یک ترفند گوگل مپس که هر دوچرخه سوار باید بداند

یک ترفند گوگل مپس که هر دوچرخه سوار باید بداند

با قابلیت جدید گوگل مپس می توانید ارتفاع و پستی و بلندی های مسیر خود را بیابید.

گوگل مپس قابلیت های بسیار جالبی برای دوچرخه سواران دارد

دوچرخه سواری ورزشی بسیار خوب است، اما وقتی که مجبورید یک سربالایی را بالا بروید حسابی عرق شما را در می آورد. به همین دلیل باید از قابلیت های گوگل مپس برای دوچرخه سواران استفاده کنید. 

در کنار مسیرهای دوچرخه سواری که بهترین راه ها را به شما معرفی می کند گوگل مپس می تواند سطح ارتفاع با توجه به داده های جغرافیایی به شما نشان دهد. اگر به دنبال بهترین راه ها برای دوچرخه سواری هستید از این اطلاعات استفاده کنید. 
سطح ارتفاع روی هردو نسخه گوگل مپس اندروید و وب موجود است. 

یافتن یک جاده مناسب دوچرخه سواری

در ابتدا یک جاده را در گوگل مپس مشخص کرده و می بینیم که هموار ترین راه کدام است. 
مکان کنونی خود را وارد کرده و یا به گوگل مپس اجازه دهید که مکان شما را بیابد. مقصد خود را در مکان مخصوص جست و جو وارد کنید. شما می توانید مقصد را انتخاب کنید و جاده بین این دو مکان را بیابید. 

google maps


روی آیکون " Cycling" یا رانندگی را که در میان آیکون های بالا قرار دارد کلیک کنید. آیکون های دیگر شامل رانندگی، ترانزیت، پیاده روی و پرواز می شود. 
داده های مربوط به ارتفاع در یک گراف کوچک در سمت چپ نقشه روی دسکتاپ دیده می شود. روی جزئیات یا (Details) کلیک کنید تا جاده را گسترش دهید. اطلاعات مربوط به ارتفاع برای هر نقطه جاده نشان داده می شود. گوگل مپس به شما نشان می دهد که نقاط بلندتری که بهتر است از دوچرخه پیاده شوید و آن را با خود ببرید کجاها می باشند. 

google maps


گراف و اعداد به شما کمک می کنند چرا که بالاترین و پایین ترین ارتفاع و میزان تغییر ارتفاع را در جاده به شما نشان می دهند. البته باید بدانید که گوگل مپس تنها تغییرات ارتفاع ملموس را در جاده به شما نشان می دهد. 

Graphes of Google maps


در بعضی مواقع، شاید تا چند متر را به شما نشان دهد. اما اگر مارکر را در طول خط آبی جاده روی نقشه بکشید می توانید تغییر ارتفاع را به طور دقیق تر مشاهده کنید. 

آیا شما یک دوچرخه سوار حرفه ای هستید؟ 

دوچرخه سواران حرفه ای مشکلی با تپه ها ندارند، چرا که می دانند که بعد از هر سربالایی سخت یک سرپاینی لذت بخش نیز وجود دارد. به هر حال زمان بعدی که تصمیم گرفتید سوار دوچرخه شوید از گوگل مپس استفاده کنید.  سایت های مخصوص دوچرخه سواری و اپلیکیشن های دوچرخه زیادی وجود دارند که به شما کمک می کنند بهترین مسیرها را برای دوچرخه سواری بیابید و گوگل مپس یکی از آن هاست. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر