مایکروسافت پتنت تبلت مجهز به صفحه e-ink را ثبت کرد

مایکروسافت پتنت تبلت مجهز به صفحه e-ink را ثبت کرد

یادداشت‌ها و شکل‌های همراه این پتنت نشان می‌دهد که یک گوشی با لولای تاشو چگونه می‌تواند به تبلتی بزرگ تبدیل شود.

به گزارش فيسيت، به نقل از جي اس ام، به نظر می‌رسد مایکروسافت احتمالاً در حال نزدیک شدن به یک نوآوری جدید است که با بهره گرفتن از این ایده‌ی جدید، در واقع چند مورد از ایده‌های قبلی را در قالب یک کاور/کیبورد از نوع e-ink به‌ صورت یکجا ارائه خواهد کرد. البته لازم به ذکر است مایکروسافت در اکتبر ۲۰۱۴ برای اولین بار درخواست ثبت این پتنت را ارائه داده است. در ادامه با فيسيت همراه باشيد.

هر چند مایکروسافت هزاران پتنت در سال به ثبت می‌رساند که هیچ کدام به مرحله‌ی تولید نمی‌رسند، متنی که در این پتنت به چشم می‌خورد جالب توجه بوده و آن را از بقیه پتنت‌های مایکروسافت مستثنی می‌کند. سرمایه‌گذار این پتنت کبیر صدیقی است که در گذشته با موفقیت پتنت‌های کیک‌استند مایکروسافت و دوربین سرفیس را به ثبت رسانده است.

قابلیت‌های نمایشگر e-ink تقریباً شبیه به کیبوردی است که لنوو در یوگابوک خود ارائه داده است و بدین ترتیب، این صفحه می‌تواند محتوایی مشابه یک صفحه‌کلید نمایش دهد؛ اما تفاوت این صفحه در این است که محتوای آن دائمی نیست و همانند سایر صفحه‌های e-ink، می‌توان آن را تغییر داد. در واقع باید گفت صفحه‌ی e-ink در پتنت مایکروسافت می‌تواند علاوه بر کیبورد به‌عنوان یک ورودی لمسی نیز مورد استفاده قرار گیرد؛ به عبارت دیگر، این ویژگی باعث می‌شود یکی از نقاط ضعفی که صفحه‌کلید غیرقابل تغییر یوگابوک ارائه می‌دهد، در محصول مایکروسافت کاملاً برطرف شود.

 اگر مایکروسافت موفق شود این ایده را عملی سازد؛ به لطف تولید محصولاتی چون یوگابوک لنوو، یکی از رؤیاهای گذشته‌ و لغو شده‌ی ردموندی‌ها به حقیقت خواهد پیوست. پیش بینی می‌شود این دستگاه میزبان سیستم عامل ویندوز 10 باشد.

پتنت مايكروسافت

 

 

 

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر