کورتانا حالا می تواند دستیار پیش فرض ابزارهای اندرویدی شما باشد

کورتانا حالا می تواند دستیار پیش فرض ابزارهای اندرویدی شما باشد

سازگاری دیوایس های اندرویدی با رایانه های شخصی به واسطه کورتانا بهبود پیدا کرده است. با فيسيت همراه باشيد.

به گزارش فيسيت، به نقل از جي اس ام، سازگاری دیوایس های اندرویدی با رایانه های شخصی به واسطه کورتانا بهبود پیدا کرده است. با فيسيت همراه باشيد.

این اولین بار است که مایکروسافت به صورت رسمی این قابلیت را برای دستیار هوشمند محبوبش تبلیغ می کند. حالا می توانید کورتانا را جایگزین دستیار گوگل کرده و از مزایایی که این اپلیکیشن در اختیار شما می گذارد بهره مند شوید. با ورود ویندوز 10 مایکروسافت نیز از دستیار شخصی مجازی خود به نام کورتانا در رایانه‌های شخصی رونمایی کرد که با عملکردی مشابه با دستیار گوگل، به کاربران سیستم‌عامل ویندوز 10 خدمت‌رسانی می‌کرد.

 کورتانا همان کورتاناست اما حالا با اندروید یکپارچه تر شده و جای مانور بیشتری دارد.

تنظیم آن نیز بسیار آسان است. پس از راه اندازی اپلیکیشن و وارد شدن به حساب کاربری، کورتانا از شما می پرسد که آیا مایل به تنظیم برخی ویژگی های پایه مانند پشتیبانی از لاک اسکرین هستید یا خیر.

پس از وارد شدن به حساب کاربری خود گزینه ای برای تنظیم کورتانا به عنوان دستیار پیش فرض اندروید در فید این اپلیکیشن ظاهر می شود.

با انتخاب این گزینه به بخش Assist & voice input در تنظیمات منتقل خواهید شود و از طریق Assist app می توانید کورتانا را جایگزین دستیار گوگل نمایید. متأسفانه هنوز هم راه اندازی کورتانا از طریق صدا ممکن نیست و نمی توانید از آن در هر اپلیکیشنی به صورت افقی استفاده کنید.

کورتانا

البته فعلاً تا کامل شدن این دستیار زمان باقی است، به‌عنوان مثال هنوز شما نمی‌توانید در کورتانا همانند دستیار گوگل؛ با فرامین صوتی، دستور بدهید. همچنین امکان استفاده از کورتانا در همه‌ی اپلیکیشن‌ها در حالی که گوشی را به‌صورت افقی نگه‌داشته‌اید وجود ندارد که البته احتمالاً این کمبودها در آپدیت‌های بعدی کورتانا برای اندروید اضافه خواهد شد.

تنظیم کردن کورتانا به عنوان دستیار هوشمند پیش فرض اندروید، بهبود سازگاری تقویم در رایانه های شخصی و تلفن های هوشمند و همچنین بهبود عملکرد این اپلیکیشن از جمله تغییرات نسخه 2.8.0 کورتانا هستند.

شرکت مایکروسافت قصد دارد کورتانا را برای لوازم‌خانگی هوشمند و مبتنی بر اینترنت اشیاء  نیز مورد استفاده قرار دهد. طبق اعلام مایکروسافت یخچال، توستر و دستگاه‌های تنظیم‌کننده گرما نمونه‌ای از وسایل خانگی هستند که به کورتانا مجهز خواهند شد.

 

 

 

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر