گوگل ابزار ویرایش تصویر رایگان خود را رها می کند

گوگل ابزار ویرایش تصویر رایگان خود را رها می کند

گوگل اعلام کرده که نرم افزار نیک کالکشن دیگر به روز نخواهد شد.

نیک کالکشن رایگان باقی می ماند اما دیگر به روز رسانی نمی شود. 

به گزارش فیسیت، شرکت گوگل نرم افزار نیک کالکشن ( Nik Collection)، نرم افزار رایگان ویرایش تصویر خود را رها می کند. این شرکت قصد ندارد که نیک کالکشن را به طور کامل از بین ببرد در نتیجه هنوز می توانید آن را دانلود کرده و از آن استفاده کنید. با این حال گوگل تصمیم گرفته است که دیگر آن را گسترش ندهد و این نرم افزار را به حال خود رها کند. 
نیک کالکشن یک سری از پلاگین های ویرایش تصویر برای نرم افزارهای ویرایش تصویر معروف مانند فوتوشاپ، لایت روم و آپرتور است. نیک کالکشن هفت پلاگین مختلف دارد که فیلتر، کنترل های الهام گرفته از خانه تاریک، کاهش نویز و غیره را شامل می شود. 

نیک کالکشن

 

وقتی که رایگان به معنی بی استفاده است 

گوگل نیک کالکشن را در سال 2012 در کنار اسنپ سید ( Snapseed) خریداری کرد. در آن زمان نیک سافتور 500 دلار قیمت داشت در حالی که گوگل این قیمت را به 150 دلار کاهش داد. در سال 2016 گوگل این اپلیکیشن ویرایش تصویر را برای همه رایگان کرد. 
متأسفانه به نظر می رسد که رایگان شدن این نرم افزار تأثیر منفی روی تعهد گوگل نسبت به نیک کالکشن داشته است. گوگل دیگر از طریق هیچ منبعی نیک کالکشن را پشتیبانی نمی کند. حتی ویندوز10 نیز دیگر پشتیبانی نمی شود. 
اخیراٌ گوگل یک بنر به بالای نیک کالکشن اضافه کرده است که می گوید: " نیک کالکشن رایگان است و با مک OS X 10.7از طریق 10.10 و با ویندوز ویستا، 7، 8، و آدوب فوتوشاپ از طریق  CC 2015 پشتیبانی می شود. ما قصد نداریم که کالکشن را به روز رسانی کنیم یا در طور زمان قابلیت جدیدی به آن اضافه کنیم." 
هنوز هم می توان نیک کالکشن را دانلود و روی ویندوز و مک از آن استفاده کرد. با این حال با به روز نشدن کالکشن، این نرم افزار دیگر با نسخه های جدیدتر سیستم عامل سازگان نخواهد بود. اگر گوگل نیک کالکشن را منبع باز نکند، آینده آن در خطر خواهد بود. 


نیک کالکشن در حال مرگ

این خبر، خبر بسیار بدی برای هرکسی است که از نیک کالکشن برای ویرایش عکس های خود استفاده می کند. به نظر می رسد که گوگل از این تصمیم خود کاملاٌ راضی باشد اما این خبر هر کسی که تحت تأثیر تصمیم این شرکت قرار می دهد را ناراحت خواهد ساخت. 
آیا شما هم از نیک کالکشن برای ویرایش تصویر استفاده می کنید؟ آیا شما هم از زمانی که گوگل آن را رایگان کرده است از آن استفاده می کنید؟ نظر شما درمورد تصمیم گوگل برای به روز رسانی نکردن نیک کالکشن چیست؟ فکر می کنید که چه اتفاقی خواهد افتاد؟ لطفاٌ نظر خود را با ما درمیان بگذارید. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

typeman9

جمعه, 11 اسفند 1396

سلام
بقول شما اگر انرا اوپن سورس و ازاد نکند منسوخ میشود مگر انکه هکرها فایل باینری انرا بازنویسی کنند تا روی نسخه های جدید سیستم عاملها اجرا شود که لازمه ی اینکار تسلط کامل بر زبان اسمبلی است . می بینید که اسمبلی معجزه می کند یعنی سیستم عامل و نرم افزار مرده و کدبسته را زنده و قابل استفاده می کند .

پاسخ

ثبت نظر