هشدار درباره نسخه جدید گوگل کروم

هشدار درباره نسخه جدید گوگل کروم

در نسخه جدید مرورگر کروم یک تهدید جدی برای امنیت کاربران نسخه تحت سیستم عامل تلفن همراه این مرورگر کشف شده است. در ادامه با فيسيت همراه باشيد.

 مرورگر کروم به اين دليل كه به عنوان یکی از مرورگرهای پر مخاطب و پر کاربرد در بین کاربران شناخته شده است یکی از اهداف قابل توجه هکرها مي باشد!

به گزارش فيسيت، به نقل از سايبران، در نسخه جدید مرورگر کروم یک تهدید جدی برای امنیت کاربران نسخه تحت سیستم عامل تلفن همراه این مرورگر کشف شده است. در ادامه با فيسيت همراه باشيد.

تنها چند هفته بعد از انتشار خبر آسیب پذیری مروگر کروم در مقابل حمله های فیشینگ، اخیراً خبرهایی در خصوص اشکالات عمده نسخه تلفن همراه این مرورگر برای ورود هکرها به تلفن همراه کاربران منتشر شده است که باعث نگرانی بسیاری شده است.

 نسخه جدید این مرورگر موفق که تا کنون کاربران زیادی را به خود جلب کرده است، حاوی نوعی بد افزار Andr/SandRat-C است که می‌تواند امنیت بر پایه امضای دیجیتال را دور بزند. با استفاده از این دور زدن هکر می‌تواند به راحتی وارد محیط دستگاه کاربر شده و به محتویات دستگاه کاربر از جمله پیام‌ها و سایر اطلاعات شخصی دستگاه دسترسی داشته باشد.

اولین نسخه هک شده مرورگر کروم اولین بار در سال ۲۰۱۵ میلادی یعنی نزدیک به دو سال پیش شناسایی شد. در آن زمان کاربران کمتری از گوگل پلی به عنوان مرجعی برای خرید و دانلود اپلیکیشن های تلفن همراه استفاده می کردند. اما امروزه تعداد کاربران فروشگاه اپلیکیشن گوگل پلی بسیار زیاد تر از افرادی است که از مراجع غیر رسمی اقدام به دانلود اپلیکیشن می کنند و حالا خوشبختانه آن دسته از مرورگرهایی که از طریق فروشگاه اپلیکیشن گوگل پلی دریافت می شوند فاقد چنین بد افزاری هستند و به جرات می توان گفت نسخه های دریافت شده از این فروشگاه اپلیکیشن هیچ نوع آلودگی ندارند. بنابراین آن دسته از کاربرانی که مرورگر کروم خود را از این فروشگاه دانلود کرده اند به هیچ عنوان نباید نگرانی در این خصوص داشته باشند.

 متأسفانه با وجود اینکه نسخه هک شده این اپلیکیشن در گوگل پلی وجود ندارد اما آن دسته از مرورگرهایی که گوگل پلی توسط کاربران دانلود و تهیه می‌شوند آلوده به نوعی بد افزار دیگر به نام Andr/Rootink-Ah هستند. هر چند نسخه هک شده مرورگر کروم جزء اپلیکیشن های قابل تهیه در گوگل پلی نیست اما موسسه Sophoslab توانسته ۷۰۰ نوع اپلیکیشن را که می‌توانند آلوده به بدافزارها باشند، در لیست اپلیکیشن های ارائه شده توسط گوگل پلی شناسایی کند.

نسخه آلوده این مرورگر از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با نسخه های سالم ندارند و از این رو شناسایی نسخه های حاوی بد افزار برای کاربران بسیار مشکل است.

 گوگل ۲۹۲ نمونه از این ۷۰۰ اپلیکیشن را از لیست اپلیکیشن های ارائه‌شده توسط این فروشگاه حذف کرده است اما هنوز حدود ۴۰۰ اپلیکیشن دیگر باقی است.

 

 

 

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر