به زودی: لمس خورشید توسط ناسا برای اولین بار

به زودی: لمس خورشید توسط ناسا برای اولین بار

پنجره پرتاب برای کاوشگر خورشیدی پارکر در 31 جولای 2018 باز می‌شود.

مأموریت کاوشگر خورشیدی پارکر قرار است که در سال 2018 برای لمس، اندازه‌گیری و تحلیل جو خورشید شروع شود.

دیروز، ناسا جزئیات مأموریتی را اعلام کرد که مستقیماً ما را به تاج خورشید می‌برد. نیکولا فاکس، متخصص Mission Project برای مأموریت کاوشگر خورشیدی پارکر در آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جانز هاپکینز، مأموریت این کاوشگر را برای عموم افشا کرد: برای لمس، اندازه‌گیری و تحلیل جو خورشید ما.

با ارسال کاوشگر خورشیدی پارکر به درون تاج خورشید، ناسا امیدوار است که پاسخ چنین سؤالاتی را بیابد: چرا تاج خورشید، یعنی لایه بالایی جو گازی خورشید (که فقط در طول یک خورشیدگرفتگی قابل مشاهده است)، داغ‌تر از سطح آن است؟ و چرا جو به اندازه‌ای پرانرژی می‌شود که از خورشید خارج شده و تبدیل به باد خورشیدی می‌شود؟ این سؤالات ممکن است ابتدایی به نظر برسند، اما درک این مسائل بیشتر به ما کمک می‌کنند که مفهوم باد خورشیدی و اینکه چگونه بر زمین تأثیر می‌گذارد را بفهمیم.

مأموریت کاوشگر خورشیدی پارکر قرار است که در سال 2018 از روی یک موشک سنگین دلتا IV پرتاب شود و به دلیل سرعت بالایی که فضاپیما برای سفر نیاز دارد (تقریباً 118 مایل در ثانیه)، از مرحله سوم خود استفاده می‌کند. این کاوشگر در طول دوره هفت ساله و 24 گردش خود برای کمک‌های گرانشی جهت نزدیک و نزدیک‌تر شدن به خورشید از Venus flybys استفاده خواهد کرد. هدف نهایی قرار گرفتن در حدود 4 میلیون مایلی ستاره خورشید است.

همانطور که می‌توانید تصور کنید، سپر گرما برای این کاوشگر، که از مأموریت‌های قبلی به خورشید هفت برابر نزدیک‌تر می‌شود، گسترده خواهد بود. در حقیقت، به این دلیل است که زمان زیادی برای توسعه این مأموریت طول کشیده است و باید قبل از اینکه بتوانیم آن را به راه خود بفرستیم، مواد موردنیاز آن اختراع می‌شدند. سپر حرارتی با استفاده از ترکیب کربن-کربن توسعه داده شده و برای مقاومت در برابر درجه حرارت‌های شدید، از گرمای کرونا تا 2500 درجه فارنهایت، به سرمای فضا مورد نیاز است. این تیم همچنین در حال طراحی پنل‌های خورشیدی‌ای است که می‌توانند، بسته به فاصله کاوشگر از خورشید، به داخل و خارج فضاپیما نوسان کنند.

ناسا هنوز برای تست کاوشگر خورشیدی پارکر قبل از آمادگی برای رفتن، کارهایی دارد، اما زمان زیادی باقی نمانده تا این کاوشگر راهی خورشید شود: پنجره پرتاب 20 روزه کاوشگر در 31 جولای 2018 باز خواهد شد.

 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

منبع خبر: engadget

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر