ارسال و دریافت آسان ایمیل در تلگرام

ارسال و دریافت آسان ایمیل در تلگرام

عضویت در گروه‌ها و کانال‌های مختلف برای دریافت مطالب مورد نظر، استفاده از ربات‌های مختلف برای انجام کارهای مختلف، دو ویژگی تلگرام است که آن را از سایر پیام‌رسان‌ها محبوب‌تر کرده است.

یکی از کاربردی‌ترین ربات‌های تلگرام است که کاربران به وسیله این ربات می‌توانند حساب ایمیل خود را به حساب تلگرام متصل سازند و در محیط تلگرام ایمیل‌های خود را دریافت و ارسال نمایند.

ربات GmailBot، ارسال و دریافت ایمیل را برای شما آسانتر می‌کند، چرا که وقتی شما ایمیلی را دریافت می‌کنید، در محیط تلگرام نوتیفیکیشنی دریافت می‌کنید که از ایمیل دریافتی مطلع می‌شوید و پس از آن بدون استفاده از مرورگر در محیط تلگرام می‌توانید به آسانی به ایمیل پاسخ دهید.

استفاده از این ربات بسیار آسان است.  GmailBot@ را در فیلد جستجو تلگرام جستجو کنید، وارد ربات شوید و گزینه استارت را انتخاب کنید. در مرحله بعدی برای درخواست مجوز از گوگل گزینه Authorize me را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه مرورگر گوشی برای شما باز می‌شود و شما به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که باید مشخصات ایمیل خود را در آن وارد کنید و لاگ‌این کنید. پس از آن باید به ربات با انتخاب گزینه  Allow، اجازه دسترسی بدهید. حال دوباره به تلگرام بر می‌گردید و پیامی دریافت خواهید کرد که مبنی بر موفقیت آمیز بودن اتصال میان ایمیل و ربات است.

از این پس هر ایمیلی را که دریافت می‌کنید، در این صفحه به همراه مشخصات کامل فرستنده و محتوای کامل ایمیل برای شما نمایش داده می‌شود و دیگری نیازی به مراجعه به اینباکس خود را ندارید. برای پاسخ دادن ایمیل هم نیازی به مراجعه به اینباکس نیست، کافی است پس از دریافت ایمیل در محیط تلگرام، گزینه Replay را انتخاب کنید و به ایمیل به صورت عادی پاسخ دهید.

برای ارسال ایمیل جدید کافی است، دستور new/ را تایپ و ارسال کنید. حال گزینه To را انتخاب کنید و پس از آن آدرس ایمیل مقصد را ارسال کنید. در این مرحله گزینه‌ی Subject را انتخاب کنید و موضوع ایمیل را تایپ و ارسال کنید. حال گزینه‌ی Message را انتخاب کنید و متن ایمیل خود را به صورت کامل تایپ و ارسال کنید. در مرحله آخر برای شما متن ایمیل نمایش داده می‌شود و شما با انتخاب گزینه‌ی Send می‌توانید ایمیل خود را  ارسال کنید.
این ربات امکان ضمیمه کردن فایل‌ها به ایمیل را هم به شما می‌دهد، البته باید فایل‌ها تا سقف پانزده مگابایت باشد. برای ضمیمه کردن فایل‌ها باید گزینه Attach را انتخاب کنید و فایل مورد نظر را انتخاب و ارسال کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر