نوت‌های پاک شده از اپلیکیشن Note آیفون در فضای ابری iCloud باقی می مانند

نوت‌های پاک شده از اپلیکیشن Note آیفون در فضای ابری iCloud باقی می مانند

اپل ادعا کرده نوت ها پس از گذشت 30 روز به صورت دائمی از اپلیکیشن Notes پاک می‌شوند، اما این بررسی نشان می دهد که اگرچه این نوت‌ها به ظاهر از دستگاه iOS شما پاک می‌شوند، هم چنان در فضای ذخیره سازی ابری اپل وجود دارند.

به گزارش فيسيت، به نقل از تك شات، شرکت روسی Elcomsoft که سابقه خوبی در زمینه پیدا کردن نواقص امنیتی موجود در نرم افزارهای اپل دارد این بار کشف کرده است که نوت‌هایی که در اپلیکیشن Notes نوشته شده‌ و با iClound سینک شده‌اند حتی پس از اینکه کاربر آنها را پاک کند و با گذشت دوره 30 روزه نگهداری آنها در بخش Recently Deleted، هم چنان در حافظه باقی می مانند.
 
این در حالی است که اپل ادعا کرده نوت ها پس از گذشت 30 روز به صورت دائمی از اپلیکیشن Notes پاک می‌شوند، اما این بررسی نشان می دهد که اگرچه این نوت‌ها به ظاهر از دستگاه iOS شما پاک می‌شوند، هم چنان در فضای ذخیره سازی ابری اپل وجود دارند.
 
البته در حال حاضر، خوشبختانه تنها راه دسترسی به این نوت‌های ذخیره شده در iCloud، ابزار Phone Breaker شرکت Elcomsoft است، ابزاری که می‌تواند تمامی نوت‌های موجود در iCloud را دانلود و ذخیره کند.
 
هنوز مشخص نیست که تاریخ نگهداری از این نوت‌ها پس از پاک شدن آنها از پوشه Recently Deleted چقدر است. در یک مورد، شرکت Elcomsoft نوت هایی که در سال 2015 میلادی پاک شده بودند را پیدا کرده است و در یک مورد دیگر تنها دو هفته از از بازه انقضای 30 روزه آنها میگذشته است.
 
اپل از این موضوع باخبر شده است و انتظار می‌رود که طی روز های آتی آن را برطرف کند.

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر