Microsoft Surface جدید غیر قابل تعمیر است!

Microsoft Surface جدید غیر قابل تعمیر است!

بررسی‌های سایت iFixit نشان می‌دهد تبلت تازه وارد مایکروسافت اگر چه سبک‌تر و باریک‌تر شده، اما تعمیر آن کار دشواری است. با فیسیت همراه باشید.

به گزارش فیسیت، به نقل از جی اس ام، بررسی‌های سایت iFixit نشان می‌دهد تبلت تازه وارد مایکروسافت اگر چه سبک‌تر و باریک‌تر شده، اما تعمیر آن کار دشواری است. با فیسیت همراه باشید.

Microsoft Surface از سال 2012 که در بازار محصولات جديد سخت افزاري لپ تاپ و تبلت وارد شده است، جز در مورد Surface RT، در مورد بقيه محصولات خود امتياز بالايي بدست آورده است. اين امتيازها هم به دليل نوآوري، هم قابليت هاي سخت افزاري و کيفيت طراحي است و هم قابليت هاي پشتيباني و نگهداري داده شده است. با اين حال اين شرکت در اقدامي عجيب، در محصول جذاب جديد خود اقدام به توليد محصولي کرده است که iFixit و هيچ شرکت تعمير و پشتيباني ديگري نمي تواند تضميني براي آن ارائه کند 

 

در اتفاقی باورنکردنی iFixit برای لپ تاپ مایکروسافت سرفیس امتیاز صفر از ده داده است. این تولیدکننده در امتیاز داده شده شرح داده است که این لپ تاپ باز نمی شود و قابل تعمیر نیست! بدون خراب کردن و از بین بردن بدنه آن، نمی توانید وارد آن شده و تعمیرات ضروری را انجام دهید. اين شرکت اعلام کرده است که حتي با اغماض هم نمي توانستيم امتياز 1 از 10 به اين لپ تاپ بدهيم. در تعبير جالب اين لپ تاپ به يک هندوانه در بسته تشبيه شده که باز کردن، تعمير و بستن آن با انسان نيست و فقط خدا مي داند در آن چه خبر است و خودش مي تواند کمک کند! 

کارشناسان سایت iFixit می گویند نمایشگر و باتری تبلت مایکروسافت به گونه ای جاسازی شده اند که جدا کردن و تعمیر خود آنها و متعلقان اطرافشان را کاملاً دشوار می کند و به خصوص شیشه ای بودن پنل نمایشگر این تبلت جداکردن و جایگزینی آن را بسیار دشوار می‌سازد.

آي فيکس ايت توضيح داده است که مطمئناً تازه کارها بدنه آنرا از بين خواهند برد و بدون ايجاد خرابي و خراش نمي توانند آنرا باز کنند. مشکل جدي تر در بدنه اين است که در لولاهاي اين لپ تاپ از پلاستيک فشرده استفاده شده است که حتي در صورت دقت بسيار زياد در باز کردن، نمي توان آنرا به حالت اوليه برگرداند. اين پلاستيک فشرده هم به راحتي قابل تهيه حتي در بازارهاي ديگر نيست. 
iFixit تصاويري از يک سرفيس باز شده را نيز منتشر کرده است که نشان مي دهد همه درزها از بين رفته و پرس هاي داخلي آن خراب شده است. جالب اينکه اين شرکت به همه توصيه کرده که از چاقوي نوک تيز براي باز کردن استفاده کنند و البته هيچ تضمين و راه دقيقي براي باز کردن بدون خرابي نيز ارائه نکرده است. 

 

 

 

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر