همه چیز درمورد به روز رسانی جدید کروم 59

همه چیز درمورد به روز رسانی جدید کروم 59

گوگل مرورگر کروم خود را به روز رسانی کرده است.

به روز رسانی کروم 59 عملکرد این مرورگر را بهبود می بخشد. 

پس از مدت ها مرورگر گوگل کروم بالاخره به روز رسانی کروم 59 را منتشر کرد. این به روز رسانی هم اکنون برای نسخه دسکتاپ کروم دسکتاپ منتشر شده و به زودی برای اندروید و سیستم عامل کروم نیز منتشر می شود. به روز رسانی کروم 59 نه تنها قابلیت های جدیدی را به این مرورگر اضافه می کند بلکه عملکرد آن را نیز بهبود می بخشد. 
ما در این مقاله هر چیزی را که باید درمورد این به روز رسانی بدانید به شما می گوییم: 


1- صفحه تنظیمات مبتنی بر طراحی متریال

در کنار به روز رسانی نسخه دسکتاپ کروم به کروم 59، کاربران حال صفحه تنظیمات جدیدی را دریافت می کنند که از طراحی متریال استفاده می کند. با این ظاهر جدید، حال گوگل همه تنظیمات را در یک جا جمع کرده و همه آن ها را در یک ستون قرار داده است. 

طراحی متریال


حال علاوه بر مکان تنظیمات، این صفحه تنظیمات جدید یک منو جدید دارد که به کاربران اجازه می دهد بعضی از بخش های خاص صفحه را جست و جو کنند. 
در نهایت در صفحه "درباره کروم" می توانید همه توضیحات لازم را درمورد طراحی متریال بخوانید. 

2- بارگذاری سریع تر صفحه  

کروم همیشه سرعت بارگذاری صفحه را در به روز رسانی هایش افزایش می دهد. 

موتور جاوا اسکریپت


با کروم 59 این شرکت موتور جاوا اسکریپت مرورگر را به روز رسانی کرده است. در نتیجه این مرورگر حال سریع تر صفحات را بارگذاری می کند و حافظه کمتری مصرف می کند. طبق معیارهای گوگل، موتور جاوا اسکریپت جدید به کروم 59 اجازه می دهد تا صفحات را ده تا بیست درصد سریع تر از نسخه های قبلی کروم بارگذاری کند. 

3- پشتیبانی PNG انیمیشن 

PNG انیمیشنی ( aPNG) از زمانی که اپل این فرمت را برای استیکرهای آی مسیج خود استفاده کرده است بسیار پرطرفدار شده است. با کروم 59، کروم می تواند این فرمت فایل را که برای جایگزینی گیف ساخته شده است پشتیبانی کند. 

4- ضبط تصویر API جدید

روی نسخه های قدیمی کروم، یک صفحه وب تنها می توانست به میزان محدودی به دوربین گوشی هوشمند شما دسترسی داشته باشد. با این حال، در کروم 59 جدید، با قابلیت ضبط تصویر API یک صفحه وب می تواند کارهای بسیار بیشتری با دوربین شما بکند. 

قابلیت های جدید دوربین


زمانی که به روز رسانی کروم 59 برای نسخه اندروید کروم منتشر شود، صفحات وب می توانند بیش از پیش از دوربین این دستگاه بهره ببرند. 
بعضی از قابلیت های جدیدی که با ضبط تصویر API معرفی شد شامل استفاده از فلش، قابلیت تعویض دوربین ها، تمرکز روی تصویر و زوم کردن است. 

5- افزایش امنیت 

برای امنیت، گوگل سه تغییر بزرگ در کروم 59 ایجاد کرده است. اول این که گوگل بالاخره نوتیفیکیشن های صفحاتی را که با استفاده از آی فریم جاسازی شده اند بلاک کرده است. 
علاوه بر آن کروم 59 دیگر به صفحات پیج اجازه نمی دهد تا از سرورهای FTP محتوا را جاسازی کنند و در نهایت کروم 59 درخواست ها را از منابع فرعی که شامل اطلاعات شخصی جاسازی شده اند بلاک می کند. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر