مروری بر Xiaomi MiPad3

مروری بر Xiaomi MiPad3

هرچیزی که باید درمورد مینی تبلت شیائومی میپد3 بدانید.

هرچیزی که باید درمورد شیائومی میپد3 بدانید:

در دنیای شرق شیائومی پادشاه اندروید است. البته منطقی است چرا که محصولات این شرکت با کیفیت اپل و نصف قیمت آن ارائه می شوند. میپد 3 آخرین محصولشان در زمینه ی بازار مینی تبلت است که با موفقیت بسیار زیادی روبه رو بوده است. 

مشخصات: 

•    قیمت: 230 دلار
•    ابعاد: 200.4 در 132.6 در 6.95 میلی متر
•    وزن: 328 گرم
•    سی پی یو: MT8176 با ARM Cortex A72 دوهسته ای و A53 چهار هسته ای
•    جی پی یو: PowerVR GX6250
•    رم: 4 گیگابایت
•    فضای داخلی: 64 گیگابایت. قابل افزایش نیست
•    صفحه نمایش: IPS, 326 PPI, 2048 x 1536 resolution  @ 4:3 ratio 7.9"
•    اتصال: بلوتوث 4.0، وایرلس ، درگاه استریو 3.5 میلی متری، شارژ سریع یو اس بی- سی و درگاه دیتا 
•    دوربین: دوربین پشت 13 مگاپیکسل، دوربین جلو 5 مگاپیکسل
•    کیس: فلزی طلایی
از نظر طراحی میپد 3 تقلیدی از آیپد مینی است. با همان اندازه و همان رزولوشن تنها 30 گرم سنگین تر و 0.9 میلی متر ضخیم تر است. مانند آیپد مینی نیز از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است. تنها تفاوت وجود لوگوی Mi به جای اپل است. 
در حال حاضر تنها یک مدل از این دستگاه موجود است و آن مدل طلایی با رم 4 گیگابایت و حافظه 64 گیگابایتی است. بدون درگاه کارت اس دی شما به حافظه داخلی 64 گیگابایتی محدود هستید گرچه این میزان برای یک مینی تبلت زیاد هم هست. 

MiPad3


دکمه های پاور و تنظیم صدا در سمت راست قرار گرفته اند و درگاه یو اس بی سی در زیر دستگاه است. درگاه 3.5 میلی متری استریو نیز در سمت چپ دستگاه قرار گرفته است. سه دکمه نیز روی دستگاه هستند: آخرین ها، خانه و بازگشت. 

شیائومی میپد


اگر با مینی تبلت ها آشنایی ندارید باید بدانید که نمی توانید آن را به یک دست بگیرید و کار کنید. درضمن بهتر است که یک کاورنیز برای دستگاه خود بخرید تا روی آن خش نیوفتد. 

 MiUI 8 

گرچه هسته سیستم اندروید 7.0 نوقا است، دستگاه های می از پوسته مخصوص خود به نام MiUI استفاده می کنند که بسیار شبیه به آی او اس اپل است. MiUI رنگی و شاد است و استفاده از آن بسیار راحت است. 
کسانی که به دنبال تجربه اندروید خالص هستند، مانند همانی که روی گوشی های هوشمند خود دارند باید بدانند که آن را دریافت نخواهند کرد و باید یک رام مخصوص نصب کنند ( که البته ضمانت دستگاه شما را از بین می برد). اما  کسانی که با آی او اس و یا نسخه های قدیمی تر اندروید مشکلی از این رابط کاربری ساده و زیبا خوششان می آید.

می یو آی


تا آنجایی که ما می دانیم قابلیت خاصی به MiUI اضافه نشده است. شما هنوز هم همان دکمه های آخرین ها، خانه و بازگشت را خواهید داشت که ال ای دی آن ها پس از مدتی خاموش می شوند. گرچه باید تنظیمات اضافه تری انجام دهید اما با فشار دادن طولانی دکمه خانه می توانید گوگل اسیستنت را نیز فعال کنید. 
در طول تنظیمات از شما خواسته می شود که یک حساب کاربری "می" بسازید. می کلود ( MiCloud) قابلیت هایی مشابه آیکلود دارد و به شما امکان بکاپ گرفتن از دستگاه و نظارت بر مکان از راه دور را می دهد. سرویس می کلود از شما مجوز بعضی چیزها از جمله SMS را می خواهد. این که شما دلتان بخواهد چنین مجوزی را به یک شرکت چینی بدهید به خودتان بستگی دارد. 

میپد3


پیش از آن که بتوانید از طریق درگاه آنلاین از آن استفاده کنید باید امنیت حساب کاربری خود را به روز رسانی کنید. 
روی این دستگاه گوگل پلی نصب است، اما هیچ خبری از یوتوب یا دیگر اپلیکیشن های گوگل مثل کروم نیست. البته پس از به روز رسانی سرویس گوگل پلی نصب کردن آن ها کار سختی نبود. 

عملکرد و باتری

میپد 3 یکی از بهترین تبلت های اندرویدی از نظر عملکرد است. رابط کاربری آن بسیار خوب است و اپلیکیشن ها خیلی زود باز می شوند. تنها مشکلی که وجود دارد این است که کروم بعضی وقت ها خیلی خوب کار نمی کند. 

میپد3


اما باید بدانید که جی پی یو این دستگاه ضعیف است. در حالی که بعضی چیزها مثل زامبی درایور خوب عمل می کنند اما بازی های سنگین مثل آسفالت 8 خوب اجرا نمی شوند. 
ما به این صورت باتری را تست کردیم که پخش زنده یک شبکه را اجرا کرده و با نور و صدای بلند آن را پخش کردیم. جالب است بدانید که با این شرایط دستگاه تا 8.5 ساعت دوام آورد. البته این شرکت اعلام کرده است که تا 12 ساعت امکان پخش ویدئویی وجود دارد اما به نظر می رسد که در این زمینه کمی خوشبینانه حرف زده اند. البته با روشن بودن وای فای منطقی است که باتری زودتر تمام شود. این میزان طول عمر باتری بسیار خوب به خاطر سی پی یو  MediaTek MT8176 چند هسته ای است که می تواند عملکرد را با توجه به کاری که انجام می دهد کم یا زیاد کند. 
تنها چیز عجیبی که در این دستگاه مشاهده شد این بود که وقتی ویدئوهای یوتوب را تمام صفحه می کنید دیگر اجرا نمی شوند. 

پخش ویدئو و صفحه نمایش

صفحه نمایش IPS با 326 پیکسل در اینچ بسیار روشن و واضح است. مانند دیگر صفحه نمایش های تبلت ها نمی توان در آفتاب شدید چیزی دید و خیلی زود اثر انگشت را جذب می کند. میپد 3 برای خواندن تبلت مناسبی است، اما نه بیرون از خانه. 

میپد3


این تبلت همچنین اسپیکرهای بسیار خوبی نیز دارد. وقتی که در حال مشاهده ویدئو در حالت چشم انداز هستید صدا فقط از یک طرف پخش می شود. اما صدای آن به اندازه کافی بلند است. 
در حالی که نور صفحه و تراکم پیکسل بسیار مناسب است یک نقطه ضعف نیز دارد. نسبت ابعاد به این معنی است که وقتی در حال مشاهده فیلم یا تلویزیون در حالت چشم انداز هستید در بالا و پایین صفحه نوارهای سیاه مشاهده می کنید. وقتی که این نوارها با قاب اطراف ترکیب می شود چیزی که می بینید بسیار کوچک تر از چیزی است که انتظار داشتید. 

میپد3

 

دوربین

دوربین میپد 3 واقعاٌ خوب است و از هر گوشی هوشمند معمولی بهتر است. 
گرچه سنسور دوگانه دوربین ندارد، اما حالت تارکننده پیش زمینه بسیار خوبی دارد. به این صورت که یک مستطیل را واضح و بقیه صفحه را تار می کند. 

میپد3


دوبین جلو 5 مگاپیکسلی قطعاٌ بهترین دوربین سلفی دنیا نیست اما برای ویدئو چت مناسب است. 

میپد3

 

آیا ارزشش را دارد که شیائومی میپد 3 بخریم؟ 

شیائومی میپد3 یکی از آن دستگاه هایی است که وقتی دست کسی می بینید دوست دارید خودتان هم یکی داشتید. قیمت آن بسیار خوب است. عملکرد آن عالی است و باتری آن یک روز کامل دوام می آورد. تنها کاری که باید بکنید این است که به MiUI عادت کنید. 
البته کسانی که دستگاهی برای مشاهده دائمی ویدئو می خواهند باید دنبال محصولات دیگر بگردند چرا که نسبت ابعاد و اسپیکر آنقدرها هم جالب نیست. 
نمره ای که ما به شیائومی می پد 3 می دهیم نه از ده است. این دستگاه مانند یک آیپد مینی است و حس یک آیپد مینی را به شما می دهد اما قیمت آن خیلی کمتر است. نسبت صفحه 4:3 کمی برای مشاهده ویدئو ازار دهنده است اما برای صفحات وب و خواندن کاملاٌ مناسب است. با عملکرد بسیار خوب و سنسور دوربین قوی از خرید میپد3 پشیمان نمی شوید. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر