مروری بر سامسونگ گلکسی اس 8

مروری بر سامسونگ گلکسی اس 8

گوشی سامسونگ گلکسی اس8 را می توان مدل بالاترین گوشی دنیا دانست. اما این گوشی چه قابلیت هایی دارد؟

جدیدترین گوشی سامسونگ چه مشخصاتی دارد؟

گوشی هشتصد دلاری سامسونگ گلکسی اس8  قطعاً بهترین گوشی هوشمندی است که تا به حال ساخته شده است. ترکیبی از آخرین مدل سخت افزار و نرم افزار آن را به گوشی ای بهتر از گوگل پیکسل و حتی آیفون 7 تبدیل کرده است. اما چه مشخصاتی گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 را به بهترین گوشی دنیا تبدیل می کند؟ 


رقابت

رقابت بین گوشی های پرچم دار


اس 8 قطعاً از رقیبان خود بهتر است، چرا که گوشی هایی که در این محدوده قیمت هستند، مانند گوگل پیکسل و آیفون 7 در سال 2016 منتشر شده اند. یک سالی که ساخت این گوشی زمان برده است باعث شده که این شرکت به پردازنده ای جدید و همچنین نرم افزارهای قوی تری دست پیدا کند. 
قابلیت های فنی و همچنین طراحی زیبای سامسونگ گلکسی اس 8 آن را به گوشی خیلی بهتری نسبت به رقیبانش از جمله گوگل پیکسل تبدیل کرده است. این گوشی حتی از آخرین مدل آیفون نیز بهتر است. به طور خلاصه پیکسل تقریباٌ از هر نظر در رقابت با گلکسی اس 8 بازنده است. از آنجایی که قیمت هردو تقریباً یکی است هیچ دلیلی ندارد که گوشی پیکسل را پیشنهاد کنیم. 


چه چیزهایی دریافت می کنید؟

لوازم جانبی


اگر یک گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 را پیش خرید کرده اید، باید گوشی خود را به همراه یک هدست واقعیت مجازی و یک داک تقویت صدا دریافت کنید. البته شاید ظاهر پلاستیکی سامسونگ گیر وی آر و تقویت کننده ی صدا کمی حالتان را بگیرد، اما نمی توان ایراد گرفت چرا که رایگان است. 
اما هر چیز دیگری که با این گوشی ها می آید کاملاً با استانداردهای سامسونگ مطابق است. یکی از بهترین لوازم جانبی این گوشی هدفون های AKG با سیمی است که گره نمی خورد. همه کاربران از کیفیت این هدفون ها راضی بوده اند. 


طراحی زیبا

سامسونگ گلکسی اس 8 ترکیبی است از بدنه شیشه ای براق چند لایه خیلی زیبا و گلس سامسونگ گلکسی اج. یک نوار آلومینیومی همه ی پکیج را در بر می گیرد و به آن ظاهری مانند آیفون می دهد. حتی نوار آلومینیومی نیز چند لایه یا لمینیت است که به ضد ضربه بودن آن کمک میکند. این نوار همچنین باعث می شود که این گوشی نسبت به مدل قبلی خود، اس 7 کمتر لیز بخورد. 
مشخصات سامسونگ گلکسی اس 8 به صورت زیر است: 
سخت افزار
•    ضد آب و گرد و خاک 
•    آخرین مدل تراشه اسنپ دراگون 835
•    گوریلا گلس 5
•    بدنه لمینیت
•    دوربین مدل بالا ( 12 مگاپیکسل)
•    صفحه نمایش 5.8 اینچی، آمولد با رزلوشن 2960 در 1440 ( 570 PPI)
•    اندروید 7 نوقا
•    پشتیبانی کارت اس دی
•    بیومتریک ریدر
•    سنسور اثر انگشت
•    یو اس بی -سی
•    شارژ وایرلس
•    باز کردن قفل صفحه مبتنی بر فشار 


طراحی سخت افزار و دیگر قابلیت ها 

طراحی اس8 بسیار زیباست.  طراحی این گوشی نسبت به اس 7 بهتر است و چند قابلیت به آن اضافه شده است. مهم ترین این تغییرات پردازنده آخرین مدل، یک مودم شبکه عالی و ضد آب بودن آن است. 
متأسفانه اس 8 دیگر بلستر مادون قرمز را ندارد. البته به نظر می رسد دلیل آن ها وجود بلستر مادون قرمز درون ساعت های هوشمند سامسونگ است. 


صفحه نمایش چطور است؟ 

کیفیت صفحه نمایش گلکسی اس8


صفحه نمایش سوپر آمولد 5.8 اینچی درون سامسونگ گلکسی اس 8 تراکم پیکسلی مشابه اس 6 دارد. تفاوت اصلی بین این دو اندازه صفحه نمایش اس 8 است. هیچ گوشی 5.8 اینچی دیگری را نمی توانید با یک دست بگیرید. 
اما صفحه نمایش اس 8 در تراکم پیکسل در بین گوشی های سامسونگ بهترین نیست. نمونه های قدیمی تر گوشی های گلکسی صفحه نمایش های متراکم تری داشته اند. برای مثال اس7 و اس6 هر دو تراکم پیکسل بیشتری دارند. 
به طور کلی، ترکیب تراکم پیکسل بالا، اندازه صفحه و کیفیت صفحه نمایش از نظر زیبایی اس 8 را به بهترین گوشی تبدیل کرده است. 
چیزی که در مورد صفحه های آمورد آزار دهنده است سوخت فسفر است. سوخت فسفر چیست؟ هرگاه که یک عکس ثابت را روی گوشی خود برای مدت طولانی رها می کنید، به خصوص اگر تصویر سفید باشد ، به صورت دائم روی صفحه می ماند. 


آزمایش سوخت فسفر

برای آزمایش کیفیت پانل سامسونگ برای چهل و هشت ساعت نوتیفیکیشن ها را در حالت همیشه روشن قرار دادیم. در نتیجه برای دو روز یک تصویر ثابت روی صفحه نمایش بود ( یک متن سفید). سپس بررسی کردیم که آیا سوخت فسفر صورت گرفته است یا خیر؟ 
دیدیم که سامسونگ از این آزمایش سربلند بیرون آمده است. هیچ تصویری به طور دائمی باقی نمانده بود. تکنولوژی اولد سامسونگ در بین رقیبان خود بهترین است. اما به یاد داشته باشید که همه ی پانل های اولد پس از مدتی شروع به حفظ پس تصویر از تصاویری که زیاد نمایش داده می شوند می کنند. 

آیا دوربین اس 8 خوب است؟

اگر عاشق عکاسی هستید خبرهای بدی برای شما داریم. یک زمینه که سامسونگ در آن خیلی مایه نگذاشته است دوربین است. نه این که دوربین این گوشی بد باشد. در اصل دوربین اس 8 یکی از بهترین دوربین های گوشی در بازار است. اما سامسونگ تصمیم گرفته است که از ماژول دوربینی که در گلکسی اس 7 استفاده شده است استفاده کند. تنها تفاوت پردازش پس از عکس گرفتن است که خیلی هم فرقی با مدل قبلی ندارد. 
دوربین 12 مگاپیکسلی اس8 چیزی بهتر از دوربین رقیبانش نیست. در حقیقت دوربین گوشی های هوشمند جدید همگی خوب هستند. در نتیجه گوشی های پرچم دار همه دارای دوربین های خیلی خوبی هستند. حتی گوشی های ارزان قیمت تر هم مانند اکسون7 دوربین های نسبتاٌ خوبی دارند. 
اما در یک زمینه همه ی دوربین های گوشی های هوشمند ضعیف عمل می کنند: عکاسی با نور کم. هرچقدر هم که پول پرداخت کنید دوربین کوچک گوشی های هوشمند نمی تواند کیفیت تصویر خوبی را به شما ارائه دهد. برای مثال عکس زیر نشانگر یک عکاسی ضعیف به خاطر نور کم است: 

کیفیت پایین نور کم دوربین گلکسی اس8

 


تجربه واقعیت مجازی

سامسونگ گیر وی آر بهترین عملکرد را در حوضه واقعیت مجازی دارد. البته بازی های وی آری که گرافیک بالایی دارند باعث داغ شدن دستگاه می شوند. اما اس8 خیلی خوب می تواند این بازی ها را کنترل کند و آتش نگیرد. 
گیر وی آر بهتر از پلت فرم دی دریم گوگل عمل می کند. شما می توانید یک فلش یو اس بی سی یا منبع برق را هنگام استفاده از گیر وی آر متصل کنید. به طور کلی از این نظر سامسونگ خیلی بهتر از رقیبان خود عمل کرده است. اما ساخت پلاستیکی آن خیلی حس خوبی را منتقل نمی کند. 

سامسونگ دکس چیست؟

سامسونگ دکس (DeX) این امکان را فراهم می کند تا اس8 مانند یک دسکتاپ عمل کند. متأسفانه این قابلیت نیازمند یک داک گران قیمت است و سامسونگ هنوز به صورت رسمی محصولی را برای این هدف منتشر نکرده است. تنها گزینه موجود محصولات شخصی ثالثی هستند که بسیاری از آن ها خیلی هم خوب عمل نمی کنند. 


شارژ سریع 7.4 و شارژ وایرلس

شارژر وایرلس


شارژ این گوشی از 15% تا 27% تقریبا ده دقیقاً زمان می برد که خیلی سریع است. گوشی های پیکسل این مقدار را در بیست دقیقه شارژ می کنند. هم اکنون در بازار موبایل دو استاندارد برای شارژ سریع گوشی موجود است. کوالکوم کوئیک شارژ و پاور دلیوری. سامسونگ برای گلکسی اس8 از گوئیک شارژ استفاده کرده است. 
شارژ وایرلس کیو آی: اگر از شارژ آنلاین خوشتان می آید اس8 برای شماست. استاندارد کیو آی جهانی است و می توانید شارژرهای وایرلس ارزان خریداری کنید. 

عملکرد سامسونگ گلکسی اس8

اگر چیزی درمورد اسنپ دراگون 835 نمی دانید سه مورد را باید یاد بگیرید: اول این که سریع ترین و باتری دوست ترین سیستم روی تراشه موبایل موجود در دنیاست. دوم این که سریع ترین مودم شبکه روی پردازنده گوشی را دارد و سوم این که قابلیت های خیلی زیادی را از جمله کوئیک شارژ 4.0، بلوتوث 5.5 و شارژ وایرلس کیو آی را پشتیبانی می کند. 


طول عمر باتری

اس 8 این امکان را به کاربران می دهد تا طول عمر باتری خود را تغییر دهند. وقتی که حالت باتری فعال است این گوشی تا صد ساعت باتری را نگاه می دارد. در حالت معمولی 40 تا 50 ساعت، و اگر همه چیز روشن باشد تا 25 ساعت. 

قدرت سیگنال و 4جی

مقایسه اینترنت گلکسی اس8 و پیکسل


سامسونگ در ساخت این گوشی از ترکیبی از فلز و شیشه استفاده کرده است. در حالی که اس 8 شکننده تر از گوشی های دیگری است که ازپلاستیک یا آلومینیوم ساخته می شود، قابلیت های وایرلس آن قوی تر هستند. در تصویر زیر می توانید یک گوشی اس8 ( سمت چپ) و یک گوشی پیکسل ( سمت راست) را ببینید. همانطور که می بینید س8 اینترنت 4جی را پشتیبانی می کند در حالی که پیکسل در 3جی گیر کرده است. 


بلوتوث5.0

بلوتوث 5.0 قابلیتی بسیار عالی است. نه تنها مصرف باتری و انتقال را بهبود می بخشد، بلکه امکان استفاده از چند دستگاه به صورت همزمان را نیز ممکن می سازد. 
در مدل های قبلی اندروید فقط می توانید از یک دستگاه روی گوشی هوشمند خود استفاده کنید. اما حال می توانید چند دستگاه صوتی بلوتوثی را از یک منبع خاص دریافت کنید. به این روش می توانید سیستم های استریو خانگی خود را تنها با یک دستگاه کنترل کنید. 

همه چیز عالی نیست

مانند هر گوشی هوشمند دیگری اس8 نیز عالی نیست. برای مثال اسکنر اثر انگشت آن خیلی خوب عمل نمی کند، بلستر مادون قرمز ندارد و چیزهای دیگر. 


اسکنر اثر انگشت خیلی بد

اسکنر اثر انگشت این گوشی خیلی بد عمل می کند. برای مثال روی یک گوشی گوگل پیکسل با فشار دادن انگشت روی صفحه نمایش قفل آن باز می شود. اما روی اس8 در بیشتر مواقع اتفاق خاصی نمی افتد. 


بیکس بای معمولا کار نمی کند

دستیار سامسونگ


متأسفانه نرم افزار دستیار سامسونگ، بیکس بای خیلی خوب کار نمی کند. در حال حاضر این نرم افزار فقط قادر به پیدا کردن اجناس روی آمازون است. مشخص است که سامسونگ آرزوهای خیلی بزرگی برای این نرم افزار داشته است چرا که یک دکمه فیزیکی را به آن اختصاص داده است. در حال حاضر با فشار دادن این دکمه فقط صفحه ای مشابه گوگل نو دریافت می کنید که هیچ کدام از آن قابلیت ها را ندارد. 


فقدان بلستر مادون قرمز

اگر انتظار داشتید که اس8 دوباره قابلیت های مادون قرمز از راه دور گلکسی اس6 را باز گرداند اشتباه فکر کرده اید. سامسونگ دیگر بلسترهای مادون قرمز را پشتیبانی نمی کند. کسانی که دوست دارند تلویزیون یا دستگاه های دیگر خود را از راه دور کنترل کنند هیچ چاره ای ندارند مگر این که دستگاه های پوشیدنی ساسمونگ گیر 2 نئو یا سامسونگ گیر 2 را دریافت کنند. 


استاک لانچر سامسونگ افتضاح است

لانچر سامسونگ گلکسی اس8


شاید عاشقان سامسونگ از لانچر تاچ ویز راضی باشند، اما از بیشتر جنبه ها افتضاح است. در حالی که در آن از یک فرمول لانچر استاندارد مانند پوشه ها و کشو اپلیکیشن ها استفاده شده است اصلاً جالب نیست و قابلیت های که ارو لانچر، نوا یا حتی لانچر گوگل نو دارند را در خود ندارد. خوشبختانه لانچرهای رایگان خیلی بهتری در بازار موجود هستند. 


آیا این گوشی ارزش خریدن را دارد؟

در مقایسه با گوشی های هم رده خود اس8 بهترین است. متأسفانه در مقایسه با گوشی های هوشمند ارزان تر اینطور نیست. زی تی ای اکسون7 و وان پلاس 3 تی که یک سال از زمان انتشارشان می گذرد سریع تر سفت افزارشان به روز می شود، عملکردی مشابه و قابلیت های نرم افزاری بهتری دارند و قیمت آن ها تقریباً نصف است. اما آی اس8 دو برابر یک گوشی ارزش دارد؟ خیر
اگر درآمد اضافی دارید این گوشی برای شماست. در غیر این صورت قیمت آن اصلاً منطقی نیست. 800 دلار می تواند اجاره یک خانه باشد یا ماه ها با این پول می توانید خرید کنید سفرهای خیلی لوکس بروید. آیا یک گوشی ارزش پرداخت انقدر هزینه را دارد؟

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر