آیا اپل باید نگران پیشرفت‌های گوگل باشد؟

آیا اپل باید نگران پیشرفت‌های گوگل باشد؟

کمپانی گوگل در حال شکست دادن دستیار سیری اپل و نیز پیشرفت در ابزار یک خانه هوشمند است و اپل باید فکری برای مقابله با رقیب سنتی خود بکند. در ادامه با فيسيت همراه باشيد.

کمپانی گوگل هفته پیش و در طی کنفرانس توسعه دهندگان I/O نوآوری‌های خود را به معرض نمایش گذاشت و زنگ خطر را برای رقبای خود از جمله اپل به صدا درآورد.

به گزارش فيسيت، به نقل از ديجي رو، کمپانی گوگل در حال شکست دادن دستیار سیری اپل و نیز پیشرفت در ابزار یک خانه هوشمند است و اپل باید فکری برای مقابله با رقیب سنتی خود بکند. در ادامه با فيسيت همراه باشيد.

گوگل توانسته در زمینه دستیارهای شخصی، واقعیت مجازی، خانه هوشمند و سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو اپل را پشت سر بگذارد و از عدم نوآوری اپل در این بخش‌ها بهترین استفاده را ببرد. این غول جست و جو و نرم‌افزار، گام‌های بزرگی در زمینه هوش مصنوعی با Assistant، جست و جو و تشخیص تصویر با Google Lens، وبگردی با Instant Apps و جست و جوی شغل با موتور جست و جو گر گوگل برداشت.

کمپانی اپل پانزدهم خرداد کنفرانس توسعه دهندگان خود را برگزار می‌کند و این بهترین زمان برای اهالی کوپرتینو است تا باز هم بتواند به رقابت با گوگل و البته مایکروسافت ادامه دهد و اپل می‌تواند در این فرصت از بهبودهای سیستم عامل iOS، دستیار Siri، ساعت هوشمند و خانه هوشمند رونمایی کند.

گوگل با استفاده از دیتابیس وسیعی که در اختیار دارد، قصد دارد تا کنترل پلتفرم‌هایی را که دیگر کمپانی‌ها توسعه داده‌اند در دست بگیرد اما اپل ترجیح می‌دهد تا به بسته قابل اعتماد خود کفایت کند و این موضوع بدین معناست که رسیدن به اهداف زمان بیشتری می‌طلبد.

علت برتری کنونی گوگل چیست؟ و چرا اپل باید کنفرانس WWDC را جدی بگیرد؟

خانه هوشمند:

 اسپیکر هوشمند گوگل هوم ویژگی‌های دارد که حتی آن را در مقابل خانواده اکو آمازون هم برتری می‌بخشد. به عنوان مثال این اسپیکر صدای فرد گوینده را تشخیص می‌دهد و امکان برقراری تماس تنها با صدا از طریق آن فراهم شده است. البته اپل هم ابزار HomeKit خود را دارد اما منتظر محصول قدرتمندتری را داریم که قابلیت رقابت با گوگل هوم را داشته باشد.

خانه هوشمند

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده:

ظاهراً اپل قصد دارد واقعیت ترکیبی را به دوربین آیفون بعدی بیاورد اما گوگل هم اکنون یک هدست واقعیت مجازی، یک گوشی هوشمند هماهنگ با واقعیت مجازی و نیز دو گوشی هماهنگ با واقعیت افزوده دارد.

واقعيت مجازي

دستیار مجازی:

ابزار جست و جوی صوتی گوگل جایگزین خوبی برای Siri اپل است چراکه دقت بالاتری دارد و در بیشتر موارد پاسخ مناسبی ارائه می‌دهد. نسل بعدی Google Assistant به شما اجازه می‌دهد تا موضوع مورد نظر خود را تایپ کنید و با Google Lens آنها را تشخیص دهید. البته احتمالا  در آینده این امکان را خواهید داشت تا از طریق اسیستنت، حتی سفارش غذا بدهید. دستیار گوگل به زودی به آیفون هم خواهد آمد.

تصاویر:

گوگل به تازگی آپدیت‌های خوبی برای اپلیکیشن فوتوز (Photos) خود عرضه کرده اما بیشتر تغییرات حول Google Lens می‌چرخند، ابزاری که به راحتی می‌تواند اشیا و مکان‌ها را تشخیص دهد. این ابزار با فوتوز و اسیستنت گوگل تعامل دارد.

photos

جست و جو و دیتابیس:

یکی از بازوهای اصلی قدرت گوگله ابزار جست و جو و دیتابیس قدرتمند آن است. گوگل در کنفرانس I/O اعلام کرد که جست و جوی مشاغل در موتور جست و جو گر آن، راحت‌تر خواهد شد.

مرورگر کروم:

این مرورگر با گوشی موبایل سینک می‌شود و امکان استفاده از آن در سایر دستگاه‌ها هم وجود دارد (مرورگر سافاری اپل در اندروید قابل استفاده نیست.). گوگل اعلام کرده که مرورگر کروم را به زودی به واقعیت مجازی خواهد آورد.

خودرو:

اندروید در حال کار بر روی قابلیتی است که بتوانید سیستم اطلاعات سرگرمی خودروی خود را بر روی سیستم عامل اندروید اجرا کنید. این، با اپل کارپلی و اندروید اتو متفاوت است، هر دو اینها وقتی گوشی را به داخل گوشی می‌آورید، محتوا را تغییر می‎دهد.

محصولات اپل بدون هیچ مشکلی آخرین نسخه از سیستم عامل و به روز رسانی‌های نرم‌افزاری را دریافت می‌کنند، اما گوگل به دلیل حضور سازنده‌های دیگر، در ارائه آخرین نسخه سیستم عامل با مشکل مواجه است چراکه هر کدام از کمپانی‌ها از رابط کاربری و نرم‌افزار خاص خود استفاده می‎‌کنند. اپل هیچ شانسی برای رقابت با گوگل در بحث جست و جوی اینترنتی ندارد اما باید تلاش خود را برای بهتر شدن در زمینه‌های دیگر از جمله واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به کار گیرد. اپل این شانس را هم دارد که هیجان بیشتری به نسخه جدید سیستم عامل گوشی خود (احتمالا iOS 11) تزریق کند تا در برابر اندروید O حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

apple


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر