مروری بر Apple AirPod

مروری بر Apple AirPod

هرچیزی که باید درمورد هدفون های وایرلس جدید اپل بدانید

آیا هدفون های ایرپاد اپل ارزش خریدن را دارد؟

وقتی که اپل سوکت هدفون را از آیفون7 حذف کرد قول داد که محصول بهتری را معرفی می کند. این محصول جدید با استاندارد جدید W1 این شرکت است.
اما ایرپاد تنها هدفونی نیست که از این استاندارد استفاده می کند چرا که از زمانی که اپل شرکت بیتس را خریده است مدل های وایرلس بسیار خوب دیگر با طول عمر باتری بسیار زیاد وارد بازار شده است. 
اما آیا ایرپاد ارزش خریدن را دارد؟ یا این که بهتر است که پول خود را جایی دیگر خرج کنید؟ 

اییرپاد + جرأت = اِیرپاد 

درمورد کیفیت صدا باید بگوییم که قابل درک است اگر از محصولات وایرلس خوشتان نیاید. استانداردهای صوتی بلوتوثی قدیمی از فشرده سازی بدی استفاده می کردند که کیفیت صدای موزیک شما را پایین می آورد. ظاهری خیلی بزرگ داشتند و شما ناچار بودید آن ها را شارژ و همگام سازی کنید. 

ایرپاد


تراشه W1 اپل این مشکل را حل کرده است. این بهترین استاندارد صوتی وایرلسی است که تا به حال دیده ایم. جفت سازی مبتنی بر مجاورت به این معنی است که وقتی به دستگاه نزدیک شود همگام سازی صورت می گیرد. این قابلیت فقط به اِیرپاد محدود نمی شود بلکه هدفون های بیتز ایکس و دیگر هدفون های مبتنی بر W1 نیز از این قابلیت استفاده می کنند. 
به جز وایرلس شدن، اِیرپاد تغییرات زیادی نسبت به اییرپادی که اپل به رایگان به همراه آیفون ارائه می داد صورت نگرفته است. البته این هدفون ها یک فرق اساسی دیگر نیز با اییرپاد دارد: قیمت آن صد و شصت دلار است. 

ایرپاد


درون جعبه یک محفظه پلاستیکی گرد می بینید که درون آن دو ایرپاد قرار گرفته است. یک استیکر، یک بروشور و کابل USB-A نیز درون بسته وجود دارد. 

ساخت و راحتی

محفظه سفید جیبی فضای کافی برای هدفون ها دارد. اما یک باتری نیز وجود دارد که وقتی هدفون ها را درون محفظه قرار می دهید شارژ می شوند. 
این باتری امکان نگه داری 24 ساعت شارژ را دارد. اما باید ایرپادها را چند بار در محفظه جا به جا کنید تا شارژ شوند. یک درگاه لایتنینگ نیز در پایین محفظه قرار دارد که امکان شارژ دستگاه و اجزای آن را با شارژر آیفون فراهم می کند.

ایرپاد


طرح کلی کاملاٌ شبیه طرح های دیگر اپل است و گوشه های آن هلالی هستند. انداختن ایرپاد درون کیس راحت است و آهن رباها به شما کمک می کنند. درحالی که محفظه سخت است و از هدفون شما محافظت می کند اما درمقابل ضربه های شدید خیلی محکم نیست. 
طراحی هدفون ها شبیه به اییرپاد رایگان است، با این فرق که سیم ندارد. ایرپاد درگوش ها قرار می گیرند. نسبت به هدفون های استاندارد ساقه ی بلند تری دارند که در آن باتری و اتصالات دیگر قرار 
گرفته اند.
این ساقه ها ظاهری منحصر به فرد به این هدفون ها داده است که البته با گذشت زمان و زیادتر شدن این نوع هدفون ها به آن ها عادت می کنیم. این هدفون ها برعکس بیتز ایکس که از طراحی گردنبندی استفاده می کند واقعاٌ وایرلس هستند. 

ایرپاد


درمورد راحتی، این هدفون ها خیلی راحت نیستند. اگر خیلی طرفدار هدفون های رایگان اپل نیستید که به همراه آیفون ارائه می شود از این ایرپادها نیز خوشتان نمی آید. این هدفون ها کاملاٌ مشابه ایرپاد هستند. هیچ ایرباد سیلیکونی و ایزوله سازی صدا وجود ندارد. 
مشکل اینجاست که پلاستیک سخت می تواند پس از مدتی استفاده گوش را آزار دهد و هیچ گاه به طور کامل در گوش قرار نمی گیرند. این موضوع برای خیلی ها بسیار مهم تر از کیفیت صداست. 

استفاده از ایرپاد

هدفون های اپل در رده هدفون های معمولی محسوب می شوند و صدای آن ها شبیه به هدفون های 160 دلاری است. یک طراحی سیلیکونی می تواند کیفیت و بازتاب باس را بهتر کند. 
خبر خوب این است که شما می توانید در خانه گوشی های خود را امتحان کنید و ببینید آیا به اندازه ی کافی راحت است یا خیر. سپس می توانید تصمیم بگیرید که آیا قابلیت های اضافی هوشمند این گوشی ها ارزش پول پرداختی را دارد یا خیر. این هدفون ها مانند بیتس ایکس در فرکانس های پایین خیلی خوب عمل نمی کند در نتیجه به درد موزیک های الکترونیک نمی خورد. 

ایرپاد


مانند اییرپاد، ایرپاد نیز صدا را به بیرون انتقال می دهد، در نتیجه هرکسی که کنار شما بنشیند می تواند بشنود که شما به چه موزیکی گوش می دهید. به طور کلی کیفیت صدا قابل قبول است. به اندازه کافی خوب هستد که به موزیک های ام پی 3 گوش دهید یا ویدئو آنلاین ببینید ولی عالی نیست. 
یکی دیگر از قابلیت های تراشه W1  جفت شدن بدون دردسر است. کافی است که محفظه ایرپاد را باز کرده تا روشن شود و آن را نزدیک آیفون خود بگیرید. یک پیام روی صفحه می بینید که با لمس کردن آن هدفون ها متصل می شوند. آی کلود بقیه دستگاه های اپل شما را متصل می کند، در نتیجه نیازی به اتصال دوباره با دستگاه های دیگر مثل مک ندارید. درضمن محدوده خیلی بزرگی را پشتیبانی می کند. 
درضمن در صورت گم شدن ایرپاد، شما می توانید با استفاده از Find My iPhone ایرپاد گم شده ی خودتان را بیابید. درضمن اپل خوشحال می شود که با قیمت 69 دلار یک گوشی ایرپد جدید به شما بدهد. با وجود این روش های امنیتی هنوز هم ایرپاد خیلی راحت ممکن است گم شود. 

ایرپاد


مانند بیتس ایکس، ایرپاد نیز بسیار کم مصرف است. با هر ایرپاد می توانید تا پنج ساعت به موزی گوش دهید. درضمن شارژ کامل آن تنها پانزده دقیقه زمان می برد. درضمن تمام کردن شارژ مشکل ساز نیست. شما تقریباٌ در هرجا می توانید آن ها را شارژ کنید. 

سنسورها

وقتی که یک اکوسیستم را کنترل می کنید می توانید از قابلیت های اضافی نیز استفاده کنید. هر ایرپاد دارای یک سنسور نوری و شتاب سنج است که وقتی هدفون را به گوش دارید آن را ردیابی می کند. در نتیجه وقتی که ایرپاد را در گوش خود دارید آیفون به صورت خودکار موزیک را به هدفون های شما منتقل می کند. 
اگر یک ایرپاد را از گوشی خود خارج کنید موزیک متوقف می شود. اگر ایرپاد دیگر را هم دربیاورید دستگاه به طور کامل از گوشی شما جدا می شود و آیفون از اسپیکر روی گوشی برای پخش استفاده می کند. این قابلیت بسیار جالب است و شاید برای همه ی ما سؤال باشد که چرا کسی زودتر به این تکنولوژی دست نیافته است. اما نکته مهم اینجاست که راحتی و کیفیت صدا بسیار مهم تر از این قابلیت است. 
البته مشکلاتی نیز وجود دارد. ایرپاد سمت چپ وقتی که جعبه را باز کردیم کار خاصی انجام نداد و ناچار شدیم با فشار دادن دکمه محفظه آن را دوباره جفت کنیم. یک مشکل دیگر که وجود داشت این بود که ایرپاد صدای اتصال را تولید می کرد اما متصل نمی شد. 

ایرپاد، بیتس ایکس یا چیزی دیگر؟

ایرپاد گران قیمت و مشکل دار است. قیمت آن 160 دلار است و فرق زیادی با پردازنده های سیم دار ندارد و اصلاٌ راحت نیست. از بین ایرپاد و بیتس ایکس ما بیتس ایکس را پیشنهاد می کنیم.
بیتس ایکس طراحی بهتری دارد و راحت تر است و سنسورهای هوشمند ایرپاد نمی تواند خیلی باعث شود که رقیب ارزان تر و بهتر را انتخاب نکنیم. 
یک مشکل دیگر نیز وجود دارد: به عنوان یک وسیله هندز فری برای حرف زدن ایرپاد کیفیت مناسبی دارد ولی هنگام حرف زدن تنها تا دو ساعت شارژ نگاه می دارد. 
نمره کلی که ما به اپل ایرپاد می دهیم پنج از ده است. صدای گذرپذیر و راحت نبودن باعث می شود که به سختی بتوان ایرپاد را توصیه کرد. بیتس ایکس با وجود این که سنسور ندارد اما طراحی بسیار بهتری دارد و راحت تر است. 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر