مروری بر محصولات معرفی شده در مراسم 2 خرداد مایکروسافت

مروری بر محصولات معرفی شده در مراسم 2 خرداد مایکروسافت

غول‌های بزرگ فناوری در جهان در طول سال کنفرانس‌های متعددی را در جهت معرفی محصولات جدید و ترسیم خط و مشی سایر شرکای سخت افزاری و توسعه دهندگان شخص ثالث برگزار می‌کند. مایکروسافت نیز که به عنوان بزرگ‌ترین شرکت نرم افزاری جهان شناخته می‌شود در طول یک سال دست کم 4 کنفرانس اختصاصی برای توسعه دهندگان سیستم عامل ویندوز برگزار می‌کند.

غول‌های بزرگ فناوری در جهان در طول سال کنفرانس‌های متعددی را در جهت معرفی محصولات جدید و ترسیم خط و مشی سایر شرکای سخت افزاری و توسعه دهندگان شخص ثالث برگزار می‌کند. مایکروسافت نیز که به عنوان بزرگ‌ترین شرکت نرم افزاری جهان شناخته می‌شود در طول یک سال دست کم 4 کنفرانس اختصاصی برای توسعه دهندگان سیستم عامل ویندوز برگزار می‌کند.

اگر پیگیراخبار رویدادهای منتشر شده در فیسیت بوده باشید، بدون شک در جریان هستید که مایکروسافت سال 2017 را با خیلی از مراسم‌های مختلف برای توسعه دهندگان و معرفی محصولات و سرویس‌های جدید خود آغاز کرده و در همین راستا نیز به تازگی در مراسمی در شانگهای چین از نسخه به روز شده سرفیس برو رونمایی کرده است.

محصولات معرفی شده در مراسم 2 خرداد مایکروسافت

سرفیس پرو جدید

سرفیس پرو جدید

مهم‌ترین محصولات معرفی شده در مراسم 2 خردادماه مایکروسافت، نسخه به روز شده و ارتقا یافته تبلت سرفیس پرو و و یندوز 10 مخصوص کشور چین هستند. همان‌طور که میدانید مایکروسافت در سال 2015 با معرفی رده جدیدی از گجت‌ها که به نوعی تلفیقی از تبلت‌ها و لپ تاپ بود، توانست شیوه جدیدی از تعامل کاربران اینترپرایز را برای انجام کارهای اداری ایجاد کند.

گل سرسبد این محصولات تبلت هیبریدی سرفیس پرو است که تاکنون 4 نسل از آن معرفی شده و ردموندی‌ها در شانگهای نسخه به روز شده آن را در معرض دید عموم قرار دادند. دلیل اضافه نشدن پسوند 5 به سرفیس پرو جدید، انقلابی نبودن و عدم به کار گیری فناوری‌های چشمگیر در این محصول عنوان شده است. مایکروسافت به نوعی سعی کرده تا با ارتقا بخش پردازنده و بالا بردن ظرفیت باتری سرفیس پرو جدید، بر فروش آیپ‍‌د و مک بوک ایر اپل تأثیر گذارد و در سوی دیگر علاقه‌مندان به برند خود را که مدت‌ها از عدم معرفی مدل جدید از تبلت مشهور این شرکت گله‌مند هستند را راضی نگاه دارد.

 با نگاهی سطحی بر سرفیس پرو جدید، آن را دستگاهی شبیه به سرفیس پرو 4 عنوان خواهید کرد، اما با بررسی مشخصات فنی و سخت افزار داخل بدنه این تبلت هیبریدی، به تفاوت آن با مدل پیشین پی خواهید برد. پیش از پرداختن به ویژگی‌های مدل جدید سرفیس پرو، بهتر است به جدول مشخصات این محصول نگاهی اجمالی داشته باشیم.

صفحه‌ی نمایش

نمایشگر 12.3 اینچ پیکسل سنس
قابلیت دریافت 10 لمس به‌صورت هم‌زمان

رزولوشن

2736×1824 پیکسل
تراکم 267 پیکسل بر اینچ
نسبت تصویر 3:2

سیستم عامل

ویندوز 10

پردازنده

 Intel Core m3 7Y30 نسل 7
Intel Core i5-7300U نسل 7
Intel Core i7-7660U نسل 7

فضای ذخیره‌سازی

128GB, 256GB یا 512GB SSD

حافظه‌ی رم

4GB, 8GB یا 16GB RAM
1866Mhz LPDDR3

گرافیک

Core m3 and Core i5: Intel HD graphics 620
Core i7: Intel Iris Plus Graphics 640

دوربین پشت

8 مگاپیکسل
فوکوس خودکار
فیلم‌برداری فول اچ‌دی

دوربین جلو

5 مگاپیکسل
ضبط ویدئوی فول‌ اچ‌دی
سازگاری با فناوری Windows Hello

اسپیکر

اسپیکرهای استریو به همراه Dolby Audio Premium

پورت‌ها

یک عدد پورت USB 3.0 سایز کامل
مینی دیسپلی‌پورت
جک 3.5 میلی‌متری هدفون
Surface Connect
درگاه کارت microSDXC

سنسورها

سنسور نور محیط
شتاب سنج
ژیروسکوپ

شبکه

Wi-Fi: IEEE 802.11 a/b/g/n/ac compatible
LTE
Bluetooth Wireless 4.1 technology

امنیت

تراشه TPM برای مصارف اینترپرایز

عمر باتری

13.5 ساعت

قلم

Surface Pen

وزن

768 تا 784 گرم

ابعاد

 292 میلی‌متر در 201 میلی‌متر در  8.5 میلی‌متر

نسخه ارتقا یافته سرفیس پرو نسبت به نسل قبل تغییر ظاهری چندانی نکرده، با این حال لولای آن به طور کلی مجدد طراحی مهندسی شده است. همچنین مایکروسافت ادعا می‌کنید که نسخه‌ جدید سرفیس  پرو حدودا 2.5 برابر سریع‌تر از سرفیس‌ پرو 3 است که در سال 2014 میلادی برای عموم عرضه گشته است. این شرکت اعلام کرده که سرفیس پرو جدید نسبت به نسل قبلی 800 تغییر و ارتقا را تجربه کرده است.

در سوی دیگر سرفیس پرو 2017 تغییرات و به روز رسانی سخت افزاری خوبی را به خود دیده؛ به عنوان مثال این محصول اکنون به نسل هفتم تراشه‌های اینتل موسوم به Kaby Lake است. مایکروسافت همچنان از فلز منیزیوم در ساخت سرفیس پرو جدید استفاده کرده و رابط مغناطیسی را برای اتصال کیبورد برگزیده است. نمایشگر این محصول 12.3 اینچی با فناوری PixelSenseTM با رزولوشن 2736 در 1824 پیکسل و نسبت تصویر 3: 2 و پشتیبانی از لمس هم‌زمان ده انگشت است.

کاربران می‌توانند بر اساس نیاز خود یکی از کانفیگ های پردازنده نسل هفتمی اینتل CoreTM m3 7Y30 با کارت گرافیک داخلی Intel® HD Graphics 615، تراشه نسل هفتم اینتل CoreTM i5-7300U با کارت گرافیک داخلی Intel® HD Graphics 620 و پردازنده CoreTM i7-7660U با کارت گرافیک داخلی Intel® IrisTM Plus Graphics 640 را انتخاب کنند.

سرفیس پرو جدید

سرفیس پرو جدید از 16 گیگابایت حافظه رم پشتیبانی کرده و حداکثر می‌توان در آن از 512 گیگابایت حافظه SSD و یک ترابایت حافظه از نوع PCIe NVMe استفاده کرد. نکته قابل توجه آنکه این محصول همچنان با پورت یواس‌بی_سی سازگاری پیدا نکرده و در کناره‌های آن خروجی Surface ConnectTM، کارت خوان microSDXC، جک صوتی 3.5 میلی‌متری، Mini DisplayPort و پورت کاور تعبیه شده است. هنوز مشخص نیست که دانگل USB نوع C مایکروسافت همراه با سرفیس پرو و سرفیس لپ تاپ عرضه می‌شود و یا اینکه به صورت جداگانه به فروش می‌رسد.

برای نخستین بار، در یک سرفیس پرو شاهد پشتیبانی از اتصال شبکه مخابراتی LTE هستیم. دراین  نسخه  LTE از میکرو سیم و eSIM پشتیبانی می‌شود. قیمت نسخه دارای پشتیبانی از نسل چهارم شبکه موبایل به میزان قابل توجهی از سایر نسخه‌های بدون آن بیشتر است. مایکروسافت هنوز قیمت نسخه‌های مختلف تبلت سرفیس پرو جدید و مخصوصاً مدل پردازنده نسخه دارای پشتیبانی از LTE را اعلام نکرده است. احتمال استفاده از یک پردازنده ARM در این نسخه وجود دارد. سرفیس پرو جدید دارای پشتیبانی از LTE تا اواخر سال جاری عرضه خواهد شد.

مایکروسافت باتری این محصول را به طرز چشمگیری ارتقا داده است و اعلام کرده که عمر شارژ باتری آن به 13.5 ساعت افزایش پیدا کرده است. در قاب پشتی سرفیس پرو 2017 یک دوربین 8 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری با وضوح فول اچ‌دی تعبیه شده و این در حالیست که دوربین سلفی آن به یک سنسور 5 مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص چهره با قابلیت سازگاری با Windows Hello تجهیز شده است. البته همچنان شاهد به کار گیری تراشه TPM 2.0 برای تأمین امنیت سازمانی در این محصول هستیم که می‌تواند برای کاربران اداری کارایی به خصوصی داشته باشد.

سرفیس پن

سرفیس پِن یا همان قلم استایلوس سرفیس پرو جدید به واسطه بهبودهایی که در ساخت آن در نظر گرفته شده، عملکرد بسیار دقیقی هنگام تغییر زاویه به نسبت صفحه نمایش به خود می‌گیرد، این قابلیت در کنار طراحی جدید کیک استند سرفیس پرو جدید که با الگو گرفتن از لولای سرفیس استودیو ساخته شده، می‌تواند شیوه تعامل کاربران با این دستگاه را ارتقا بخشد. سرفیس پِن جدید بیش از دو مرتبه دقیق‌تر از نسل قبلی خود است و از سوی دیگر در حدود چهار مرتبه حساسیت بیش‌تری در مقابل فشار دست افراد نشان می‌دهد. مایکروسافت اعلام کرده سطح حساسیت این قلم از 1024 نقطه نسل قبلی، به 4046 نقطه رسیده است!

نکته قابل توجه و البته خوشحال کننده آنکه این قلم به طور مجزا نیز به بازار عرضه خواهد شد و مایکروسافت اعلام کرده که سازگاری کامل آن با سرفیس بوک و سرفیس استودیو در ماه‌های آینده با انتشار یک به روز رسانی فراهم خواهد شد. مایکروسافت همچنین در تایپ کاور جدید سرفیس از پوشش زیبا و جذاب پارچه آلکانترا استفاده کرده است که سبب شده این تایپ کاور نمای لوکس بودن به خود بگیرد.

 طبق اعلام رسمی ردموندی‌ها، سرفیس پرو جدید به صورت هم‌زمان در 25 کشور دنیا عرضه می‌گردد، ساکنین کشورهایی نظیر استرالیا، اتریش، بلژیک، کانادا، چین، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، هنگ‌کنگ، ایرلند، ایتالیا، کره، لوکزامبورگ، هلند، نیوزیلند، نروژ، لهستان، پرتقال، اسپانیا، سوئد، سوئیس، تایوان و انگلستان و آمریکا  از پاییز امسال می‌توانند نسخه پایه این محصول که دارای سرفیس پِن و تایپ کاور جدید است را با قیمت 930 دلاری تهیه کنند.

سازگاری سرفیس دایل با محصولات بیشتر

سرفیس پرو جدید

همان گونه که سرفیس دایل با سرفیس استودیو کار می‌کند، این ابزار می‌تواند برای ایجاد نوع جدیدی از تعامل به طور مستقیم بر روی صفحه نمایش سرفیس پرو جدید قرار بگیرد. در کنار پشتیانی از سرفیس دایل بر روی سرفیس پرو جدید، مایکروسافت پیش از این نیز اعلام کرده بود که در اواخر سال جاری این قابلیت را از طریق یک به روز رسانی نرم افزاری به دستگاه‌های سرفیس بوک و سرفیس پرو 4 هم خواهد آورد. سرفیس دایل یک گجت و یا راحل جدید تعامل کاربران با سخت افزار دارای نمایشگر لمسی است که بر روی نمایشگر قرار گرفته و با توجه به محیط نرم‌افزاری که بر روی آن قرار می‌گیرد، طیفی از گزینه‌های مختلف را ارائه می‌کند. مایکروسافت یکی از کاربردهای آن را توسط گرافیک کاری به نمایش گذاشت که با استفاده از سرفیس دایل یک شبکه گسترده از زنگ‌های مختلف را به کار گرفت و بدون دخالت هیچ منویی، هر نوع رنگی را که دوست داشت، انتخاب می‌کرد.

عرضه محصولاتی بیشتر با ویندوز 10 اس!

انتظار می‌رود نسخه‌ جدید مبتنی بر ویندوز 10 اس سرفیس بوک و سرفیس پرو کمی ارزان‌تر از نسخه‌ مبتنی بر ویندوز 10 پرو باشد، هرچند مایکروسافت می‌تواند آن‌ها را با همان قیمت عرضه کرده و سپس ارتقا به نسخه پرو را رایگان ارائه کند. در غیر این صورت، دستگاه‌های جدید می‌تواند مقرون به صرفه‌تر باشد و هرگاه کاربران قصد داشته باشند دستگاه خود را به نسخه کامل ویندوز 10 ارتقا دهند، این کار با پرداخت مبلغی به مایکروسافت قابل انجام شدن خواهد بود.

فروش سرفیس استودیو در بازارهای جدید

فروش سرفیس استودیو در بازارهای جدید

آل این وان سرفیس استودیو یک نوآوری در بین نمونه‌های مشابه رایج در بازار است که به رغم داشتن قیمت بالا، توانسته در کشورهای ایالات متحده، نیوزلند و کانادا فروش خوبی را داشته باشد. همین امر باعث گردیده تا مایکروسافت این محصول را از ماه آینده به طور رسمی در بازار کشورهای استرالیا، چین، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، هنگ‌کنگ، ژاپن، هلند، نروژ، سوئد سوئیس و انگلستان هم عرضه کند.

سازگاری بیشتر اپلیکیشن‌های آفیس با قلم استایلوس

سازگاری بیشتر اپلیکیشن‌های آفیس با قلم استایلوس

همان‌طور که گفته شد، حساسیت قلم جدید سرفیس به 4024 نقطه رسیده که این میزان دقت و حساسیت دو برابر آنچه در اپل پِن مشاهده کردیم است. البته پیش نیاز بهره‌مندی کامل از قابلیت‌های سرفیس پِن جدید، اپلیکیشن‌های سازگار با آن است. هرچند انتظار داریم نسخه‌ یونیورسال ادوبی فتوشاپ به زودی در استور عرضه گردید، با این حال مایکروسافت از هم‌اکنون مجموعه آفیس را برای کار با گجت بهینه کرده است. در هنگام رونمایی از قلم جدید مایکروسافت اعلام کرد که اپلیکیشن‌های آفیس شامل Word، Excel و پاورپوینت از حساسیت بیش‌تر، کاهش تأخیر نمایش جوهر و بهبودهای نوک قلم پشتیبانی خواهند کرد؛ بنابراین مشترکان سرویس آفیس 365 که سرفیس پرو و قلم جدید آن را تهیه می‌کنند می‌توانند از قابلیت‌های جدید بهره‌مند شوند. در سوی دیگر قابلیت‌های جدید نرم افزاری مجموعه آفیس این امکان را به کاربر می‌دهد تا مجموعه‌ای از قلم‌های نرم افزاری دلخواه خود را ذخیره کرده و آن را هنگام استفاده از دستگاه‌های مختلف همراه داشته باشند، به عبارت دیگر قلم‌های نرم افزاری دلخواه شما در تمامی دستگاه‌ها همراهتان خواهد بود.

ویندوز 10 مخصوص کشور چین!

کشور چین با جمعیت بیش از 1 میلیارد و 300 میلیون، 18.8 درصد جمعیت جهان را در خود جای داده و همین موضوع بازار این کشور را در شرایط منحصر به فردی برای مایکروسافت تبدل کرده است. در سوی دیگر دولت کشور چین ساز و کار ویژه‌ای را برای دستگاه‌های زیر نظر این نهاد تدارک دیده و به نوعی تمامی آن‌ها را به استفاده از سیستم عامل بومی این کشور که درواقع توزیع شخصی سازی شده از لینوکس محسوب می‌شود مجاب کرده است.

ویندوز 10 چینی

البته مایکروسافت در 2 سال اخیر همکاری نزدیکی را برای تأمین شرایط مد نظر دولت چین به منظور طراحی نسخه‌ای ویژه از ویندوز 10 آغاز کرده و نتیجه آن در مراسم شانگهای این شرکت معرفی گردید. سیستم عامل جدید مایکروسافت که برای دولت چین منتشر شده، در واقع نسخه‌ای از ویندوز 10 مبتنی بر ویندوز 10 اینترپرایز است.لازم به یادآوریست که نسخه ‌اینترپرایز ویژگی‌هایی نظیر امنیت، شناسایی، راه اندازی، سازمان دهی و ویژگی‌های مدیریتی را دارا است که سازمان‌ها و دولت‌ها بدان نیاز دارند.

در سوی دیگر این نسخه فاقد هرگونه سازگاری با سرویس ذخیره سازی آنلاین وان درایو بوده و دولت کشور چین می‌تواند شیوه رمزگذاری اطلاعات قرار گرفته در آن را هم تغییر دهد. دولت چین، شهرداری شانگهای و شرکت Westone information Technology اعلام کرده‌اند که این نسخه از ویندوز 10 را بر روی گجت‌های ویندوزی خود استفاده خواهند کرد و حتی شرکت لنوو هم اعلام کرده، بسته به نیاز بازار ممکن است دستگاه‌هایی با این سیستم عامل را عرضه کند.

"با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید "


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر