تهدید روسیه به تحریم تلگرام

تهدید روسیه به تحریم تلگرام

مقامات روسیه می‌گویند که این اپلیکیشن از فعالیت‌های تروریستی حمایت می‌کند.

مقامات روسی از مؤسس تلگرام درخواست کرده‌اند کنترل اپلیکیشن را به آن‌ها بسپارد، در غیر این صورت این اپ پرطرفدار را مسدود خواهند کرد.

تنظیم‌کننده ارتباطات روسیه از تلگرام درخواست کرده است که اطلاعات درباره این اپلیکیشن پیام‌رسانی و کمپانی پشت آن را مبادله کند، در غیر این‌صورت خطر مسدود شدن آن را بپذیرد. پاول دوروف، مؤسس تلگرام گفته است که از تلگرام خواسته شده که به دولت روسیه اجازه دسترسی به رمزگشایی پیام‌های کاربران، با نام و هدف دستگیری تروریست‌ها، داده شود.

سرویس امنیتی روسیه با اشاره به یک بمب‌گذاری انتحاری که در آوریل اتفاق افتاد، ادعا کرده است که این اپلیکیشن توسط تروریست‌ها برای برنامه‌ریزی حملات مورد استفاده قرار گرفته است. تلگرام، که اپلیکیشن مورد علاقه واتیکان است، توسط داعش هم برای گسترش یک اپلیکیشن یادگیری کودکان استفاده شده است و اگرچه تلگرام تلاش‌هایی برای بلاک کردن کانال‌های داعش انجام داده، باز هم کانال‌های جدیدی به طور مداوم ایجاد می‌شوند.

روسیه تنها کشوری نیست که در تلاش برای در دست گرفتن کنترل تلگرام می‌باشد. با توجه به گفته‌های دوروف، سال گذشته سازمان‌های ایالات متحده نیز سعی کردند به تیم توسعه‌دهنده این اپلیکیشن رشوه دهند و در این اپ نفوذ داشته باشند. اخیراً ایران هم خواستار آن شده است که اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی مثل تلگرام ذخیره کردن داده‌های کاربران ایرانی در خارج از کشور را متوقف کنند.

دوروف با بیان اینکه این درخواست‌ها نقض قانون اساسی هستند، در مقابل خواسته‌های روسیه مقاومت می‌کند. همچنین خاطر نشان می‌کند که حتی اگر تلگرام ممنوع شود، شهروندان روسی از هر یک از اپلیکیشن‌های رمزدار شده پیام‌رسانی در دسترس دیگر استفاده خواهند کرد. دوروف در پاسخ خود در رسانه‌های اجتماعی گفت: "اگر می‌خواهید با کار مسدود کردن تروریسم را شکست دهید، باید کل اینترنت را مسدود کنید."

 

با کانال تلگرام فیسیت همراه باشید

 

منبع خبر: engadget

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر