اثبات هک شدن انتخابات آمریکا توسط روسیه

اثبات هک شدن انتخابات آمریکا توسط روسیه

هکرها در ۳۹ ایالت آمریکا به سیستم‌های رأی‌گیری حمله کرده‌اند‌ و به پایگاه‌های داده‌ی مربوط به امور مالی کمپین‌های انتخاباتی در یک ایالت دسترسی یافته و سعی داشته‌اند که داده‌های مربوط به رأی‌دهنده‌ها را در ایالت ایلینوی پاک کنند یا با داده‌های مورد نظر خودشان جایگزین کنند. این در حالی است که مقامات رسمی باور ندارند اقدامات هکرها و این حمله‌ها واقعا توانسته باشد تغییری در نتیجه‌ی انتخابات ایجاد کند؛ اما به هر سو شرایط به‌اندازه‌ای جدی بود که اوباما را برای تماس مستقیم با سران کرملین و ابراز ناخرسندی از دخالت‌های احتمالی متقاعد کند.

پس از انتخابات ماه نوامبر سال گذشته میلادی در آمریکا، مقامات رسمی کابینه‌ی اوباما، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرده و تحریم‌هایی علیه این کشور به تصویب رساندند. پایگاه رویترز بعدها گزارش داد که FBI در حال انجام سه فرایند تحقیق جداگانه در زمینه‌ی هک شدن انتخابات توسط روسیه بوده است و هدف تحقیقات، برخی از کارکنان حزب دموکرات امریکا اعلام شد.

به هر حال، آخرین گزارشی که از یک مقام رسمی ایالات متحده و بدون مشخص شدن نام وی منتشر شده است، ما را به این برداشت می‌رساند که اوضاع از آن چیزی که تاکنون تصور می‌شد، بدتر بوده است. در ماه جولای سال ۲۰۱۶، مقامات رسمی دست‌اندرکار انتخابات در ایالت ایلینوی پی بردند که یک نفوذ در سیستم پایگاه داده‌ی رأی‌دهندگان روی داده است و این رخداد در ادامه تحقیق‌کنندگان را به سمت بررسی آدرس‌های آی‌پی‌ و سایر نشانه‌های دیجیتال سوق داد. مأمورین تحقیق در ادامه متوجه شدند که نشانه‌هایی از حملات مشابه در ۳۷ ایالت دیگر آمریکا نیز وجود دارد.

هکرها یک تلاش شکست‌خورده برای جایگزین‌سازی داده‌های موجود در دیتابیس رأی‌دهندگان در ایلینوی داشته‌اند؛ موضوعی که تا همین چند روز پیش چیزی از آن نمی‌دانستیم. یک مقام رسمی بدون ذکر نام، به پایگاه بلومبرگ اظهار کرده که نگرانی اصلی آن‌ها از این است که شاید اقدام روس‌ها در ایلینوی، تنها یک اقدام آزمایشی برای آماده شدن به‌منظور حمله‌های دقیق‌تر و تهاجمی‌تر بوده باشد. بر پایه‌ی اسناد درز کرده از سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) که در پایگاه اینترسپت منتشر شده بود و منجر به دستگیری لی وینر، فرد افشاکننده‌ی این اسناد شد، گفته می‌شود بازوی اطلاعاتی اداره اصلی اطلاعات روسیه (GRU)، سعی داشته است به کامپیوترهای بیش از ۱۲۲ مقام رسمی دست‌اندرکار انتخابات در مناطق مختلف آمریکا و پیش از برگزاری انتخابات ماه نوامبر ریاست جمهوری، دسترسی پیدا کنند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر