آموزش غیر فعال کردن آپدیت خودکار برنامه های اندرویدی

آموزش غیر فعال کردن آپدیت خودکار برنامه های اندرویدی

ترافیک یا حجم اینترنت که به مجموع میزان دانلود و آپلود شما در اینترنت باز می‌گردد یکی از مسائل مهم برای بسیاری از کاربران است چرا که هنوز کیفیت و خدمات سرویس دهی اینترنت در ایران به صورت محدود و حجمی و یا تنها با اسم نامحدود و با قیمت‌های بالا عرضه می‌شود. برخی از کاربران به شکل ویژه‌ای بر میزان دانلود و وب گردی خود نظارت دارند، با این حال شاهد آن هستند که پیش از موعد مقرر حجم بسته اینترنت خریداری شده تمام می‌شود. این مشکل می‌تواند عوامل مختلفی داشته باشد، با این حال در اغلب اوقات به دانلود و آپدیت خودکار اپلیکیشن‌ها باز می‌گردد که به صورت مستقیم حجم بسته شما را کنفیکون می‌کند.

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که یک گجت اندرویدی با تعداد زیادی برنامه نصب شده بر روی تلفن هوشمند یا تبلت اندرویدی خود دارید ولی شاید ندانید  که بیشتر این اپلیکیشن‌ها به صورت خودکار زمانی که به اینترنت وصل می‌شوید آپدیت می‌شوند. در نگاه اول این مسئله میتواند زیاد نگران کننده نباشد اما اگر شما از اینترنت سیم کارت خود استفاده می‌کنید، هزینه زیادی ممکن است روی دستتان بگذارد چون بسته به اپلیکیشنی که روی گجت شما هست، آپدیت‌هایش ممکن است چند کیلوبایت تا چند مگابایت باشد و همین موضوع باعث مصرف زیادی از بسته اینترنتی خواهد شد.

فرقی نمی‌کند شما بر روی گجت اندرویدی خود از چه بازارچه اینترنتی استفاده می‌کنید، چرا که اگر تنظیمات گوگل پلی را درست شخصی سازی نکنید، به صورت خودکار برنامه‌های نصب شده بر روی دستگاه هر از چند گاهی به‌روزرسانی می‌شوند.

  • برای جلوگیری از این کار ابتدا برنامه گوگل پلی را باز کرده و وارد اکانت خود شوید.
  • اکنون بر روی منوی همبرگری یا همان علامت سه خط بالای صفحه تاچ کرده تا وارد منوی کاربری شوید.

  • از منوی باز شده، گزینه‌ Setting را انتخاب نمایید.
  • در صفحه جدید باز شده اولین گزینه یعنی Auto- update apps را انتخاب کنید.

  • درنهایت گزینه‌ای تحت عنوان do not auto update apps را انتخاب کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که گزینه دوم این امکان را به برنامه‌ها می‌دهد که هرگاه دیتای تلفن شما باز بود بتوانند خود را ارتقاء دهند و گزینه  سوم نیز اجازه می‌دهد که برنامه‌ها تنها در صورت اتصال به اینترنت  وای‌فای خود را آپدیت کنند.

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر