سه گوشی‌هوشمند قدیمی که هنوز ارزش خرید دارند

سه گوشی‌هوشمند قدیمی که هنوز ارزش خرید دارند

گوشی‌های هوشمند دهمین سالگرد خود را گذرانده‌اند و درست مثل ایالات‌متحده، یک تاریخچه کوتاه اما قوی دارند. اگرچه در روزگار مدرن می‌توانید هر چیزی، از گوشی‌های هوشمند سطح ابتدایی تا یک پرچم‌دار واقعاً رقابتی که در تلاش برای کمال است را پیدا کنید، بقیه آثار گذشته همچنان باقی مانده‌اند. حتی امروزه، آن‌ها برای بسیاری از ما کافی هستند.

در این پست سه گوشی‌هوشمندی را معرفی می‌کنیم که با وجود گذشت مدت زیادی از عرضه آن‌ها، هنوز هم یک انتخاب خوب برای آن دسته از افرادی هستند که انتظارات بالایی از یک گوشی‌هوشمند ندارند.

این‌روزها، ما گوشی‌هایی با طراحی زیبا مثل سامسونگ گلکسی اس 8 و ال‌جی جی 6، یا گوشی با عملکرد بالا مثل هوآوی میت 9 را داریم. در مقابل، تکنولوژی گوشی‌هوشمند در سال‌های اخیر ممکن است منسوخ شده به نظر برسد، اما برخلاف این باور عمومی، برخی دستگاه‌ها امروزه هم هنوز جایگاه خود را حفظ کرده‌اند. اگرچه آن‌ها قادر نیستند با پیشرویان امروزی در بازار رقابت کنند، بازهم کمبودهای آن‌ها خیلی زیاد نیست و همچنین هزینه خیلی کمتری هم دارند.

Nexus 5

برای بسیاری از ما، نکسوس 5 یک خاطره دوست‌داشتنی از گذشته است. این گوشی‌هوشمند گنجی بود که در سایه گوگل و توسط ال‌جی ساخته شده بود و با موفقیت زیادی روبرو شد، چراکه برای یک گوشی‌هوشمند با چنین عملکرد خوبی، قیمت مقرون به صرفه‌ای داشت (440 دلار برای مدل 16 گیگابایت، 485 دلار برای مدل 32 گیگابایت). بدیهی است که، این گوشی امروزه به همان اندازه نرم‌افزارش، در سخت افزار هم از مد افتاده است. نکسوس 5 یک پردازنده اسنپ‌دراگون 800 (2.3 گیگاهرتز)، 2 گیگابایت رم و یک صفحه‌نمایش فول اچ‌دی دارد. این امکانات چیزی نیستند که بتوان هیجان‌زده شد، اما برای آن‌هایی که انتظارات بالایی ندارند، ارزش آن را دارد که نگاهی به آن بیاندازند. قابلیت شارژ دستگاه خود بدون اجبار به استفاده از کابل هم به وضوح یک نکته مثبت این گوشی است.

این گوشی‌هوشمند یکی از معروف‌ترین گوشی‌ها در تاریخ است و جامعه تولیدکننده و مصرف‌کننده بزرگی دارد که بدیهی است که برای زنده نگه داشتن آن تلاش می‌کنند. از ترفندهای کوچک مثل نصب اندروید نوقا (توسط گوگل بررسی شده که این دستگاه خیلی قدیمی است که بتواند رسماً آپدیت شود)، تا توسعه یک رام سفارشی، نکسوس 5 بازنشستگی خود را بدون نشان دادن علائم پیری می‌گذراند.

قدیمی اما خوب


Samsung Galaxy Note 4

طرفداران فبلت از تمام نقاط کره زمین با گلکسی نوت 4، فبلت معروف سامسونگ، آشنایی دارند. اما چرا این فبلت انقدر معروف است؟ چندین دلیل وجود دارند، اصلی‌ترین آن‌ها بی شک ترکیب دو عنصری است که به طور کلی مترادف با موفقیت هستند: اولی محبوبیت سامسونگ است و عنصر دوم محبوبیت رو به رشد فبلت‌ها در همین زمان است. البته، عرضه نشدن نوت 5 در سطح جهانی و مشکلات آتش‌گرفتن گلکسی نوت 7 توجه بیشتری را به ارزش‌های مثبت این نوت 4 معکوس می‌کند.

این فبلت 5.7 اینچی قلم S-Pen خود را دارد، ویژگی‌ای که خیلی توسط طرفداران مورد استقبال قرار گرفت. علیرغم سایز بزرگ و رزولوشن QHD آن، باتری خوبی دارد، هرچند باتری آن کمی بزرگ است (3220 میلی‌آمپر ساعت). یک ویژگی مثبت دیگری که این گوشی دارد این است که سیستم شارژدهی سریع ارائه می‌دهد و همه آن‌هایی که قبلاً از آن استفاده کرده‌اند می‌دانند که برگشتن به سیستم نرمال شارژ با سیم مشکل است. البته، جامعه این گوشی روشی پیدا کرده است تا این گوشی‌هوشمند از طریق رام‌های سفارشی اندروید نوقا دریافت کند.

گلکسی نوت 4 و جایگزین روح مانندش


LG G4

ال‌جی جی 4 آخرین گوشی‌هوشمند معروف از ال‌جی است. دچار سوءتفاهم نشوید، ال‌جی طرفداران خودش را دارد، اما ارائه مدولارهای آن خیلی موفقیت‌آمیز نبود، تا جایی که برای جی 6، این سازنده مجبور بود تا اندازه‌ای دستورالعمل خود را بهبود بخشد. اما بیایید برگردیم به جی 4، که مثل ال‌جی V20، یک باتری جداشدنی و اسلات کارت microSD دارد، ویژگی‌هایی که در سال 2017 به طور فزاینده‌ای کمیاب می‌شوند و هنوز هم توسط بسیاری از کاربران خوب و عزیز تلقی می‌شوند. یک ویژگی مثبت کوچکی که این گوشی دارد این است که دارای شارژدهی سریع و حتی شارژ بی‌سیم می‌باشد.

در مورد عملکرد، ما هیچ نظر خاصی نداریم، ولی در مجموع مخصوصاً به لطف 3 گیگابایت رمی که دارد، عملکرد آن مناسب و معقول است. با این حال، قدرت واقعی ال‌جی جی 4 قابلیت عکاسی گوشی است: در واقع ال‌جی جی 4 یک مرجع مناسب در این زمینه است. به این منظور، این گوشی امروزه هم یک مدعی جدی است، اما به طور محسوسی از برخی پرچم‌داران مدرن‌تر، مثل گوگل پیکسل پیروی می‌کند.

ال جی جی4 یک مرجع خوب برای عکاسی با دوربین گوشی است

 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

منبع خبر: androidpit

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر