هشدار استیون هاوکینگ به نابودی کره زمین

هشدار استیون هاوکینگ به نابودی کره زمین

استیون هاوکینگ می گوید: بشر باید تا قبل از سال 2117 زمین را ترک کند

به گزارش فیسیت، به نقل از دیجیاتو، استیون ویلیام هاوکینگ فیزیکدان نظری، کیهان‌شناس، نویسندهٔ بریتانیایی و مدیر تحقیقات مرکز کیهان‌شناسی نظری در دانشگاه کمبریج با توجه به پیش بینی برخورد سیارک ها، بوجود آمدن بیماری های اپیدمی خطرناک، به هم ریختن وضعیت جوی کره زمین اظهار کرده که همه چیز از بین خواهد رفت و بشر باید به فکر جایی تازه در فضا برای زندگی باشند. 

این متخصص فیزیک نجومی پیشتر از بابت نامعلوم بودن آینده زمین و پیامدهای آن برای انسان ابراز نگرانی کرده و اظهار نموده بود که صده آینده احتمالا پرخطرترین دوران برای سیاره مان خواهد بود و اتفاقاتی نظیر جنگ های هسته ای، ویروس های دستکاری شده ژنتیکی و گرمای زمین ما را تهدید می کنند.

هاوکینگ همچنین به طرح نظریه سیاهچاله ها و کوانتوم با استناد به نظریه نسبیت انیشتین پرداخت و نتیجه آن پیش بینی فیزیک ذارات زیراتمی بود که در شتاب دهنده بزرگ هادرونیِ ژنو مورد آزمایش قرار گرفتند. این فیزیکدان با توجه به در معرض خطر بودن زمین ، دانشجویان دانشگاه هاروارد را به جستجوی زندگی و آینده در ستارگان تشویق کرد و درآخر اینکه طبق محاسبات هاوکینگ نهایت فرصتی که انسان برای ماندن روی کره زمین دارد چیزی حدود 100 سال است.

اکنون اما او با کریستوف گالفارد، دانشجوی سابقش همراه شده تا دورتادور این جهان را زیر پا بگذارد و راهکارهای آماده سازی بشر برای سفر به سیارات دیگر را پیدا کند. البته بعید به نظر می رسد که عمر ما کفایت کند و بتوانیم با راهکارهای ابداعی هاوکینگ عازم مریخ یا هر سیاره دیگری شویم.

 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر