مروری بر هدفون وایرلس Noontec Hammo

مروری بر هدفون وایرلس Noontec Hammo

همه چیز را درمورد هدفون های بلوتوثی نونتک هامو بدانید.

اگر قصد خرید هدفون وایرلس نونتک هامو را دارید این مقاله را بخوانید. 

قیمت هدفون وایرلس نونتک هامو 120 دلار امریکاست. اما قابل حمل بودن، طول عمر بالای باتری، کیفیت صوتی بسیار عالی آن را به یکی از با کیفیت ترین هدفون های زیر 150 دلار بازار تبدیل کرده است. اما آیا خریدن این هدفون ایده خوبی است؟

از قدیم گفته اند " همانقدر که پول بدهی آش می خوری!" درمورد هدفون هم اوضاع به همین صورت است. همانقدر که پول می پردازید باید از هدفون خود انتظار داشته باشید. با 150 دلار باید انتظار کیفیت خوب داشته باشید. در حال حاضر، بهترین گوشی در رنج قیمتی 200 دلار سنهایزر 165 است، اما این دلیل نمی شود که نونتک هامو گوشی بدی باشد، برعکس در بین هدفون های بلوتوثی کیفیت خوبی هم دارند.

 

زیبایی و طراحی

بزرگ ترین مزیت نونتک هامو: طراحی. این هدفون یکی از سبک ترین و راحت ترین هدفون های موجود در بازار است. معمولاٌ سازندگان تعادلی بین وزن و مشخصه های نویزگیر برقرار می کنند. هدفون های سبک وزن معمولاٌ نویزگیرهای خوبی ندارند و هدفون هایی که قابلیت نویزگیری بالایی دارند سنگین وزن هستند.

هامو هر دو قابلیت را دارد: شاخصه های نویزگیر بسیار قوی و وزن کم ( 262 گرم). گوشی ها با پوشاندن همه گوش نویز اضافی را حذف می کنند و ظاهر بسیار زیبایی دارند.

نونتک هامو

 

راحتی و زیبایی، هردو در این هدفون دیده می شود. مانند بیشتر هدفون ها بالشتک های فوم با گوش و سر کاربر تماس برقرار می کند. یک ماده ترکیبی خاکستری تیره اطراف گوشی ها را پوشانده است. این ماده ساخته شده از پلی اورتان چیزی است که در هدفون های ارزان قیمت دیده می شود. از طرف دیگر گوشی ها به سمت داخل خم می شوند و باعث می شوند اندازه هامو کوچک تر شود.

نونتک هامو

 

تنها نکته عجیب این است که هامو توسط یک جک صوتی 3.5 میلی متری شارژ می شود. در بین هدفون ها در این رنج قیمت تا به حال دیده نشده که یک دستگاه با کابل صوتی 3.5 میلی متری شارژ شود. تنها بعضی از آیپد ها و هدفون های بیتس از این روش استفاده می کنند. این روش سطح پایین تر از میکرو یو اس بی است.

نونتک هامو

 

چه چیزی دریافت می کنید؟

در این پکیج چند لوازم جانبی از جمله کابل تخت که در محفظه سیلیکونی قرار گرفته است، یک آداپتور AC، یک پایه فرستنده، کابل صوتی راست و چپ، کابل صوتی 3.5 میلی متری و یک کابل شارژ 3.5 میلی تری شارژ قرار دارد. کابل های اضافی ارزش این هدفون را بالاتر می برد اما دلیل نمی شود که به این دلیل آن را بخرید.

نونتک هامو

استفاده از هدفون نونتک هامو

هامو از طریق یکی از این دو روش به دستگاه شما متصل می شود: وایرلس و سیم. اتصال وایرلس به یک فرستنده- آویز یا تکنولوژی بلوتوث 4.0 هدفون متکی است. به این صورت کار می کند: هامو به صورت وایرلس به فرستنده متصل می شود. فرستنده توسط کابل صوتی ( یک کابل استریو 3.5 میلی متری یا کابل AV صوتی استاندارد) به کامپیوتر یا دستگاه هوشمند متصل می شود. باید بدانید که اتصال بلوتوث نسبت به اتصال وایرلس مستقیم ضعیف تر است. از نظر تئوری فرستنده باید عملکرد بهتری نسبت به اتصال بلوتوث داشته باشد.

 

فرستنده وایرلس ضعیف

زمانی که این هدفون را آزمایش کردیم متاسفانه فرستنده اصلاٌ در وضعیت مناسبی قرار نداشت. تنها صدا را از کانال صوتی سمت چپ بیرون می داد، حتی آن موقع هم باید سیم 3.5 اینچی را تکان می دادیم تا کار کند. معمولاٌ این گونه خرابی سخت افزار به دلیل لحیم کاری ضعیف یک جنس نامرغوب پیش می آید. این مشکل باعث می شود کسانی که قصد دارند هامو را برای طولانی مدت بخرند از این کار صرف نظر کنند.

نونتک هامو

سازگاری

درمورد سازگاری، هامو با همه دستگاه های بلوتوثی کار می کند. هر گوشی هوشمند، تبلت یا کامپیتر با جک 3.5 میلی متری می تواند به این هدفون متصل شود. درمورد سیستم عامل، این هدفون با پلت فرم های اندروید، آی او اس، مک او اس، لینوکس و ویندوز سازگار است. اما می توان گفت که این دستگاه تقریباٌ با هر چیزی، از استریو اتومبیل تا ام پی 3 پلیر کار می کند. در نتیجه این دستگاه با تقریباٌ همه دستگاه های موجود در بازار سازگار است.

اساس تکنولوژی وایرلس هامو بلوتوث است و نه فرکانس رادیویی. همچنین این دستگاه اگر به هیچ منبع وایرلسی متصل نباشد به صورت خودکار به حالت بلوتوث می رود. جفت کردن هامو با یک دستگاه کار ساده ای نیست و گاهی اوقات نمی توان آن را به صورت نمایان روی دستگاه دید. اما هر مشکل سازگاری بلوتوث را می توان با استفاده از فرستنده حل کرد چرا که برای اتصال از کابل استفاده می کند.

 

نقاط قوت نونتک هامو

قابل حمل بودن

جدا از مشکلات، درمورد قابلیت حمل، هامو یکی از بهترین هاست. نه تنها بسیار سبک وزن است، هامو تا 30 درصد وزن خود کوچک می شود. در نتیجه خیلی راحت درون یک جیب بزرگ یا کوله پشتی جا می شود. هدفون های کمی هستند که با وجود طول عمر باتری و این اندازه انقدر راحت قابل حمل باشند. کیفیت صدای این هدفون نیز خوب است.

کیفیت صدای عالی

طبق یک تحلیل صوتی مولتی طیف محدود می توانیم بگوییم که زیر و بم صدای نونتک بسیار خوب است. هامو از بسیاری از هدفون های بلوتوثی ارزان قیمت موجود در بازار بهتر است. اما به یاد داشته باشید که این هدفون وایرلس برای حمل راحت تر طراحی شده است. تقریباٌ همه هدفون های وایرلس که از استاندارد بلوتوث استفاده می کنند به اندازه هدفون های سیم دار کیفیت خوبی ندارند. جدا از مشکلات مداخله، بلوتوث به اندازه اتصال فیزیکی قوی نیست.

به طور کلی کیفیت صدای بلوتوث زیاد جالب نیست. در نتیجه وقتی کسی می گوید که هدفون بلوتوثی آن ها کیفیت صدای خیلی خوبی دارد، این مشکل را که همه هدفون های وایرلس دارند در نظر می گیرد.

نویزگیر خیلی خوب

نونتک هامو از گوشی های فراگوشی استفاده می کنند در نتیجه همه گوش شما را می پوشانند. مانند بیشتر هدفون های فراگوشی هامو نیز قابلیت نویزگیری دارد.

نونتک هامو

 

برای آزمایش شاخصه های نویز گیر هامو یک آزمایش ساده انجام دادیم: یک سری صدای بلند، کم و متوسط پخش کردم و سه هدفون مختلف را امتحان کردیم. یک  Corsair Vengeance 1500، یک هدفون بلوتوثی معمولی با برچسب سفید و یک هامو. در همه آزمایش ها شاخصه های نویز گیری هامو از همه بهتر بود. به طور کلی با وجود وزن کم، هامو نویزگیر بسیار خوبی است.

 

نقاط ضعف نونتک هامو

کیفیت ساخت

می توان گفت بدترین چیز درمورد هامو کیفیت پایین ساخت آن است. در حالی که طراحی ساده و کاربردی هامو را به یک هدفون سبک وزن و قابل حمل تبدیل کرده است اما این شاخصه ها بر ضد آن نیز عمل کرده اند. برای صرفه جویی در وزن، نونتک پلاستیک را برای قاب هدفون در نظر گرفته است. تنها قسمتی که در آن از فلز استفاده شده است لولایی است که باعث می شود هامون کوچک و بزرگ شود. متاسفانه پلاستیکی است که روی قطعه فلزی سر می خورد. با گذشت زمان فشارها باعث می شود که پلاستیک بشکند و در نهایت گوشی ها از کل دسته جدا می شود. شاید این روند ماه ها یا سال ها طول بکشد اما در نهایت اگر آن را زیاد خم کنید می شکند.

 

تاخیر، کیفیت اتصال و قابلیت اطمینان

ما نمی توانیم نمره خیلی خوبی به قابلیت اطمینان فرستنده و محدوده بدهیم . به نظر میر سد که امواج در طیف 2.4 گیگاهرتز فرستاده می شود که برای دستگاه بلوتوث 4.0 عادی است اما در مقایسه مستقیم با دیگر هدفون های بلوتوثی کوتاه است. در اصل از نظر اطمینان در اتصال و محدوده هدفون های برچسب سفید مانند  BÖHM B66 یا DiskIn DH3 خیلی خوب عمل نمی کند. درضمن این هدفون ها در محدوده قیمت 60 تا 80 درصد است و از آلومینیوم ساخته شده است ( که سیگنال را تعدیل می کند). یک جای کار می لنگد.

البته اگر از فرستنده استفاده کنید این مشکلات برطرف می شوند.

 

میکروفون افتضاح

مانند همه میکروفون های درونی روی هدفون های بلوتوثی ( مانند  Noontec’s Zoro II) کیفیت تماس اصلاٌ جالب نیست. البته ما این موضوع را درمورد نونتک گفتیم اما همه هدفون های بلوتوثی با میکروفون درونی این مشکل را دارند. پس می توانیم آن را نادیده بگیریم.

 

آیا ارزشش را دارد که نونتک هامو بخرید؟

برای کسانی که می خواهند یک هدفون یک بار مصرف با قیمت 120 دلار داشته باشند، نونتک هامو گزینه مناسبی است. برای دیگران، با مشکلات کیفیت، به خصوص لولاهای مفصل دار بد و لحیم کاری ضعیف، با توجه به قیمت این هدفون گزینه مناسبی نخواهد بود. اگر توانستید با هزینه 100 دلار آن را بخرید این کار را بکنید، اما 120 دلار ارزشش را ندارد.

نمره ای که ما به هدفون وایرلس تلویزیون نونتک هامو می دهیم هفت از ده است. صبر کنید تا ارزان شود. با وجود کیفیت و قابلیت در حمل، کیفیت ساخت ضعیف و مشکلات اتصال باعث می شود که هامون خیلی هدفون خوبی به شمار نرود. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر