محدوديت هاي مایکروسافت در ویندوز 10 اس

محدوديت هاي مایکروسافت در ویندوز 10 اس

در ویندوز 10 اس شاهد آن هستیم که کاربران به استفاده از نرم‌افزارهایی خاص مانند مرورگر Edge و جستجوگر بینگ اجبار می‌شوند.

به گزارش فيسيت، به نقل از جي اس ام، در ویندوز 10 اس شاهد آن هستیم که کاربران به استفاده از نرم‌افزارهایی خاص مانند مرورگر Edge و جستجوگر بینگ اجبار می‌شوند. در ادامه با فيسيت همراه باشيد.

مایکروسافت کسانی که از ویندوز 10 اس استفاده می‌کنند را مجبور می‌کند که از مرورگر اج و جستجوگر بینگ استفاده کنند و هیچ امکانی نیز برای تغییر آنها وجود ندارد. اگر می‌خواهید از مرورگرهایی مانند کروم، فایرفاکس و اپرا استفاده کنید، باید قید استفاده از Windows 10 S را بزنید. 

کاربران ویندوز 10 اس فقط می‌توانند از نرم‌افزارهایی استفاده کنند که در ویندوز استور مایکروسافت قرارگرفته باشند و امکان نصب نرم‌افزار به‌صورت آزاد برای آن‌ها وجود ندارد. با توجه به اینکه جامعه هدف این سیستم‌عامل به‌طور خاص، معلمین و دانش‌آموزان هستند، با توجه به چنین محدودیت‌هایی به نظر نمی‌رسد که آن‌ها به سراغ استفاده از این سیستم‌عامل بیایند.

اجبار مایکروسافت به استفاده از نرم‌افزارهای ویندوز استور، خاطرات ویندوز RT را برای ما تداعی می‌کند. این نسخه شکست‌خورده از ویندوز 8، همانند ویندوز 10 اس فقط از نرم‌افزارهای قرارگرفته روی ویندوز استور پشتیبانی می‌کرد و به خاطر عدم آمادگی ویندوز استور، RT با شکست روبرو شد.

مرورگر اپرا در ویندوز استور قرار دارد، اما بعد از دانلود و در موقع نصب آن با پنجره‌ای همانند تصویر زیر روبرو می‌شوید که از شما می‌خواهد روی دکمه دانلود کلیک کنید. اما بعد از کلیک روی این دکمه، برای دانلود مرورگر اپرا به وب‌سایت اپرا هدایت خواهید شد.

مرورگر اج در حال حاضر مرورگر نسبتاً محبوبی است و بسیاری از کاربران ویندوز 10 از آن استفاده می‌کنند. جستجوگر بینگ نیز به‌صورت پیش‌فرض برای مرورگر اج در نظر گرفته‌شده است و با هر جستجو، نتایج جستجوگر بینگ به شما نمایش داده می‌شود و هیچ امکانی نیز برای تغییر جستجوگر پیش‌فرض به گوگل وجود ندارد.

 ازجمله نرم‌افزارهای محبوبی که در ویندوز استور قرار نگرفته‌اند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Google Drive
  • Notepad
  • Adobe Photoshop / Adobe Premiere
  • Visual Studio Community / Professional / Enterprise
  • Android Studio

از آنجايي كه ويندوز10 اس براي فناوري هاي آموزشي در نظر گرفته شده است و براي معلمان و دانش آموزان مورد استفاده قرار مي گيرد، معلوم نيست كه اين محدوديت ها نقطه قوت باشند يا ضعف!

برای کسانی که می‌خواهند به‌صورت آزاد از ویندوز 10 اس و لپ‌تاپ سرفیس استفاده کنند، شاید تجربه‌ای خوشایند از ویندوز پیش روی آن‌ها نباشد. زیرا همان‌طور که گفتم، محدودیت‌های وضع‌شده برای ویندوز 10 اس، ممکن است برای کاربران خانگی که به استفاده آزاد از نرم‌افزارها عادت کرده‌اند، تا حدودی غیرقابل‌قبول باشد.

نظر شما در مورد محدودیت‌های ویندوز 10 اس چیست؟

 

 

 

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر