ویژگی اج سنس و عملکرد آن در گوشی «اچ‌تی‌سی یو 11» تشریح شد

ویژگی اج سنس و عملکرد آن در گوشی «اچ‌تی‌سی یو 11» تشریح شد

ویژگی اج سنس در htc u 11، به كاربران اجازه ميدهد تا با فشار دادن گوشی در دست خود، برخی قابلیت‌ها و ویژگی‌ها را فعال نموده و یا اپلیکیشن خاصی را اجرا نمایند. در ادامه با فيسيت همراه باشيد.

 آخرین پرچمدار اچ‌تی‌سی قادر به تشخیص سطوح مختلف فشاراست.

به گزارش فيسيت، به نقل از ديجي رو، اين قابليت در htc u 11، به كاربران اجازه ميدهد تا با فشار دادن گوشی در دست خود، برخی قابلیت‌ها و ویژگی‌ها را فعال نموده و یا اپلیکیشن خاصی را اجرا نمایند. در ادامه با فيسيت همراه باشيد.

آیا به نظر شما این تنها یک حقه برای خالی کردن جیب کاربران است؟

“فشار برای باهوش‌ها” (Squeeze for the brilliant) شعاری بود که کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی حدود یک ماه قبل بر روی دعوتنامه رویداد خود درج کرده بود. با اینکه در آن زمان، این عبارت چندان معنادار نبود، اما در حال حاضر که گوشی «اچ‌تی‌سی یو 11» (HTC U 11) به طور رسمی معرفی شده، معنی شعار مذکور نیز روشن شده است.

 با وجود اینکه برخی افراد ممکن است در نگاه اول چنین تصوری راجع به ویژگی «اج سنس» (نام رسمی ویژگی مذکور) داشته باشند، اما به نظر می‌رسد این ویژگی و لبه‌های حساس به فشار اچ‌تی‌سی یو 11، کاملاً کاربردی و به درد بخور خواهد بود.

اج سنس امکان برخی سفارشی سازی‌ها را نیز به کاربر می‌دهد. کارهایی که با استفاده از این ویژگی انجام می‌شوند، کاملاً توسط خود کاربر تعریف شده و می‌توان از آن برای اجرای هر برنامه و اپلیکیشنی استفاده کرد. شما می‌توانید با فشردن گوشی اقدام به باز کردن دوربین، چراغ قوه، و یا حتی فعال نمودن دستیارهای مجازی از قبیل گوگل اسیستنت و یا آمازون الکسا، نمایید.

همچنين در هنگام عکس گرفتن به جای لمس صفحه نمایش، تنها می‌توان با فشار دادن گوشی در دست خود، اقدام به ثبت عکس نمود که به ویژه در هنگام تهیه عکس‌های سلفی می‌تواند بسیار مفید باشد. نکته جالب دیگر در مورد استفاده از این ویژگی این است که حتی خیس بودن گوشی و یا پوشیدن دستکش نیز مشکلی برای کاربر ایجاد نخواهد کرد.

ویژگی اج سنس

در حالی که اج سنس نسبت به محل فشرده شدن لبه اچ‌تی‌سی یو 11 حساس نیست، اما قادر به تشخیص میزان فشار وارد شده بود و بدین ترتیب می‌توان چندین کارکرد جداگانه را برای آن تعریف کرد. حتی امکان تعیین مقدار نیروی مورد نیاز برای اجرای یک دستور نیز وجود دارد.

اج سنس چگونه کار می‌کند؟

اچ‌تی‌سی اقدام به تعبیه آرایه‌ای از سنسورهای فشار در کناره‌های گوشی نموده که خوشبختانه این سنسورها کاملاً دقیق بوده، مصرف برق بسیار کمی دارند، و بنا به ادعای شرکت سازنده، به مرور زمان عملکرد آن‌ها کاهش نخواهد یافت.

 نکته تقریباً منفی در رابطه با اج سنس

این ویژگی ممکن است با قاب‌های محافظ چندان سازگاری نداشته و بنابراین کاربران در انتخاب قاب برای گوشی خود با محدودیت‌هایی روبرو باشند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر