > saved data in system storage. در این قسمت گزینه ای مبنی بر ذخیره اطلاعات روی درایو یو اس بی می بینید. بازی ها را یکی یکی انتخاب کنید تا هیچ گزینه ای را از دست ندهید. 
قدم سوم: باز کردن هارد درایو 
حال که خیالتان از بابت بازی هایتان راحت شد اطمینان یابید که هیچ دیسکی در کنسول شما نیست. سپس پلی استیشن 4 خود را کاملاً خاموش کنید. اگر در حالت عادی پلی استیشن 4 شما در حالت استند بای قرار می گیرد دکمه پلی استیشن را فشار دهید تا منو Power دیده شود. گزینه turn off PS4 را انتخاب کنید. سپس همه ی کابل های پلی استیشن 4 را جدا کنید. 


پلی استیشن 4 خود را روی یک سطح صاف قرار دهید. یک دست خود را روی صفحه براق بالایی قرار داده و آن را کمی فشار دهید تا کنار برود. 


وقتی که کاور را آزاد کردید می توانید آن را بردارید. نگران نباشید در این قسمت هیچ اتفاق بدی نمی افتد. حال می توانید هارد درایو را ببینید. 
برای باز کردن هارد درایو در پلی استیشن 4 اسلیم با دست کاور پلاستیکی را باز کنید. قفل آن در قسمت سمت چپ پلی استیشن 4 اسلیم در پشت کسنول قرار دارد. 


وقتی که قفل پلاستیکی را باز کردید می بینید که هارد درایو با یک پیچ سر جای خود قرار گرفته است. 


برای باز کردن هارد درایو پلی استیشن 4 پرو سیستم را برعکس روی یک سطح صاف قرار داده و پنل پلاستیکی کوچکی را در پشت آن بیابید. برای باز کردن آن از گیره کوچکی که کنار درگاه اترنت قرار دارد استفاده کنید. 
قدم چهارم: کدی را آزاد کنید
روی پلی استیشن 4 های معمولی می بینید که هارد درایو کاملاً قابل دید نیست. برای باز کردن چهارچوب آن فقط کافی است یک پیچ را باز کنید. 
این پیچ بزرگترین پیچی است که روی سطح فلزی می بینید که علامت پلی استیشن روی آن حک شده است. 


وقتی که پیچ را باز کردید می توانید کدی درایو را به صورت افقی از بدنه پلی استیشن 4 خارج کنید. 


برای جایگزینی درایو سخت در پلی استیشن 4 اسلیم و پلی استیشن 4 پرو کافی است که پیچی را که کدی را در جای خود قرار داده خارج کنید. 


سپس به راحتی می توانید کدی هارد درایو را خارج کنید. 

 

قدم پنجم: خارج کردن هارد درایو .
چهار پیچ دیگر وجود دارد که هارد درایو را در چهارچوب فلزی خود قرار داده است. با یک پیچ گوشتی چهارسو می توانید همه آن ها را باز کنید. 


فقط پیج ها را خارج کنید و قطعه های پاک کن مانندی که کنار پیچ ها قرار دارد و از وارد شدن شوک به درایو دیسک سخت جلوگیری می کند را سر جای خود رها کنید. 
برای پلی استیشن  اسلیم و پلی استیشن  پرو نیز مراحل به همین صورت است. 

 

قدم ششم: هارد درایو را تعویض کنید
وقتی که هارد درایو را خارج کردید، کافی است که درایو جدید را در جای خود قرار داده و برعکس همه ی این مراحل را طی کنید. 
اگر پلی استیشن  اسلیم یا پلی استیشن  پرو دارید روند به همین صورت است. هارد درایو را روی کدی قرار داده و آن را در کنسول پرو یا اسلیم سر جای خود قرار دهید. پیچ ها را سر جای خود قرار داده و کاور پلاستیکی را دوباره سر جای خود بگذارید. 
اگر هارد درایو اندازه نیست، ببینید که آیا درایوی که خریده اید حتما 9.5 میلی متری و کمتر از 2.5 اینچ است یا خیر. 
اگر همه چیز خود پیش برود این روند نباید بیش از 15 دقیقه وقت شما را بگیرد. 
قدم هفتم: نرم افزار پلی استیشن 4 را دانلود کنید 
حال شما یک پلی استیشن 4 با حافظه کاملاٌ خالی دارید. سیستم عامل کنسول روی هارد درایوی که خارجش کردید قرار دارد و درایوی که اکنون روی کنسول شماست کاملاٌ خالی است. 


شما باید با استفاده از یک کامپیوتر دیگر نرم افزار آن را دانلود کنید. می توانید آن را در وبسایت پلی استیشن بیابید. حجم آن تقریباً یک گیگابایت است. 
پشتیبانی درایو دیسک سخت اکسترنال 
با به روز رسانی سفت افزار 4.5 پلی استیشن 4  می توانید با استفاده از یک درایو دیسک سخت اکسترنال فضای ذخیره سازی خود را افزایش دهید. 
برای استفاده از این روش کافی است که یک درایو سخت اکسترنال با ظرفیت حداکثر 8 ترابایت و اتصالگر یو اس بی 3.0 داشته باشید. 


سپس درایو را به کنسول خود متصل کرده تا بتوانید بازی ها و اپلیکیشن ها را مستقیماٌ دانلود، ذخیره و نصب کنید. شما همچنین می توانید هر فایلی را که قبلاٌ روی هارد درایو داخلی کنسول خود ذخیره کرده اید را به درایو اکسترنال خود منتقل کنید. 
وقتی که درایو اکسترنال خود را متصل می کنید می توانید مانند درایو داخلی خود با استفاده از صفحه نمایش خانه پلی استیشن 4 به آن دسترسی داشته باشید. 


و در نهایت
آیا ارتقای هارد درایو پلی استیشن 4 ایده ی خوبی است؟ البته. راحت است، زمان زیادی نمی خواهد و گران نیست: هزینه آن تقریباً برابر با یک بازی جدید است. حتی ضمانت نامه شما را نیز از بین نمی برد. دراصل شرکت سونی می خواهد که شما این کار را انجام دهید. 
تنها سوالی که باقی می ماند این است که پس از دریافت به روز رسانی سفت افزاری 4.50 ارتقای هارد درایو داخلی بهتر است یا داشتن یک درایو اکسترنال؟ 
هارد درایو های اکسترنال قطعاٌ ارزان تر هستند اما باید جایی برای آن ها داشته باشید و هرگاه که کنسول خود را جایی می برید آن را نیز ببرید. 
برای کسانی که گیمرهای حرفه ای هستند ارتقای هارد درایو کاری لازم است. برای مثال Order: 1886 سی گیگابایت ظرفیت می خواهد و این در حالی است که روی یک دیسک معمولی باشد و نه دانلود دیجیتال. با 500 گیگابایت ظرفیت نمی توانید بازی های زیادی را روی کنسول خود داشته باشید. 
ارتقاء به یک درایو حالت جامد یا درایو دیسک سخت پر سرعت باعث می شود که سرعت بارگذاری بازی ها تا حدی بهتر شود. 
به هر حال هر روشی را که انتخاب می کنید از داشتن فضای اضافی پشیمان نخواهید شد. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر