یازده قابلیت کمتر شناخته شده ی اسپاتیفای برای اندروید

یازده قابلیت کمتر شناخته شده ی اسپاتیفای برای اندروید

اسپاتیفای قابلیت های بسیاری دارد که بسیاری از کاربران با آن ها آشنایی ندارند. در این مقاله بهترین این قابلیت ها را به شما معرفی می کنیم.

با قابلیت های کمتر شناخته شده اسپاتیفای آشنا شوید:

اگر استفاده شما از اسپاتیفای روی اندروید تنها به بارگذاری لیست پخش و ایستگاه های رادیویی محدود می شود بسیاری از قابلیت های خوب این اپلیکیشن را از دست داده اید. 
 از جست و جوی پیشرفته گرفته تا همگام سازی با نرم افزار مسیریابی، اسپاتیفای قابلیت های بسیار زیادی دارد که شاید درمورد آن ها تا به حال چیزی نشنیده اید. در این مقاله بهترین این قابلیت ها را به شما معرفی می کنیم. 

1-    جست و جوی پیشرفته

شما به راحتی می توانید دامنه موزیک هایی که دوست دارید بشنوید را با موتور جست و جوی اسپاتیفای گسترش دهید. شما می توانید جست و جوی خود را به هنرمند، آلبوم، سال و یا سبک محدود کنید و یا موزیک هایی را که به تازگی منتشر شده اند را بیابید. 
موارد دیگری را نیز می توانید جست و جو کنید که لیست کامل آن ها در وبسایت اسپاتیفای موجود است.


2-    ادغام جی پی اس

اگر از گوشی خود برای مسیر یابی جی پی اس استفاده می کنید و در اتومبیل خود با اسپاتیفای موزیک گوش می دهید می دانید که چقدر عذاب آور است که بخواهید از یک اپلیکیشن به اپلیکیشن دیگر بروید. 

اسپاتیفای و جی پی اس

 


ادغام اسپاتیفای با اپلیکیشن ویز این مشکل را حل می کند. هردو اپلیکیشن با یکدیگر کار می کنند. شما می توانید از ویز به عنوان اپلیکیشن اصلی استفاده کرده و با کنترل های موزیک اسپاتیفای که در بالای صفحه ظاهر می شوند به موزیک هم گوش دهید؛ یا این که اسپاتیفای را به عنوان اپلیکیشن اصلی خود نگاه داشته و در گوشه صفحه نقشه ویز را نیز ببینید. 
این کار بسیار ساده است و تقریباٌ به هیچ پیکربندی و یا تنظیماتی نیاز ندارد. فقط کافی است که این قابلیت را در تنظیمات اسپاتیفای فعال کنید و ویز را نصب کنید. 

3-    دویدن 

اسپاتیفای رانینگ (Spotify Running) به همراه چند قابلیت دیگر چند سال پیش معرفی شدند اما افراد زیادی از آن ها خبر ندارند. 

اسپاتیفای رانینگ


این قابلیت یک پلی لیست از موزیک های پر انرژی انتخاب می کند تا وقتی که می دوید به شما انرژی بدهد. این اپلیکیشن از سنسورهای گوشی شما استفاده می کند تا دریابد سرعت شما چقدر است، سپس موزیک هایی را انتخاب می کند که با سرعت شما هماهنگ باشد. برای استفاده از قابلیت دویدن به Browse > Playlists > Running رفته و پلی لیست خود را انتخاب کنید. 

4-    میانبرهای رابط کاربری

استفاده از اپلیکیشن اسپاتیفای کار دشواری نیست، اما چند میانبر مخفی وجود دارد که به شما کمک می کند سریع تر به جاهایی که می خواهید هدایت شوید. 

رابط کاربری اسپاتیفای


•    دوباره لمس کردن دکمه جست و جو در نوار زیر اپلیکیشن نه تنها صفحه جست و جو را باز می کند بلکه صفحه کلید را نیز باز می کند. 
•    در صفحه Now Playing نام آهنگ را لمس کنید تا به آلبوم مورد نظر هدایت شوید. 
•    به پایین صفحه موزیک یا پلی لیست بروید تا گزینه های فیلتر را ببینید. این قابلیت برای موزیک هایی که برای استفاده آفلاین دانلود کرده اید نیز موجود می باشد. 
•    اگر این کار را با یک پلی لیست انجام دهید می توانید آهنگ ها را مرتب کنید. 
درضمن همیشه می توانید به جای لمس کرده دکمه سه نقطه هرجای صفحه را برای مدتی فشار دهید. می توانید روی هر فایل را برای مدتی فشار دهید تا گزینه ها ظاهر شوند. 

5-    متن ترانه

اپلیکیشن اسپاتیفای اندروید خیلی خوب متن ترانه ها را پشتیبانی نمی کند. برای بعضی از موزیک ها و آلبوم ها با استفاده از جنیوس سرویس (Genius service) متن ترانه ها به شما ارائه می دهد. این قابلیت که Behind the Lyrics نام دارد در صورت وجود روی صفحه ظاهر می شود. 

متن ترانه اسپاتیفای


راه بهتر این است که اپلیکیشن  Genius را از پلی استور دانلود و نصب کنید. شما می توانید آن را طوری تنظیم کنید که به صورت خودکار موزیک در حال پخش را شناسایی کند و متن ترانه را به شما نشان دهد. Musixmatch نیز این کار را انجام می دهد و هر دو آن ها رایگان هستند. 

6-    پادکست ها 

اپلیکیشن های پادکست بسیار زیادی برای اندروید موجود می باشند که عاشقان پادکست زیادی از آن ها استفاده می کنند. 
اما برای کسانی که گاهی اوقات به پادکست گوش می دهند اسپاتیفای اپلیکیشن بسیار خوبی است. گلچین آن بسیار خوب است. همچنین خیلی خوب است که بتوانید پادکست و موزیک را به صورت یک جا روی یک اپلیکیشن داشته باشید. 

پادکست اسپاتیفای


شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن اندروید روی اپلیکیشن دسکتاپ نیز پادکست گوش دهید. دکمه Connect to a device را لمس کرده و کامپپیوتر خود را انتخاب کنید ( باید حتماٌ اپلیکیشن اسپاتیفای را روی کامپیوتر خود نیز داشته باشید.)

7-    کنترل از راه دور 

با استفاده از گزینه  Connect to a device که آن را در صفحه Now Playing می یابید می توانید  از اپلیکیشن اسپاتیفای خود به عنوان کنترل از راه دور برای یک دستگاه دیگر استفاده کنید. 

وقتی که روی یک دستگاه دیگر مانند کامپیوتر، تلویزیون یا پلی استیشن 4 خود از اسپاتیفای استفاده می کنید باید اپلیکیشن را روی گوشی خود باز نگاه دارید. می توانید از اپلیکیشن خود استفاده کنید تا دریابید که چه آهنگی درحال پخش است ، موزیک را عوض کنید و غیره. 

8-    پخش خودکار

با وجود ده ها میلیون آهنگ هیچ دلیلی ندارد که به خاطر رسیدن به آخر پلی لیست موزیک شما قطع شود. 

پخش خودکار اسپاتیفای


کار قابلیت پخش خودکار همین است. وقتی که آخرین موزیک پلی لیست شما پخش شد، این اپلیکیشن به صورت خودکار موزیک های مشابه پخش می کند تا زمانی که شما تصمیم بگیرید که آن را قطع کنید. پخش خودکار باید به صورت پیش فرض فعال باشد اما اگر نبود می توانید در تنظیمات آن را فعال کنید. 

9-    تنظیمات صدا

بسیاری از افراد تنظیمات پیش فرض اپلیکیشن ها را تغییر نمی دهند اما اسپاتیفای قابلیت های اضافی دارد که می تواند تجربه گوش دادن به موزیک شما را ارتقا دهند. شما می توانید همه ی آن ها را در تنظیمات بیابید. بهترین این قابلیت ها Crossfade است. 
این قابلیت که در زیر Playback قرار دارد موزیک در حال پخش را محو کرده و موزیک بعدی را پخش می کند و به صورت پیش فرض غیر فعال است. برای کاهش مدت زمان سکوت بین موزیک ها آن را فعال کرده و آن را روی چند ثانیه تنظیم کنید. برای ساخت یک رمیکس برای مهمانی ها مدت زمان بین آهنگ ها را روی ده تا دوازده ثانیه تنظیم کنید. 

تنظیمات صدای اسپاتیفای


در زیر این قسمت گزینه  Normalize volume وجود دارد که به صورت پیش فرض روشن است و توصیه می شود که روشن بماند. این قابلیت همه ی آهنگ ها را با یک میزان صدا پخش می کند. 
در نهایت در پایین صفحه کزینه Equalizer وجود دارد. با لمس کردن این قابلیت یک پانل جدید باز می شود که می تواند خروجی صوتی را تنظیم کرده و آن را با سبک موسیقی مورد علاقه شما هماهنگ کند. 

10-    کاهش میزان مصرف دیتا

اگر مواظب نباشید اسپاتیفای خیلی سریع همه ی دیتای گوشی شما را مصرف می کند. خوشبختانه تنظیماتی برای حل کردن این مشکل موجود است. 
اول موزیک را برای استفاده آفلاین دانلود کنید. یک پلی لیست یا آلبوم را باز کرده و روی اسلایدر کنار Download کلیک کنید. سپس برای محدود کردن اسپاتیفای به پخش موزیک های آفلاین به تنظیمات رفته و اپلیکیشن را روی حالت Offline mode قرار دهید. شما باید آن را دوباره غیر فعال کنید و هر سی روز یکبار به اینترنت متصل شوید تا بتوانید به آهنگ های دانلود شده خود دسترسی داشته باشید. 

مصرف دیتا اسپاتیفای


برای گوش دادن به موزیک آنلاین اما استفاده کمتر از دیتا به Settings > Music Quality رفته و گزینه Streaming quality را روی حالت Normal قرار دهید. درضمن حتماٌ گزینه Download using cellular را غیر فعال کنید. 

11-    به اشتراک گذاری

اسپاتیفای اپلیکشن بسیار خوبی برای به اشتراک گذاری موزیک است. این اپلیکیشن قابلیت پشتیبانی فیس بوک و سرویس یافتن موزیک  Last.fm را نیز دارد. اگر می خواهید حساب اسپاتیفای خود را از فیسبوک جدا کنید باید بدانید که تنها از طریق اپلیکیشن دسکتاپ می توانید این کار را انجام دهید. 

به اشتراک گذاری اسپاتیفای


نمی خواهید چیزی را که گوش می دهید به اشتراک بگذارید؟ به تنظمیات رفته و گزینه Private Session را انتخاب کنید. 
همچنین شما می توانید به صورت دستی موزیکی که گوش می دهید را با یک لینک به سرویس های آنلاین بفرستید. منو سه نقطه کنار آهنگ یا آلبوم را انتخاب کرده و گزینه Share را انتخاب کنید. سپس انتخاب کنید که کجا و چگونه می خواهید آن را به اشتراک بگذارید. برای به اشتراک گذاری آن روی توییتر و یا فیسبوک کافی است که از هشتگ NowPlaying# استفاده کنید. 

قابلیت های مورد علاقه شما کدام ها هستند؟ 

اسپاتیفای قابلیت های بسیار زیادی دارد که خیلی ها از آن ها خبر ندارند. استفاده از این قابلیت ها می تواند به شما کمک کند نهایت لذت را از این اپلیکیشن ببرید. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر