iPhone 6s جان یک زن را در بمب‌گذاری منچستر نجات داد

iPhone 6s جان یک زن را در بمب‌گذاری منچستر نجات داد

آیفون 6 اس کمپانی اپل با نجات جان یک زن در بمب‌گذاری منچستر اعتبار بیشتری برای سازنده خود کسب کرد.

این زن در بمب‌گذاری روز دوشنبه مجروح شده بود و آیفون 6 اس او جانش را نجات داد.

شوهر زنی به نام لیزا بریجت گفته است که همسرش این دوشنبه در بمب‌گذاری منچستر مجروح شده است، اما خوشبختانه هنگامی که انفجار رخ داده است او در حال صحبت کردن با آیفون 6 اس خود بوده است. گوشی وی باعث انحراف و کم کردن سرعت گلوله پرتاب شده از انفجار شده است.

انفجاری که روز دوشنبه در منچستر انگلستان رخ داد، می‌توانست منجر به مرگ لیزا بریجت شود، اما خوشبختانه هنگام رخ دادن این اتفاق، او در حال مکالمه به وسیله گوشی خود بود. اگرچه آیفون 6 اس باعث بسته شدن راه گلوله شد، ولی متأسفانه، این انفجار برای دیگر قربانیانی که در همان زمان به کنسرت آریانا گرانده رفته بودند مرگبار بود.

با این حال، لیزا بریجت از صدمات و جراحات ناشی از این حمله رنج می‌برد، زیرا قطعه‌ای از مهره فولادی پرتاب شده از انفجار از میان انگشتان او رد شد و قبل از برخورد با بینی، از گونه‌اش عبور کرد. هرچند، خوشبختانه آیفون این زن مسیر قطعه فلزی را منحرف و بنابراین از ایجاد زخم منجر به مرگ در قسمت سر او جلوگیری کرد.

آیفون 6 اس مسیر گلوله فلزی را عوض کرد

آیفون 6 اس مسیر گلوله فلزی را عوض کرد

شوهر لیزا تصاویری از گوشی هوشمند همسرش را در فیسبوک منتشر کرد که نشان می‌دهد چگونه این قطعه فلزی پرتاب شده، بدنه آلومینیومی، بلندگو و حتی صفحه‌نمایش آیفون 6 اس را پاره کرده است. اجزای گوشی به اندازه کافی محکم بودند تا مهره‌های فولادی را از مسیر اصلی خود منحرف کرده و سپس زندگی لیزا را نجات دهند. آیفون 6 اس به گونه‌ای طراحی شده که از مدل‌های پیشین خود مقداری قوی‌تر است، که این طراحی به گوشی قدرت موردنیاز به سود لیزا را داده است.

با این‌حال، لیزا از یک زخم در ران، شکستگی در مچ پا و کبودی‌های جزئی ناشی از انفجار رنج می‌برد. استیو بریجت در پست فیسبوکی خود می‌گوید که همسرش از اینکه زنده مانده احساس خوش‌شانسی می‌کند و وضعیت روحی مثبتی دارد.

22 نفر دیگر حاضر در این کنسرت که جان خود را در این انفجار از دست دادند، به اندازه لیزا خوش‌شانس نبودند، همچنین 64 نفر نیز به وسیله تکه‌های فلزی از قبل متصل شده به دستگاه‌های منفجره آسیب دیدند که این تکه‌های فلزی باعث می‌شوند این انفجار تلفات بیشتری نسبت به بمب‌های معمول داشته باشد.

این اولین موردی نیست که یک محصول اپل جان مالک خود را نجات می‌دهد. به گفته Apple Insider، در ژانویه نیز، یک دستگاه مک‌بوک پرو موفق به جلوگیری از یک گلوله سرگردان در طول یک تیراندازی در فرودگاه فلوریدا و در نتیجه نجات جان صاحب خود شد. سال گذشته نیز، یک دستگاه هوآوی P8 Lite با متوقف کردن یک گلوله از مسیر خود، جان یک مرد را نجات داد.

 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

منبع خبر: softpedia

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر