پتنت های جدید سامسونگ برای هدست Gear VR؛ پنل شفاف و مرکز خرید مجازی

پتنت های جدید سامسونگ برای هدست Gear VR؛ پنل شفاف و مرکز خرید مجازی

این غول تکنولوژی کره ای پتنت هایی را در دفتر پتنت و ترِیدمارک ایالات متحده ثبت کرده که معرف لوازم جانبی جدیدی برای هدست واقعیت مجازی سامسونگ هستند. با فیسیت همراه باشید.

به گزارش فیسیت، به نقل از دیجیاتو، این غول تکنولوژی کره ای پتنت هایی را در دفتر پتنت و ترِیدمارک ایالات متحده ثبت کرده که معرف لوازم جانبی جدیدی برای هدست واقعیت مجازی سامسونگ هستند.

هدست Gear VR

سامسونگ قصد دارد ترَک پَد ماژولار جدیدی را، برای ورود دستورات و کنترل محتوای مجازی تولید کند. این ترَک پَد به عنوان یک ابزار جانبی، به سمت راست دستگاه و در همان قسمتی که موبایل به هدست متصل شده، وصل می شود.

با اینکه قابلیت اسکرول کردن همین حالا هم بدون نیاز به ابزار جانبی از طریق ترَک پَد موجود در هدست ممکن بوده، و کنترلر بی سیم و ترَک پَد جدید هم این قابلیت را در اختیار کاربر قرار می دهند؛ به نظر می رسد سامسونگ هنوز متقاعد نشده و ابزار دیگری هم برای انجام وظیفه مذکور طراحی کرده است.

وسیله مورد بحث یک کلید چرخشی مانند کنترل کننده موج رادیو یا ولوم ضبط اتومبیل است، که از همان محل قبلی به هدست متصل شده و امکان اسکرول مداوم بدون محدودیت را فراهم می کند. ایده های سامسونگ برای اسکرول کردن تمامی ندارد و این شرکت در پتنت دیگری، یک ترَک پَد مجهز به ترَک بال (همانند گوی هایی که در موس های قدیمی به کار می رفتند) را نیز معرفی کرده است.

دومین تغییر، استفاده از پنل شفاف در قسمت جلویی هدست بوده که به کاربر اجازه می دهد در محیط مجازی، با استفاده از دوربین پشتی تلفن همراه، دنیای واقعی را به صورت تصویر در تصویر مشاهده کرده و یا از محیط پیرامون خود تصویر برداری کند. چنین تغییری باعث می شود کاربر آزادی عمل بیشتری داشته و با ایمنی بالاتری گام بردارد.

پنل مذکور ممکن است از شیشه، سرامیک شفاف، یاقوت کبود و یا پلاستیک ساخته شود و در چهار گوشه آن، حفره هایی برای تهویه هوا و جلوگیری از افزایش دمای موبایل تعبیه شده است.

پتنت های جدید سامسونگ

یکی از این ایده ها، مرکز خرید مجازی است که به کاربران اجازه می دهد در میان مغازه ها قدم بزنند، محصولات مورد نظر خود را بردارند و از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهند.

همچنین به نظر می رسد کمپانی کره ای در حال توسعه نرم افزاری است که بتواند تصویر دوربین پهپادها را به صورت زنده و پانوراما، در هدست واقعیت مجازی نمایش دهد.

به عقیده سامسونگ اسکرول کردن بخش مهمی از تجربه واقعیت مجازی است.

همچنین به نظر می رسد کمپانی کره ای در حال توسعه نرم افزاری است که بتواند تصویر دوربین پهپادها را به صورت زنده و پانوراما، در هدست واقعیت مجازی نمایش دهد. هنوز مشخص نیست کدام ایده به خط تولید سامسونگ راه پیدا خواهد کرد و برای اطلاع از سرنوشت پتنت های مورد بحث، باید تا رویداد بعدی سامسونگ منتظر بمانیم.

 

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر