بهترین اپلیکیشن های کتابخوان الکترونیکی برای ویندوز 10

بهترین اپلیکیشن های کتابخوان الکترونیکی برای ویندوز 10

بهترین اپلیکیشن های کتابخوان الکترونیکی ویندوز 10 کدام ها هستند؟ اگر اهل خواندن کتاب های الکترونیکی هستید این مقاله را بخوانید.

بهترین کتابخوان های موجود در ویندوز استور کدام ها هستند؟

کتاب های الکترونیکی مزایای بسیار بیشتری نسبت به کتاب های فیزیکی دارند، اما برای استفاده بهینه از آن ها نیاز به یک اپلیکیشن کتابخوان خیلی خوب دارید. 

اگر از یک دستگاه ویندوز 10 استفاده می کنید گزینه های پیش روی شما به ویندوز استور محدود می شوند. البته می توانید از منابع دیگر اپلیکیشن دانلود کنید اما اگر به دنبال راه راحت هستید دانلود از ویندوز استور بهترین گزینه پیش روی شماست. 
کدام اپلیکیشن های کتابخوان در ویندوز استور موجود هستند و کدام یک مناسب شماست؟ در این مقاله نقاط مثبت و منفی چندتا از این اپلیکیشن ها را بررسی می کنیم. 

نوک (NOOK)

نوک را می توان رقیب اصلی کیندل آمازون دانست. این کتابخوان کتابخانه ی خیلی بزرگی از کتاب های الکترونیکی دارد ( البته به خوبی کتابخانه آمازون نیست). 
برای استفاده از این اپلیکیشن به یک حساب کاربری نوک نیاز ندارید، اما برای دانلود کتاب ها به آن نیاز دارید. بدون حساب کاربری می توانید کتاب های ePub و PDF خود را دانلود کنید. کافی است که روی صفحه خانه کلیک راست کرده تا گزینه های پیش روی خود را برای وارد کردن نام کتاب ها ببینید. 

nook


رابط کاربری خواندن آن بسیار عالی است. می توانید تعداد سطرها را انتخاب کنید، بین خط ها فاصله بیندازید، متن را تنظیم کنید و خیلی کارهای دیگر. هنگام خواندن منو تنظیمات ناپدید می شود اما به راحتی می توانید با ضربه زدن در وسط صفحه آن را باز گردانید. شما می توانید قسمت های مهم را بوک مارک کرده و یا حاشیه نویسی کنید. 

nook


یک چیز عجیب درمورد این اپلیکیشن این است که همیشه به صورت تمام صفحه اجرا می شود و مانند دیگر اپلیکیشن های ویندوز10 نمی توانید اندازه ی آن را تغییر دهید. اگر یک دستگاه با صفحه بزرگ داشته باشید این موضوع می تواند آزارتان دهد اما اگر دستگاه ویندوز شما کوچک است این تنظیمات برای خواندن کتاب الکترونیکی کاملاٌ مناسب است. 

کوبو (Kobo)

پس از نوک ، کوبو پرطرفدار ترین اپلیکیشن است. کتابخانه آن کوچک است اما کتاب های خیلی خوبی در آن یافت می شود. شما همیشه می توانید کتاب های ePubs خود را با آن بخوانید. 

kobo


رابط کاربری کوبو ساده است، اما می توان گفت که زیادی ساده است. یک نقطه منفی که بیشتر اپلیکیشن های ویندوز دارند این است که دکمه های آن ها آیکون های گیج کننده دارند. برای مثال دکمه وارد کردن کتاب های الکترونیکی به کودو در زیر است و فلش عقب بین فلش تازه سازی ( رفرش) و تنظیمات قرار دارد! 

kodo


درمورد رابط کاربری خواندن، کوبو هیچ مشکلی ندارد. این اپلیکیشن دارای تنظیماتی برای حالت روز و شب و همچنین تنظیم متن، ستون ها و اندازه متن دارد. گزینه های شخصی سازی صفحه مانند اپلیکیشن های دیگر نیست اما هنوز هم گزینه های زیادی دارد. 
متأسفانه برای استفاده از اپلیکیشن به یک حساب کاربری کوبو نیاز دارید، در نتیجه این اپلیکیشن بیشتر برای کسانی مناسب است که یک تبلت کتابخوان فیزیکی کوبو نیز دارند. 

فردا (Freda) 

فردا تنها اپلیکیشن در این لیست است که شما را مجبور نمی کند که یک حساب کاربری بسازید. کار اصلی این اپلیکیشن یافتن کتاب های الکترونیکی خودتان از دیگر منابع و باز کردن آن ها در اپلیکیشن فدرا است. این اپلیکیشن کتاب هایی که در فرمت ePub, FB2, HTML, or TXT هستند را باز می کند. نقطه عجیب اینجاست که این اپلکیشن فرمت PDF را پشتیبانی نمی کند. 

freda


صفحه خانه فردا به شدت شلوغ است. آیکون های زیادی در قسمت سمت چپ و پایین وجود دارد که عملکرد همه ی آن ها دقیقاٌ مشخص نیست، مگر این که خودتان همه را امتحان کنید. 

freda


رابط کاربری خواندن آن به شدت قابل شخصی سازی است اما گزینه های خیلی زیاد باعث شده که دیگر کاربر دوست نباشد. شما حتی می توانید رنگ کاغذ و متن را نیز خودتان تغییر دهید. گشتن در این اپلیکیشن کمی کار دشواری است. 
به طور کلی فردا یک اپلیکیشن به شدت قابل شخصی سازی است برای کسانی که نیازمند یک فروشگاه کتاب الکترونیکی نیستند و یا نمی خواهد به یک پلت فرم محدود شوند. این اپلیکیشن زیباترین اپلیکیشن دنیا نیست. 

اوردرایو (OverDrive) 

اوردرایو یک کتابخانه است که نیاز به یک کارت یا حساب کاربری برای کتابخانه محله شما ندارد. 

overdrive


این اپلیکیشن فرمت های CSM, ODM, ePub و MP3 ( برای کتاب صوتی) را پشتیبانی می کند، اما هرچیزی در این اپلیکیشن شما را تشویق می کند تا کتاب های کتابخانه را بخوانید. این اپلیکیشن پایگاه داده بزرگی از وبسایت های کتابخانه دارد و می تواند از طریق اپلیکیشن شما را به هر کدام از آن ها هدایت کند تا کتاب به امانت بگیرید و آن ها را به اور درایو منتقل کنید. 

overdrive

 

آمازون کیندل چطور؟

متأسفانه آمازون اپلیکیشن ویندوز را در تاریخ اکتبر 2016 از ویندوز استور بیرون آورد. شما هنوز هم می توانید کیندل برای کامپیوتر شخصی را دانلود کنید اما کیندل برای ویندوز8 دیگر وجود ندارد. شما همچنین می توانید از Kindle Cloud Reader یا کیندل مخصوص فضای ابری برای دیگر سیستم عامل های دسکتاپ استفاده کنید. 
کیندل برای کامپیوتر شخصی (Kindle for PC) اپلیکیشن بدی نیست، در اصل از بسیاری از گزینه های موجود در ویندوز استور بهتر است. کتابخانه کتاب الکترونیکی ویندوز با بقیه اپلیکیشن ها قابل مقایسه نیست، اما خود اپلیکیشن بسیار انعطاف پذیر است. تنها مشکل این است که نمی توانید ePubs ها را وارد آن کنید و یا بخوانید ( اما می توانید فایل های PDF را وارد آن کرده و بخوانید). 

کدام یک از همه بهتر است؟

هیچ برنده واقعی وجود ندارد. همه این اپلیکیشن ها جنبه های مثبت و منفی دارند. اپلیکیشن نوک از نظر کتابخانه و سادگی بهترین است. با این حال فردا برای کسانی مناسب است که نمی خواهند به یک استور یا فروشگاه محدود شوند. اوردرایو برای کسانی مناسب است که دوست دارند کتاب های کتابخانه های مختلف را بخوانند. 
اپلیکیشن کیندل می تواند بهترین انتخاب باشد اگر مشکلی نداشته باشید که اپلیکیشنی را دانلود کنید که در ویندوز استور موجود نباشد. کلکسیون کتاب الکترونیکی آمازون با دیگر اپلیکیشن ها قابل مقایسه نیست و با کتابخوان الکترونیکی کیندل فیزیکی شما همگام سازی می شود. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر