عزم اتحادیه اروپا برای جریمه 9 میلیارد دلاری گوگل

عزم اتحادیه اروپا برای جریمه 9 میلیارد دلاری گوگل

اروپایی ها معتقدند گوگل به کمک سرویس های فراگیر خود مشتریان را مجاب به خرید از فروشگاه هایی خاص می کند.

به گزارش فیسیت، به نقل از دیجیاتو، اروپایی ها معتقدند گوگل به کمک سرویس های فراگیر خود مشتریان را مجاب به خرید از فروشگاه هایی خاص می کند.

به نظر می رسد مقامات اتحادیه اروپا دوباره قصد جریمه کردن گوگل را دارند و می خواهند این شرکت را به خاطر سیاست های انحصارگرایانه اش در سرویس «Google Shopping» وادار به پرداخت 9 میلیارد دلار غرامت نمایند.

 

بیش از 7 سال است که گوگل درگیر پرونده های مشابهی با اتحادیه اروپایی و رقبای خود در این قاره بوده و در مواردی نیز ناچار به پرداخت جریمه های نسبتاً قابل توجه شده است. مقامات این شرکت باور دارند که موفقیت های چشمگیر سرویس هایی چون آمازون و eBay نشان داده که در حوزه خرده فروشی آنلاین انحصار معنای خاصی ندارد.

به نظر می رسد خرده فروشی های کوچک و کمتر شناخته شده اروپایی عامل اصلی آغاز تحقیقات مورد بحث بوده اند، چرا که آنها مدعی اند گوگل با ارائه نتایج جستجوی دستکاری شده بخش عمده مشتریان اروپایی را به سمت سرویس Google Shopping یا فروشگاه های بزرگ آمریکایی هدایت می کند.

 

کارشناسان ضد انحصار اروپایی معتقدند که گوگل به کمک سرویس های متعدد و فراگیر خود تلاش می کند مشتریان را مجاب به خرید از فروشگاه هایی خاص نماید. از مصادیق چنین اقداماتی می توان به نمایش نتایج جستجوی هدفمند یا انتشار بررسی هایی که محصولات تولیدی گوگل یا شرکایش را بهتر از محصولات رقیب نشان می دهند.

باید به انتظار نشست و دید شرکت ساکن مانتین ویو چگونه می تواند از این جریمه نسبتاً سنگین و تبعات غیر مالی پس از آن نجات پیدا کند. طبق شنیده ها، نتیجه بررسی ها و رایزنی ها تا ماه آگوست (مرداد ماه) نهایی خواهد شد و پیش بینی می شود در صورت تصویب جریمه مذکور، راه برای به ثمر نشستن سایر پرونده های این اتحادیه علیه غول آمریکایی هموار شود.

منبع: فیسیت

 

 

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر