سیستم عامل اپریسیتی، سیستم عامل مدرن مبتنی بر لینوکس آرچ

سیستم عامل اپریسیتی، سیستم عامل مدرن مبتنی بر لینوکس آرچ

برند توزیع جدید گنو/لینوکس با نام سیستم عامل اپریسیتی (Apricity)، عرضه شد. اپریسیتی یک سیستم عامل مدرن است که مبتنی بر هسته لینوکس و میزکار مبتنی بر Cloud است. این سیستم عامل بر پایه لینوکس آرچ، طراحی شده است و دارای میزکاری با محیط گنوم می باشد که برای استفاده از منابع کمتر و زمان بوت چند ثانیه ای، خود را از برخی از امکانات محروم کرده است.


این سیستم عامل از ICE که یک مرورگر سایت ساده است، برای قرار دادن برنامه های وب مورد علاقه شما، بر روی میزکار استفاده می کند. از دیگر امکانات این سیستم عامل استفاده از TLP، ابزار مدیریت پیشرفته باتری، برای بهینه سازی باتری لپتاپ ها می باشد.
در بین دیگر ویژگی های یکتای این سیستم عامل، می توان Pushbullet را نام برد که به کاربران امکان ارسال لینک ها و فایل ها بین چندین دستگاه را می دهد، مانند دریافت تماس های تلفنی، پیام های متنی کوتاه یا دیگر پیام های موبایل و یا ابزار Syncthing که برای انتقال حجم زیادی از داده ها در چندین پلت فرم از طریق یک سیستم کاملا رمزگذاری شده به کار می رود. نرم افزار دیگر نیز، PlayOneLinux نام دارد که به شما اجازه استفاده از بازی ها و برنامه های ویندوزی را می دهد.
این سیستم عامل نیز همراه با SBackup، سیستم قوی پشتیبان گیری می آید که از بک آپ های فشرده و غیرفشرده، بک آپ های زمانبندی شده، دستی و از راه دور پشتیبانی می کند. Liquid Prompt، نیز ابزاری است برای زیباسازی و آموزنده کردن ترمینال که در اپریسیتی استفاده می شود. پشتیبانی از HiDPI ، فایروال Uncomplicated، مدیریت بسته Pamac، لایبرآفیس، استیم و دیگر برنامه های محبوب گنوم نیز بر روی این سیستم عامل قرار دارند.
در وبسایت این پروژه نوشته شده است: "ما اعتقاد داریم که یک سیستم عامل باید برای استفاده آسان باشد، به راحتی در دسترس و زیبا، طراحی شده باشد. ما از نرم افزارهای ثبت شده ای نیز برای کاهش خطرات امنیتی تا جایی که امکانپذیر است، استفاده کرده ایم. هدف و دید ما از به راه اندازی این پروژه، کمک به شما برای سازنده تر و ظریف تر کردن کارهایتان است."
در حال حاضر، نسخه بتای این سیستم عامل تنها برای کامپیوترهای 64 بیتی موجود است و دستگاه های 32 بیتی را پشتیبانی نمی کند. باید توجه داشت که این سیستم عامل هم اکنون به صورت رسمی عرضه نشده است، بنابراین مشکلات حل نشده ای دارد و به عنوان یک سیستم عامل تنها، مناسب نیست.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر