8 غذای مفید برای درمان بی‌خوابی

8 غذای مفید برای درمان بی‌خوابی

تحقیقات اخیر اثبات کرده است که بیمارانی که به قرص‌های خواب آور، مثل Lunesta یا Ambien وابسته‌اند، در ریسک بیشتری از گسترش سرطان یا مرگ زودتر هنگام ابتلا به بیماری‌های کم‌خطر مختلف هستند.

اگرچه بعضی وسایل کمکی خواب آور ممکن است نسبتاً مضر باشند، قویاً توصیه شده است که اول موارد طبیعی را امتحان کنید. مواد شیمیایی که بیشتر قرص‌های خواب آور از آن تشکیل شده‌اند نیاز به تحقیقات و مطالعات بیشتری دارند زیرا تأثیر آن‌ها بر روی سلامتی و بدن انسان هنوز به طور کامل شرح داده نشده است. لیست زیر شامل 8 غذایی است که می‌توانند به یک شیوهٔ امن و در عین حال مؤثر با بی خوابی مبارزه کنند.

1. عسل
مصرف دو قاشق چای‌خوری عسل به همراه یک لیوان شیر گرم یا یک فنجان چای گیاهی یک ساعت قبل از رفتن به تختخواب کمک می‌کند که آرام شده و برای خواب آماده شوید. عسل هوشیاری را کاهش می‌دهد و کمک می‌کند که آرام شوید.
2. موز
موز یک منبع خوب از پتاسیم است. این مادهٔ معدنی نقش مهمی در اینکه خواب شما تا چه حد عمیق شود را ایفا می‌کند. تریپتوفان و منیزیومی که موز سرشار از آن‌هاست باعث اثر تسکین دهنده می‌شوند. از خوردن قرص بگذرید و به جای آن یک موز بخورید.
3. آجیل
آجیل میزان سروتونین را افزایش می‌دهد، هورمونی که وقتی ما خوشحال و خشنود هستیم مغز ما تولید می‌کند. آجیل همچنین حاوی تریپتوفان و منیزیوم است و 10 الی 15 تا آجیل یا یک مشت از آن برای داشتن یک خواب شبانه عمیق کافی است.
4. ماست
مثل همهٔ محصولات شیری، ماست سرشار از کلسیم است. این مادهٔ معدنی برای افزایش میزان تریپتوفان و ملاتونین لازم است، دو هورمونی که اثر به وجود آورندهٔ خواب دارند. مقداری از این محصول را عصرانه بخورید تا ببینید تا چه حد مؤثر است.
5. گیلاس
گیلاس ماده غذایی دیگری است که می‌تواند موجب خواب آلودگی شود. دلیل آن ملاتونینی است که گیلاس سرشار از آن است. خوردن گیلاس یا نوشیدن آب آن ممکن است یک خواب شبانهٔ خوب فراهم کند.
6. چای گیاهی
چای گیاهی بنوشید. چای‌های سیاه و سبز حاوی کافئین هستند بنابراین باید از نوشیدن آن‌ها در شب پرهیز شود. چای بابونه مدت زیادی است که توسط گیاه شناسان برای درمان عصبی بودن و بی خوابی استفاده می‌شود. قبل از رفتن به تختخواب یک فنجان چای بابونه یا نعناع بنوشید.
7. انگور
انگور هم درست مثل گیلاس سرشار از ملاتونین است. این هورمون به ما کمک می‌کند که چرخه خواب و بیداری خود را کنترل کنیم. شراب‌هایی که از انواع خاصی از انگور ساخته می‌شوند ممکن است میزان واقعاً بالایی از ملاتونین باشند، اما در کل باید از مصرف الکل خودداری شود زیرا به خواب رفتن را سخت‌تر می‌کند.
8. تخم مرغ
تریپتوفان یک اسید آمینه است که در مقدار زیادی از غذاها پیدا می‌شود. یکی از این غذاها تخم مرغ است. دو ساعت قبل از رفتن به تخت‌خواب یک لقمه از تخم مرغ آب پز شده یا سفت پز شده در کنار سبزیجات بخورید.

 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

منبع خبر: wmnlife

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر