چه تبلتی بخریم؟

چه تبلتی بخریم؟

در این مقاله به موارد مهمی که در هنگام خرید تبلت باید به آن‌ها توجه کنید اشاره می‌کنیم. با فيسيت همراه باشيد.

چه تبلتی بخریم؟ این شاید سوالی باشد که خیلی از شما قبل از خرید تبلت با آن روبرو هستید. در این مقاله به موارد مهمی که در هنگام خرید تبلت باید به آن‌ها توجه کنید اشاره می‌کنیم. تبلت دستگاهی هوشمند بدون محدودیت سنی‌ست که این روزها دست بچه‌های بسیار کوچک تا افراد سالخورده دیده می‌شود. جای تعجب ندارد چرا که این دستگاه هوشمند، گزینه‌ای مناسب برای برطرف کردن نیاز‌های اولیه در دنیای مجازی است.

تبلت برای شما نمی‌تواند نقش کامپیوتر را بازی کند اما شما به سادگی می‌توانید انواع مختلف اپلیکیشن‌ها را بر روی آن نصب کنید و از آنها استفاده‌های کاربردی کنید. امروزه در بازار دستگاه‌های هوشمند، شما تبلت‌های گوناگونی را با برند‌های متفاوت و سیستم‌عامل‌های مختلف می‌بینید. پس طبیعی است که در هنگام خرید تبلت دچار سردرگمی شوید.

شاید بیشتر با این دو گزینه روبرو باشید: تبلت‌های اندرویدی یا آیپد‌ها.  البته شاهد تبلت‌های ویندوزی زیادی نیز در بازار نیز هستیم. اولین و مهمترین نکته ای که  در انتخاب تبلت مناسب باید به آن توجه کنید، نوع نیاز شما به  تبلت است. نیازهای شما که توسط تبلت می‌تواند برطرف شود، متفاوت هستند.

- آیا دنبال دستگاهی جایگزین کامپیوتر هستید؟
- یا دنبال دستگاهی کوچک و قابل حمل برای سفر، برای دیدن فیلم‌ و سریال و یا دسترسی تمام وقت به اینترنت، بازی و سرگرمی، وب‌گردی و خواندن آسان کتاب و مجلات هستید؟

 با این‌که بیش از چهار یا پنج سال از ظهور تبلت می‌گذرد  و روزبه‌ روز این دستگاه هوشمند در حال پیشرفت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است، ولی ما  نمی‌توانیم تبلتی را به عنوان جایگزین تمام و کمال لپ‌تاپ‌ها به شما معرفی کنیم. تبلت‌ها قابلیت انجام کارهای زیادی را دارند اما کلیه قابلیت‌ها و توانایی‌های یک لپ‌تاپ را ندارند. اگر به دنبال تبلتی هستید که به لپ‌تاپ‌های تحت ویندوز نزدیک باشد، تبلت‌های ویندوزی می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. برای استفاده عمومی و انجام کارهای معمول و روزمره از قبیل بازی، وب‌گردی، خواندن کتاب، دیدن فیلم‌ و سریال، تبلت‌های اندروید و آی‌پدها گزینه‌های مناسبی هستند.

 نباید از نوع سیستم عامل تبلت غافل شوید. تبلت‌های موجود در بازار دارای سه نوع سیستم‌عامل هستند: ویندوز، اندروید و "iOS". حالا در ادامه در مورد هر یک از این تبلت‌ها برای شما توضیح مختصری می‌دهیم. آیپد‌ها را  شرکت اپل تولید می‌کند. سیستم‌عامل ‌آن‌ها "iOS" است که با ویندوز تفاوتی‌هایی دارد.

برای همین باید برای یادگیری نحوه  کار کردن با آیپدها  کمی حوصله به خرج دهید.

- آیپد‌ها، فیلم و ویدیوها را با کیفیت بسیار بالا نمایش می‌دهند.

- بسیار مناسب برای کتاب‌خوانی هستند.

- به دلیل گرافیک خوبی که دارند گزینه مناسبی هم هستند برای کسانی که طرفدار بازی کردن‌اند.

- همچنین آیپد‌ها گزینه بسیار مناسبی برای دارندگان آیفون و مک‌بوک هستند. چرا که کلیه دستگاه‌ها به آسانی به هم متصل و انتقال داده، فیلم، عکس، موزیک و غیره بین‌ آن‌ها بسیار آسان انجام می‌شود.

- اما  تنها مورد قابل بحث در خرید آی پدها قیمت‌ آن‌هاست. قیمت آن‌ها از سایر تبلت‌ها بسیار متفاوت‌تر و بیش‌تر است که همین موضوع مانع  بعضی از کاربران برای خرید این نوع تبلت می‌شود.

شرکت‌های زیادی هستند که تبلت‌های اندرویدی تولید می‌کنند:  

- این تبلت‌ها دارای سیستم‌عامل اندروید هستند که توسط گوگل تولید می‌شود.

- این سیستم‌عامل به شما این امتیاز را می‌دهد که از طیف بیش‌تری از انواع اپلیکیشن‌ها استفاده کنید؛ برای مثال شما برای وب‌گردی در تبلت‌های اندرویدی می‌توانید از میان مرورگر‌های زیادی که موجود است، یکی را انتخاب کنید در حالی‌که این قدرت انتخاب را در تبلت‌های دیگر کم‌تر دارید.

- این تبلت‌ها امکان پشتیبانی از کلیه سرویس‌های گوگل را برای شما فراهم می‌کنند.

- از نظر کاربرد بسیار شبیه ‌آی پد‌ها هستند و شما می‌توانید برای دیدن فیلم، گوش دادن موزیک، بازی کردن، وب‌گردی، کتاب و مجله خواندن و غیره از آن‌ها استفاده کنید.

تبلت‌های ویندوزی، تبلت‌هایی هستند که سیستم‌عامل آن‌ها ویندوز است:  

- این تبلت‌ها گزینه بسیار مناسبی برای کاربران ویندوز هستند؛ تبلت‌های ویندوزی برای کاربرانی که دنبال دستگاهی می گردند که به لپ‌تاپ ویندوزی آن‌ها نزدیک باشد، بهترین گزینه است.

- شما در این نوع تبلت می‌توانید از بسیاری از نرم‌افزارهایی که بر روی لپ‌تاپ و یا کامپیوتر خود دارید استفاده کنید. برای مثال شما به‌سادگی می‌توانید از آفیس در تبلت ویندوزی استفاده کنید. استفاده از آفیس در تبلت‌های ویندوزی از تجربه‌های خوب برای کاربران آن است.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر