مایکروسافت و ارائه پچ امنیتی ویندوز XP برای مبارزه با باج افزار دردسرساز

مایکروسافت و ارائه پچ امنیتی ویندوز XP برای مبارزه با باج افزار دردسرساز

باج افزار WannaCry با استفاده از حفره های امنیتی که در ویندوز وجود دارد، فایل های کاربران را رمزگذاری کرده و برای جلوگیری از حذف داده ها، 300 دلار به صورت بیت کوین طلب می کند. در ادامه با فيسيت همراه باشيد.

هک گسترده باج افزار WannaCry در سراسر جهان

به گزارش فيسيت، به نقل از ديجياتو، این باج افزار با استفاده از حفره های امنیتی که در ویندوز وجود دارد، فایل های کاربران را رمزگذاری کرده و برای جلوگیری از حذف داده ها، 300 دلار به صورت بیت کوین طلب می کند. در ادامه با فيسيت همراه باشيد.

از روز گذشته حملات سایبری بی‌سابقه‌ای در کل جهان با سوءاستفاده از نشت اطلاعات از آژانس امنیت ملی آمریکا آغاز شده است.

ماجرا از آنجا آغاز شد که چند ماه قبل یک گروه هکری روش‌های مورد استفاده آژانس امنیت ملی آمریکا برای نفوذ به رایانه‌ها و سرقت اطلاعات از آنها را افشا کردند. این امر منجر به آن شد که برخی آسیب‌پذیری‌های سیستم‌عامل ویندوز که توسط آژانس امنیت ملی آمریکا به منظور جاسوسی سایبری و حمله به شبکه‌های رایانه‌ای مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد هم افشا شود. طراحان بدافزار مذکور که WannaCry نام دارد، برای باز کردن قفل رایانه‌ها حداقل ۳۰۰ دلار درخواست کرده‌اند.

یکی از مهمترین قربانیان این باج افزار، سیستم هایی بودند که هنوز از نسخه های قدیمی ویندوز مانند XP و Server 2003 استفاده می کردند. مایکروسافت برای رفع حفره‌های امنیتی افشا شده توسط هکرها وصله‌هایی را عرضه کرده، اما کاربرانی که این وصله‌ها را نصب نکرده‌اند، به طور جدی در معرض خطر هستند.

باج افزار WannaCry باعث شد مایکروسافت واکنش نشان دهد!

مایکروسافت در اقدامی غیر معمول، می خواهد برای سیستم عامل های قدیمی خود پچ هایی را به صورت عمومی جهت رفع مشکل امنیتی موجود ارائه کند.

«فیلیپ میسنر» مدیر یکی از گروه های امنیتی مایکروسافت می گوید:«ما از دیدن افراد و سازمان هایی که مورد حملات سایبری قرار گرفتند متأثر شدیم. به خاطر پتانسیل های موجود برای آسیب دیدن مشتریان و شرکت های مربوط، تصمیم گرفتیم بروزرسانی های امنیتی لازم را برای پلتفرم های قدیمی تر نیز عرضه کنیم.»

متخصصان حوزه معتقدند افرادی که در پس حملات دیروز قرار دارند نتوانسته اند بیش از 20000 دلار به جیب بزنند، اما به هر حال این اتفاق زنگ خطری برای همه آنهایی بود که بروزرسانی ها و پچ های امنیتی را جدی نمی گیرند.

چنین اقدامی از سوی مایکروسافت بسیار عجیب به نظر می رسد، اما وسعت حملات صورت گرفته نیز به همین اندازه عجیب است.

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر