محققان مایکروسافت در فکر نابود کردن موتورهای جستجو هستند!

محققان مایکروسافت در فکر نابود کردن موتورهای جستجو هستند!

مايكروسافت در فكرنابود كردن موتورهاي جستجو است.

هدف مايكروسافت چيست؟

به گزارش فيسيت، به نقل از ديجي رو، مايكروسافت در فكرنابود كردن موتورهاي جستجو است. با فيسيت همراه باشيد.

تیم مایکروسافت در حال حاضر در صدر جدول رده‌بندی SQuAD قرار دارد. اگر با این نام آشنایی ندارید باید بگوییم، رقابتی بین تیم‌های علمی برای توسعه یک فناوری آزمایشی جهت خواندن اطلاعات از ویکی پدیا شکل گرفته تا مشخص شود کدام یک از هوش‌های مصنوعی تولید شده می‌تواند پاسخ بهتری به سوالات مطرح شده در مورد متون، ارائه دهد.

مایکروسافت در حال حاضر به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه توسعه خواندن ماشینی (Machine Reading) شناخته می‌شود. این فناوری جدید به رایانه‌ها امکان می‌دهد تا اقدام به خواندن هر متن دلخواه نموده، معنای آن را استخراج کرده و برای پاسخ به سوالات مطرح شده در مورد محتوای مذکور، از آن کمک بگیرند.

همچنین محققان مایکروسافت و سایر کارشناسان علمی و صنعتی در حال رقابت برای کسب بهترین نتایج با استفاده از مجموعه داده دیگری، به نام MS MARCO هستند و با استفاده از اطلاعات واقعی و البته ناشناس تهیه شده از موتور جستجوی بینگ (Bing) اقدام به تست توانایی یک سیستم برای پاسخ به سوالات واقعی از کاربران واقعی می‌کنند.

یک سیستم مؤثر خواندن ماشینی می‌تواند نحوه کارکرد موتورهای جستجو را نیز ارتقاء داده و دستخوش تغییر نماید. با کامل و اجرایی شدن این تکنولوژی، دیگر لازم نخواهد بود تا موضوع مورد نظرتان را در کادر جستجوی موتورهایی مانند گوگل و بینگ تایپ کرده و تعدادی لینک را به عنوان نتیجه دریافت کنید، بلکه می‌توانید سؤال خود را از هوش مصنوعی که نقش یک فرد بسیار آگاه را دارد پرسیده و جواب منطقی و مناسب خود را دریافت.

مايكروسافت

مديران مايكروسافت در اين باره مي گويند كه:

"ما در حال تلاش برای توسعه چیزی هستیم که به آن یک ماشین با سواد می‌گوییم: ماشینی که می‌تواند متن را خوانده، درک کرده و سپس یاد بگیرد که چگونه با آن ارتباط برقرار کند، چه این متن به صورت نوشته باشد و چه شفاهاً بیان شود. ما تنها به دنبال ساخت دسته‌ای الگوریتم برای حل مسائل تئوری نیستیم واز آن‌ها برای حل مسائل واقعی و آزمودن آن‌ها بر روی داده‌های واقعی، استفاده می‌کنیم. اطلاعات بسیار زیادی در سراسر جهان و به خصوص در اینترنت وجود دارد. به منظور استفاده از این حجم بالای اطلاعات، نیاز به تبدیل آن‌ها به دانش داریم و فناوری خواندن ماشینی می‌تواند این شکاف را پر کند."

محققان می‌گویند این قابلیت‌ها، همراه با پیشرفت‌های حاصل شده در روش‌های یادگیری عمیق در حوزه‌هایی مانند تشخیص تصویر و گفتار، آنان را به نقطه‌ای رسانده که اکنون احساس اعتماد به نفس خوبی داشته و می‌توانند پیشرفت‌های قابل توجهی را برای خواندن ماشینی متصور باشند.

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر