محققان انگلیسی معتقدند که اسنپ چت و اینستاگرام اثر روحی منفی روی نوجوانان و جوانان می گذارد

محققان  انگلیسی معتقدند که اسنپ چت و اینستاگرام اثر روحی منفی روی نوجوانان و جوانان می گذارد

محققان انگلیسی از اثر منفی اینستاگرام و اسنپ چت بر روی جوانان می گویند.

اسنپ چت و اینستاگرام منفی ترین اثر روحی را در بین شبکه های اجتماعی روی جوانان می گذارند. 

این سؤال که اینترنت و شبکه های اجتماعی چه تأثیری روی روحیه ما دارد همیشه مورد بحث بوده است. حال  با وجود همه ی مزایایی که شبکه های اجتماعی دارند تحقیقات نشان می دهد که این وبسایت ها و اپلیکیشن ها می توانند اثرات مخربی روی نسل جوان تر داشته باشد. 
محققان انجمن سلطنتی بهداشت عمومی انگلستان در این زمینه مطالعه ای را روی 1479 جوان و نوجوان انگلیسی بین سنین های 14 تا 24 سال انجام داده اند. در این پژوهش از جوانان و نوجوانان پرسیده شد که شبکه های اجتماعی چه تأثیری روی سلامت روحی آن ها داشته است و مواردی مانند تصویر بدن، کم خوابی، زورگیری، خود شناسی و غیره مورد بررسی قرار گرفته اند. 
نتایج این تحقیقات بسیار جالب است. طبق تحقیقات یوتوب شبکه اجتماعی است که بیشترین تأثیر مثبت را روی جوانان انگلیسی داشته است. از طرف دیگر محققان معتقدند که اسنپ چت و اینستاگرام مخرب ترین تأثیر را روی جوانان انگلیسی دارد. 

یوتوب اسنپ چت اینستاگرام


دلیل مخرب بودن این دو شبکه اجتماعی تکیه این پلت فرم ها روی عکس و تصویر است. محققان معتقدند که تکیه شبکه های اجتماعی روی تصویر باعث می شود که کودکان دچار مشکلات روحی مانند استرس، افسردگی و حس تنهایی شوند. 

پس راه حل این مشکل چیست؟

محققان سه راه حل پیش روی ما گذاشته اند که می تواند اثرات منفی شبکه های اجتماعی را کاهش دهد: 
اول این که شرکت های خدمات شبکه های اجتماعی می توانند در طی پیامی به کاربران هشدار دهند که هر چند وقت یک بار گوشی خود را کنار گذاشته و به کاری دیگر بپردازند. علاوه بر آن این شرکت ها می توانند با توجه به مطالبی که کاربران پست می کنند کسانی را که مشکل روحی دارند شناسایی کنند. در نهایت شرکت ها می توانند تصاویری که تغییر داده شده اند (برای مثال فوتوشاپ شده اند) را نشانه گذاری کنند تا مشکلاتی را مانند نارضایتی از ظاهر کاهش دهند. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر